Czy paliwo ma wpływ na DPF?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT
Czy paliwo ma wpływ na DPF?

Jak najbardziej odpowiednia czy też zła jakość tankowanego paliwa ma bardzo duże znaczenie w dalszej pracy filtra cząstek stałych, turbosprężarki oraz silnika. Zanieczyszczony ON i dodatkowo pochodzący z nieznanego Ci źródła spowoduje powstanie bardzo dużych ilości osadów, które nie wpłyną dobrze na pracę innych elementów. Nie tylko paliwo jest ważne, ale również wszelkiego typu dodatki do niego, oleje, które powinny mieć taki skład, aby nie produkowały zbyt dużo popiołów. Tak więc nie tylko jeden czynnik ma wpływ na prawidłowe działanie podzespołów, dlatego trzeba dobrze o nie zadbać i w miarę możliwości naprawić usterki i powymieniać potrzebne elementy, a także regenerować. Wbrew pozorom ta szybka w realizacji procedura czyszczenia filtra cząstek stałych naprawdę dużo pomoże i będziesz mógł się sam przekonać o jej efektach.

Jak dbać o DPF? Metody przedłużenia życia filtra cząstek stałych - Wypalanie DPF - jakie obroty potrzebne?

W punktach wypiszemy kilka wskazówek na to, jak wydłużyć żywotność filtra cząstek stałych:
- kupuj oleje z napisem LOW SAPS;
- dbaj o wtryskiwacze, bo jeśli są zużyte, to źle rozpylają paliwo, pojazd dymi i emituje więcej sadzy;
- kontroluj układ dolotowy i wylotowy, ponieważ wszelkie nieszczelności mogą powodować dostanie się oleju silnikowego;
- poddaj kontroli EGR, ponieważ należy go co jakiś czas czyścić;
- dobre paliwo!;
- wypalasz DPF? Musisz to zrobić do końca;
- nie zapominaj o dłuższej i szybszej jeździe autostradą (aby osiągnąć optymalnie wysoką temperaturę spalin, musisz się dobrze rozpędzić i zwiększyć obroty do nawet ponad 3 tysięcy);
- wymieniaj filtr powietrza oraz nie bagatelizuj objawów, które wskazują na kłopoty z silnikiem.

1. Co skraca żywotność filtra cząstek stałych? - Czy usunięcie DPF jest legalne?

Przede wszystkim zapomnij o usuwaniu filtra cząstek stałych, ponieważ będziesz mieć bardzo dużo nieprzyjemności z tego tytułu. Nie musisz pozbywać się „problemu” w taki sposób, wystarczy, że umówisz się na wizytę w serwisie na regenerację i fachowcy oczyszczą podzespół za Ciebie. Cena usługi jest naprawdę niska w porównaniu do jej jakości. Jeśli świadomie utrudniasz pracę filtra DPF i zapominasz o wymaganej samoregeneracji, nie zwracasz uwagi na jakość paliwa czy dodatków do niego, to nie zdziw się przedwcześnie występującymi kłopotami z tym podzespołem.

2. Czy jakość paliwa ma wpływ na częstotliwość wymiany filtra? - Zapchany filtr DPF - czy można jeździć wtedy autem?

Wielokrotnie pisaliśmy już, że jazda z zanieczyszczonym DPF może skończyć się dla Ciebie i dla innych fatalnie, więc nie powinno się jej praktykować. Masz pozbawiony drożności filtr DPF? Poddaj go regeneracji w ASO. Rodzaj paliwa ma znaczący wpływ na częstotliwość wymiany filtra paliwa. Jeśli ON jest dobrej jakości, to wystarczy wymienić ten filtr po 30 tysiącach kilometrów, a jeżeli nie przykładasz do tego wielkiej wagi, wymiana będzie musiała nastąpić o wiele wcześniej.

Zapchany filtr DPF - czy można jeździć wtedy autem?

3. Jak czyszczenie filtrów DPF wpływa na zużycie paliwa? - Kiedy włącza się wypalanie DPF?

Wypalanie filtra cząstek stałych włącza się, gdy jest on już na granicy swojej sprawności i jeśli DPF wejdzie w stan oczyszczania, to Twoim obowiązkiem jest to kontynuować do momentu jego ukończenia. Oczywiste jest, że w przypadku mocno zanieczyszczonego podzespołu spala się o wiele więcej paliwa, dlatego trzeba pamiętać o jego regeneracji (niezależnie czy mówimy o wypalaniu sadzy, czy czyszczeniu w maszynie), ponieważ tylko wtedy spalanie wróci do normy.

Co o tym myślisz?

Komentarze

Alberto
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Tak, rodzaj paliwa, którego używasz w samochodzie z silnikiem diesla, może mieć wpływ na stan filtra cząstek stałych (DPF). W szczególności, niskiej jakości paliwo może prowadzić do zwiększonego zużycia oleju napędowego i większej emisji spalin, co z kolei może prowadzić do zapchania się filtra DPF. Z tego powodu zaleca się stosowanie paliw o wysokiej jakości, które zawierają odpowiednie dodatki poprawiające ich jakość i sprzyjające lepszemu spalaniu.
sebixxxx
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja tak tankowałem kiedyś, byle co, byle tanio i tak się skończyło, że mi wysiadł ten DPF w końcu, tak więc ma to ogromny wpływ
Jacek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak w paliwie jest syf, to działa niekorzystanie na pracę całego samochodu. Nie warto ryzykować i tankować na niesprawdzonej stacji, bo później się okazuje, że auto szarpie, a filtr szybciej się zapycha.
Kazimierz
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wydaje mi się, że jakość paliwa ma ogólnie wpływ na dłuższą żywotność samochodu, więc na stan Dpf też z pewnością ma.
LucjanT_87
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Paliwo ma bardzo duży wpływ na sprawność DPFA... Mój znajomy tankował paliwo beznadziejnej jakości i już po 100 tysiącach km zaczęły pojawiać się problemy

Popularne wpisy