Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jak najbardziej odpowiednia czy też zła jakość tankowanego paliwa ma bardzo duże znaczenie w dalszej pracy filtra cząstek stałych, turbosprężarki oraz silnika. Zanieczyszczony ON i dodatkowo pochodzący z nieznanego Ci źródła spowoduje powstanie bardzo dużych ilości osadów, które nie wpłyną dobrze na pracę innych elementów. Nie tylko paliwo jest ważne, ale również wszelkiego typu dodatki do niego, oleje, które powinny mieć taki skład, aby nie produkowały zbyt dużo popiołów. Tak więc nie tylko jeden czynnik ma wpływ na prawidłowe działanie podzespołów, dlatego trzeba dobrze o nie zadbać i w miarę możliwości naprawić usterki i powymieniać potrzebne elementy, a także regenerować. Wbrew pozorom ta szybka w realizacji procedura czyszczenia filtra cząstek stałych naprawdę dużo pomoże i będziesz mógł się sam przekonać o jej efektach.
Jak dbać o DPF? Metody przedłużenia życia filtra cząstek stałych - Wypalanie DPF - jakie obroty potrzebne?
W punktach wypiszemy kilka wskazówek na to, jak wydłużyć żywotność filtra cząstek stałych:
- kupuj oleje z napisem LOW SAPS;
- dbaj o wtryskiwacze, bo jeśli są zużyte, to źle rozpylają paliwo, pojazd dymi i emituje więcej sadzy;
- kontroluj układ dolotowy i wylotowy, ponieważ wszelkie nieszczelności mogą powodować dostanie się oleju silnikowego;
- poddaj kontroli EGR, ponieważ należy go co jakiś czas czyścić;
- dobre paliwo!;
- wypalasz DPF? Musisz to zrobić do końca;
- nie zapominaj o dłuższej i szybszej jeździe autostradą (aby osiągnąć optymalnie wysoką temperaturę spalin, musisz się dobrze rozpędzić i zwiększyć obroty do nawet ponad 3 tysięcy);
- wymieniaj filtr powietrza oraz nie bagatelizuj objawów, które wskazują na kłopoty z silnikiem.
1. Co skraca żywotność filtra cząstek stałych? - Czy usunięcie DPF jest legalne?
Przede wszystkim zapomnij o usuwaniu filtra cząstek stałych, ponieważ będziesz mieć bardzo dużo nieprzyjemności z tego tytułu. Nie musisz pozbywać się „problemu” w taki sposób, wystarczy, że umówisz się na wizytę w serwisie na regenerację i fachowcy oczyszczą podzespół za Ciebie. Cena usługi jest naprawdę niska w porównaniu do jej jakości. Jeśli świadomie utrudniasz pracę filtra DPF i zapominasz o wymaganej samoregeneracji, nie zwracasz uwagi na jakość paliwa czy dodatków do niego, to nie zdziw się przedwcześnie występującymi kłopotami z tym podzespołem.
2. Czy jakość paliwa ma wpływ na częstotliwość wymiany filtra? - Zapchany filtr DPF - czy można jeździć wtedy autem?
Wielokrotnie pisaliśmy już, że jazda z zanieczyszczonym DPF może skończyć się dla Ciebie i dla innych fatalnie, więc nie powinno się jej praktykować. Masz pozbawiony drożności filtr DPF? Poddaj go regeneracji w ASO. Rodzaj paliwa ma znaczący wpływ na częstotliwość wymiany filtra paliwa. Jeśli ON jest dobrej jakości, to wystarczy wymienić ten filtr po 30 tysiącach kilometrów, a jeżeli nie przykładasz do tego wielkiej wagi, wymiana będzie musiała nastąpić o wiele wcześniej.
3. Jak czyszczenie filtrów DPF wpływa na zużycie paliwa? - Kiedy włącza się wypalanie DPF?
Wypalanie filtra cząstek stałych włącza się, gdy jest on już na granicy swojej sprawności i jeśli DPF wejdzie w stan oczyszczania, to Twoim obowiązkiem jest to kontynuować do momentu jego ukończenia. Oczywiste jest, że w przypadku mocno zanieczyszczonego podzespołu spala się o wiele więcej paliwa, dlatego trzeba pamiętać o jego regeneracji (niezależnie czy mówimy o wypalaniu sadzy, czy czyszczeniu w maszynie), ponieważ tylko wtedy spalanie wróci do normy.
Komentarze