Czy można jeździć z zatkanym filtrem DPF?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Firma regeneracji filtrów FAP

Nie można jeździć z zatkanym filtrem cząstek stałych, ponieważ Twoje auto w każdej chwili może się zatrzymać na środku jezdni i będziesz stanowić zagrożenie dla innych uczestników ruchu drogowego. Zapchany DPF/FAP powinien zostać jak najszybciej poddany procesowi regeneracji samodzielnej albo w serwisie. Czyszczenie filtra DPF pozwoli mu się udrożnić, przez co powrócą jego utracone parametry, które są niezbędne do jego prawidłowej pracy. Zanieczyszczony podzespół szkodzi nie tylko jednostce napędowej, która w pewnym momencie przestaje pracować, ale również turbosprężarce, dlatego też, jeśli chcesz uniknąć surowych kar i potężnych kosztów napraw/wymian elementów wyposażających Twój samochód, to zadbaj o filtr cząstek stałych i eksploatuj samochód zgodnie z zaleceniami producenta.

Jazda z zapchanym filtrem DPF - Pierwsze objawy zapchanego DPF

Wiesz już, czym może skutkować jazda z zapchanym filtrem cząstek stałych, dlatego, jeśli właśnie zmagasz się z takim problemem, to radzimy Ci jak najszybciej wypalić DPF tudzież od razu pojechać do ASO. Pamiętaj, że dopuszczalne jest poruszanie się autem, tylko gdy zamierzasz przeprowadzić samooczyszczanie filtra DPF/FAP. Nie lekceważ pierwszych objawów, które świadczą o zapchaniu podzespołu; możesz spotkać się ze spadkiem osiągów silnika, silniejszym zadymieniem w okolicach układu wydechowego, problematyczną pracą turbosprężarki czy też z kontrolką DPF i check engine.

Czy można jeździć z zatkanym filtrem DPF?

Objawy zapchanego filtra DPF — Czy można jeździć z uszkodzonym DPF?

Właściwie odpowiedzi na powyższe pytania znajdują się w akapicie wyżej, jednak jeszcze raz ponawiamy, abyś nie zbagatelizował niepokojących objawów, które mogą być związane z uszkodzonym filtrem cząstek stałych czy też z innymi podzespołami, ponieważ wykonane usługi w ASO, mogłyby okazać się dla Ciebie bardzo drogie. Tak więc w przypadku rozpoznania spadku osiągów pracy jednostki napędowej, zatrważająco dużych ilości wydobywających się spalin z układu wydechowego, większego zużycia paliwa, należy jak najszybciej zwrócić się do serwisu z tymże problemem. Pamiętaj też, że jazda z uszkodzonym DPF jest po pierwsze: niebezpieczna, po drugie: zabroniona.

Objawy zapchanego filtra DPF — Czy można jeździć z uszkodzonym DPF?

Dlaczego warto poddać zapchany filtr DPF regeneracji? - Jak samemu wyczyścić DPF?

Zanieczyszczony filtr cząstek stałych można śmiało oczyścić samemu, używając do tego specjalnie dedykowanych preparatów (K2 DPF Cleaner czy Liqui Moly), ponieważ one są równie skuteczne. Niestety na dłuższą metę taka metoda regeneracji nie wystarczy, ponieważ z biegiem czasu wewnątrz filtra DPF nagromadzi się również popiół, a on jest możliwy do usunięcia wyłącznie przez mycie hydrodynamiczne w serwisie. Warto poddawać filtr DPF/FAP regeneracji, gdyż zostaną przywrócone w 100% jego parametry, co poświadczy protokół po przeprowadzonych testach przepustowości (dopiero po ukończonym procesie mycia podzespołu).

Co o tym myślisz?

Komentarze

Waldemar
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jazda z zatkanym filtrem DPF (filtr cząstek stałych) może prowadzić do poważnych problemów z układem wydechowym samochodu oraz do zwiększenia emisji szkodliwych substancji do atmosfery. Filtr DPF jest elementem układu wydechowego, który ma na celu oczyszczanie spalin z szkodliwych substancji, takich jak tlenki azotu i inne zanieczyszczenia. Zatkany filtr DPF nie jest w stanie właściwie oczyszczać spalin, co prowadzi do zwiększenia emisji szkodliwych substancji do atmosfery. Ponadto zatkany filtr DPF może prowadzić do problemów z układem wydechowym, takich jak brak mocy, niskie ciśnienie oleju, nieprawidłowe działanie silnika lub uszkodzenie filtra lub innych elementów układu wydechowego.
Mieczysław
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Każdemu naprawdę odradzam jazdy z zatkanym filtrem. Tym samym przecież stwarzamy zagrożenie w ruchu drogowym. Jechać do serwisu i tyle.
Klimek009
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Można jeździć z zatkanym dpf, ale trzeba się liczyć z tym, że wyskoczy zaraz milion kontrolek, a auto może nawet zostać wprowadzone w tryb awaryjny, więc wszystko do czasu.
Filip
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja też miałem zapchany filtr Dpf, ale dałem go do czyszczenia i jeździ się teraz elegancko.
ciekawski
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak masz zatkany DPF, to oddaj go na czyszczenie... po co szkodzić społeczeństwu?!
Antoni
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Miałem zapchany filtr dpf i nie wiem jak można ignorować taką usterkę.
Bazyl
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie chciałabym, żeby moje auto się zatrzymało wśród innych samochodów... głupotą jest jazda z zapchanym DPF!
Aneta
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Oczywiste, że nie można! Cóż to by była za jazda, jeśli jest ryzyko, że przez zatkany filtr dpf auto stanie Ci np. na środku drogi...

Popularne wpisy

9 lutego 2022

Jak jeździć dieslem, żeby nie zapchać DPF?

Zakłada się, że filtr cząstek stałych może wytrzymać przy odpowiedniej eksploatacji nawet do ponad 200 tysięcy przejechanych kilometrów. Nie oznacza to jednak, że do tego czasu jesteś zwolniony z dbania o podzespół, ponieważ nadal co jakiś czas wymagana jest samoregeneracja DPF w postaci wypalania ...