Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
W samochodach, które powstały po 2006 roku i zostały wyposażone już fabrycznie w filtr cząstek stałych, nie wolno ich już demontować, chyba że konieczna jest jego wymiana albo zamierzasz oczyścić go mechanicznie w serwisie i nie obejdzie się bez jego wymontowania. Filtr DPF / FAP zajmuje się dopalaniem toksycznych cząstek stałych, które wydostając się do atmosfery, mogłyby ją zanieczyścić. Pomyśl sobie teraz, ile takich aut z dieslem bez tego podzespołu albo z niesprawnym filtrem jeździ i jak przez to zarówno ludzie, jak i środowisko na tym cierpi. Posiadanie go w samochodzie wiąże się z pewnymi prawami eksploatacyjnymi, stąd niezadowolenie kierowców, że muszą pamiętać o wypalaniu DPF, regeneracji w serwisie, poprawnej jeździe, a także niestosowaniu wszelakich dodatków do paliwa i jego samego, które mogłyby przyczynić się do powstawania popiołów.
Usuwanie DPF - czy warto wycinać filtr cząstek stałych? - Kupiłem auto z wyciętym DPF
Jeśli kupiłeś auto z wyciętym filtrem cząstek stałych, to tak naprawdę nie masz innej możliwości, jak po prostu kupić nowy i go ponownie wmontować do układu wydechowego. Zbyt długo bez filtra DPF nie będziesz mógł jeździć, ponieważ w każdej chwili istnieje zagrożenie, że złapie Cię kontrola albo na zwykłym przeglądzie okresowym diagnosta nie podbije pieczątki. W świetle prawa wycinanie DPF jest surowo zabronione i nawet pomimo zapewnień, że nie wpłynie to na jakość pracy innych podzespołów, jest to nieprawdziwe. O ile jeszcze usługa wyłączenia czy wycinania filtra przebiegnie sprawnie, bezproblemowo i specjalista wprowadzi elektroniczne zmiany w programie, to faktycznie może nie być tych kłopotów, o tyle już zapomnienie o koniecznych zmianach w oprogramowaniu może być już nieco niekorzystne dla jednostki napędowej.
1. Usuwanie filtra DPF – nie ma z tym problemu, ale jest spór - Jak usunąć DPF?
Usunięcie filtra cząstek stałych może polegać na odłączeniu go ze swojej pracy ze sterownika silnika albo na bardziej inwazyjnej metodzie, przy której wymagane jest rozcięcie układu wydechowego i albo pozostawienie pustej puszki, albo całkowite jej wyciągnięcie i dodatkowo dołączenie emulatora DPF. Absolutnie z pozbyciem się tego podzespołu nie ma problemu, jednakże jest tyle innych rozsądniejszych sposobów na utrzymanie filtra w jak najlepszej i jak najdłuższej kondycji, że usunięcie go jest naprawdę zbędne. Wystarczy od czasu do czasu wydać kilkaset złotych na fachowe oczyszczanie i potem dalej możesz cieszyć się komfortową jazdą.
2. Wycięcie filtra DPF w 2022 roku, czy jest legalne? - Wycięcie DPF konsekwencje 2021
Ani w roku 2021, ani w 2022 nie można byłoby i nie można również teraz bezkarnie pozbywać się tego podzespołu z samochodu, ponieważ konsekwencje do poniesienia są takie same, jak w ubiegłych latach. Nadal będąc w trakcie podróży, możesz dostać mandat, mogą Ci skonfiskować dowód rejestracyjny oraz nie przejdziesz pozytywnie przeglądu technicznego auta.
3. Nowoczesny diesel - czy i jak usunąć z niego filtr DPF? - Czy usunięcie DPF zwiększa moc?
Nie opłaca się usuwać filtra DPF / FAP ze swoich samochodów, ponieważ koszty, jakie czekają Cię w późniejszym czasie, będą naprawdę duże (nie dość, że będziesz zobowiązany do opłacenia mandatu, to jeszcze do zakupu nowego podzespołu i zamontowania go). Ponadto, jeśli myślisz, że dzięki usunięciu DPF nagle przybędzie mocy, to bardzo się pomylisz. Nie musisz podejmować radykalnych decyzji o pozbywaniu się filtra cząstek stałych z auta, pamiętaj po prostu o poprawnej eksploatacji auta oraz o regeneracji.
Komentarze