Czy proces regeneracji DPF wpływa na wydajność silnika?

Dobrze wykonana regeneracja filtra cząstek stałych wpływa pozytywnie na wydajność jednostki napędowej. Jeżeli jednak użytkownik samochodu nie wyczyści DPF, to pojawią się dość charakterystyczne objawy, których się należy pozbyć. Po czym więc poznać, że DPF jest zapchany?:

1. Zatkany DPF = brak mocy jednostki napędowej. Nagromadzone zanieczyszczenia wewnątrz filtra DPF utrudniają przepływ spalin, przez co silnik pracuje ciężej.
2. Zwiększone zużycie oleju napędowego z racji cięższej pracy silnika.
3. Na desce rozdzielczej pojazdu zapala się kontrolka wypalania DPF, a czasem także „Check Engine”.
4. Z układu wydechowego wydostaje się gesta smuga dymu spalin.
5. W kabinie samochodu może być odczuwalny smród spalin.
6. Niekiedy szwankuje również praca turbosprężarki.

Jeśli tego typu lub inne symptomy wystąpią w Twoim aucie, należy przeprowadzić samooczyszczanie filtra DPF na postoju lub w trakcie jazdy. Gdyby objawy nie ustały, to pozostaje umówić się do serwisu na zdiagnozowanie stanu poszczególnych podzespołów pojazdu. Ma to uzasadnienie w tym, że takie symptomy nie tylko sugerują problem z DPF, ale także z innymi elementami.

Deska rozdzielcza pojazdu osobowego

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - od 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - od 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Firma regeneracji filtrów cząstek stałych

Regeneracja aktywna i pasywna- różnice w wydajności i procesie czyszczenia

Regeneracja aktywna (wypalanie filtra DPF na postoju) polega na wtrysku dodatkowej dawki paliwa w suwie wydechu. Dzięki temu rozgrzewają się spaliny, przez co dochodzi do skutecznego dopalenia sadzy. Wadą jednak tego rodzaju samooczyszczania DPF jest mocne obciążenie jednostki napędowej, zwłaszcza po wielokrotnym powtórzeniu tej metody. Zaleca się wymieniać olej silnikowy, aby nie dopuścić do jego rozcieńczenia ropą i utracenia właściwości smarnych dla jednostki napędowej.

Regeneracja pasywna pozwala oczyścić DPF w trasie. Zadaniem kierowcy jest wyjechać w dłuższą podróż, podnieść prędkość i zwiększyć obroty jazdy na poziomie 2500-3500 obr./min. Tak trzeba jechać przez około 20 minut i pod żadnym pozorem nie wyłączać silnika podczas wypalania DPF. Nieukończony proces wypalania filtra cząstek stałych może doprowadzić do drogich usterek, których lepiej się wystrzec.
A co jeśli dojdzie do nieodwracalnego uszkodzenia filtra DPF?
Ile kosztuje nowy DPF? Ceny nowych filtrów cząstek stałych są naprawdę różne. Tańszą opcją jest zakup regenerowanego DPF, ponieważ parametry ma właściwie podobne do oryginalnej części.

Czy regeneracja DPF jest skuteczna?

Filtr cząstek stałych

Regeneracja filtra cząstek stałych jest skuteczna, o ile zostanie wykonana prawidłowo. Należy jednak pamiętać, że czyszczenie chemiczne nie usunie popiołu, natomiast jest tańszą alternatywą dla przeprowadzenia regeneracji mechanicznej w serwisie. My zalecamy mimo wszystko stosować te preparaty dla łatwiejszego oczyszczania spalin. Co więcej, sama regeneracja DPF nie wystarczy, ponieważ trzeba także stosować się do odgórnie narzuconych zaleceń, które dotyczą eksploatacji auta. Unikaj więc:

- przemieszczania się tylko z punktu A do punktu B i chociaż raz w tygodniu wyjedź w dalszą trasę,

- uzupełniania niskiej jakości oleju napędowego,

- poruszania się samochodem z niesprawnymi podzespołami,

- przedłużania wymiany filtrów oraz oleju silnikowego,

- nie przyspieszaj z niskich obrotów.

Jeżeli Twój pojazd ma wmontowany mokry filtr cząstek stałych, to pamiętaj o dolewaniu płynu katalitycznego.

DPF a oszczędność paliwa

Zatkany lub uszkodzony DPF może powodować wzrost zużycia paliwa. Dzieje się tak, ponieważ wskutek nagromadzonych zanieczyszczeń wewnątrz podzespołu, silnik pracuje ciężej. W rezultacie jednostka napędowa musi zużyć więcej paliwa, aby wygenerować taką samą moc. Aby spalanie powróciło do normalności, należy zregenerować filtr cząstek stałych, ponieważ powróci także pierwotna wydajność jednostki napędowej.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Popularne wpisy

28 sierpnia 2019

Wypalanie DPF Kia – część 7

Właściciele samochodów koreańskiej marki Kia doceniają niskie koszty eksploatacji tych pojazdów, a także ich design i niezawodność. Stosunkowo niedrogie auta osobowe Kia coraz częściej poruszają się po drogach naszego kraju. ...