Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jak wypalić DPF to pytanie, jakiego nie usłyszymy od kierowców nowych diesli, z bardzo konkretnego powodu. Ponieważ wypalali oni DPF już dziesiątki razy. Podczas eksploatacji samochodu wyposażonego w filtr DPF, wypalanie sadzy jest to naturalny proces, jakiemu trzeba filtr poddawać co około 1000 kilometrów. Jeśli jednak nie jesteś doświadczonym kierowcą samochodu z silnikiem wysokoprężnym, poniżej opiszemy proces jak wypalić DPF.
Wypalanie DPF
Wypalanie DPF rozpoczyna się automatycznie po spełnieniu odpowiednich wymagań do tego procesu. Pierwszym i podstawowym jest zapchanie filtra DPF. Na podstawie odczytów z czujników ciśnienia, zainstalowanych w układzie przed i po filtrze DPF sterownik wyrzuca informację o zapchanym filtrze, poprzez zapalenie się kontrolki. Należy wtedy podjąć decyzję, czy wypalanie DPF powinno przebiegać pasywnie, czy aktywnie. Pasywne wypalanie DPF powinno odbywać się na postoju w miejscu, którego nie zanieczyścimy sadzą z wydechu. Utrzymywanie obrotów powyżej 2500 – 3000 obrotów na minutę sprawia, że podnosi się temperatura w filtrze, a sadza się dopala. Podobnie wygląda to w procesie aktywnym, niemniej jednak aktywnie odbywa się w czasie jazdy. Wymuszenie wypalania DPF odbywa się w warunkach serwisowych po podłączeniu samochodu do komputera serwisowego.
Czy wypalanie DPF jest skuteczne?
Aby właściwie odpowiedzieć na pytanie, czy wypalanie DPF jest skuteczne, trzeba niestety odpowiedzieć "To zależy". Jeśli problem z zapchanym filtrem DPF spowodowany jest sadzą w filtrze cząstek stałych, to owszem, proces wypalania DPF jest skuteczny, jednak jeśli problem zapchanego filtra DPF leży w popiele, który powstał wskutek wielokrotnego dopalania sadzy, niestety nie będzie się on cechował żadną skutecznością. Popioły są niepalne i nie da się ich usunąć za pomocą standardowej procedury, wtedy niestety niezbędne jest czyszczenie DPF, najlepiej w postaci regeneracji wodnej.
Komentarze