Tak, regeneracja DPF może stanowić strategiczną decyzję przyczyniającą się do długofalowej ekonomiczności w zakresie zużycia paliwa. W przypadku zatkanego DPF przepływ spalin jest ograniczony, co zmusza silnik do większego wysiłku w celu utrzymania stałej mocy. W rezultacie wydajność silnika maleje, a zużycie paliwa wzrasta.
Po wypaleniu się zanieczyszczeń z filtra silnik może pracować z większą mocą i ekonomią. Badania pokazują, że regeneracja DPF może prowadzić do zmniejszenia zużycia paliwa o 1-3 litry na 100 kilometrów.
Warto również pamiętać, że regeneracja DPF może pomóc w uniknięciu kosztownej wymiany filtra. Zamiana filtra DPF na nowy, może wiązać się z wydatkami sięgającymi nawet kilkunastu tysięcy złotych.
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Co ile kilometrów powinien się wypalać DPF?
Częstotliwość regeneracji DPF może zależeć od wielu czynników, takich jak styl jazdy, warunki eksploatacji pojazdu, rodzaj trasy, a także konstrukcja i technologia zastosowana w danym silniku. Współczesne pojazdy z silnikami diesla są wyposażone w systemy zarządzania emisjami, które automatycznie kontrolują i inicjują procesy regeneracji, gdy to konieczne.
W zależności od tych czynników regeneracja DPF może być konieczna co 10 000 do 100 000 kilometrów.
Jeśli DPF wypala się częściej niż co 10 000 kilometrów, może to być oznaką usterki w pojeździe. W tej sytuacji sugerowane jest skonsultowanie się z ekspertem.
Po czym poznać, że zaczął się wypalać DPF?
Automatyczna regeneracja filtra cząstek stałych (DPF) zwykle zachodzi w trakcie standardowej eksploatacji pojazdu, co czasami sprawia, że proces ten jest trudny do zauważenia. Niemniej jednak istnieją określone sygnały, które mogą wskazywać na trwającą regenerację DPF:
1. Wzrost temperatury: W trakcie regeneracji DPF, temperatura w układzie wydechowym może się podnieść. W niektórych pojazdach zainstalowane są czujniki temperatury, które mogą sygnalizować trwający proces regeneracji.
2. Podniesienie obrotów silnika: W trakcie regeneracji silnik może działać na nieco wyższych obrotach niż zazwyczaj. To zjawisko czasami jest dostrzegalne.
3. Wzrost zużycia paliwa: W trakcie regeneracji, dodatkowe paliwo jest wtryskiwane do cylindrów silnika, co może skutkować wzrostem zużycia paliwa. Nagły wzrost zużycia paliwa może być sygnałem, że DPF znajduje się w fazie regeneracji.
Warto zauważyć, że w większości przypadków kierowcy nie muszą aktywnie monitorować procesu regeneracji DPF, ponieważ systemy zarządzania pojazdem automatycznie dostosowują się do warunków. Jeśli jednak pojawią się jakiekolwiek niewłaściwości w pracy pojazdu lub konieczność potwierdzenia, czy regeneracja DPF jest w toku, warto sprawdzić instrukcje obsługi pojazdu lub skonsultować się z serwisem samochodowym.
Czego „nie lubi” DPF?
Istnieje kilka czynników i warunków, które mogą negatywnie wpływać na DPF lub utrudniać jego efektywną pracę- oto kilka rzeczy, których DPF "nie lubi":
• Krótkie trasy, zwłaszcza w warunkach miejskich, mogą utrudniać osiągnięcie odpowiedniej temperatury spalin, co jest kluczowe dla skutecznej regeneracji DPF. Brak dostatecznej temperatury może prowadzić do zatkania filtra.
• Nagłe zmiany prędkości i intensywne przyspieszenia oraz hamowania mogą negatywnie wpływać na proces regeneracji DPF. Stabilna jazda pozwala na utrzymanie odpowiedniej temperatury spalin.
• Niskiej jakości paliwo lub obecność zanieczyszczeń w paliwie mogą wpływać na efektywność regeneracji DPF. Cząstki obecne w paliwie mogą zanieczyszczać filtr.
Komentarze