Tak, obniżenie efektywności pojazdu może wynikać z zatkanego filtra cząstek stałych. Zatkanie filtra DPF może ograniczyć swobodny przepływ spalin, co skutkuje utratą mocy silnika, wzrostem zużycia paliwa oraz nieprawidłowym funkcjonowaniem silnika (nierówna praca).
Dokładne objawy, które mogą wskazywać na zapchany filtr DPF, to:
1. Zapchane DPF może skutkować utrudnionym swobodnym przepływem spalin, co bezpośrednio wpływa na efektywność silnika. Z ograniczonym przepływem spalin mogą wystąpić spadek mocy silnika i utrata osiągów pojazdu.
2. Zwiększone zużycie paliwa jest częstym efektem zatkanego filtra DPF- w takiej sytuacji silnik często przechodzi w tryb awaryjny, co skutkuje jego większym obciążeniem i koniecznością pracy w warunkach większego oporu. Przekłada się to na wyższe zużycie paliwa, ponieważ silnik musi pracować intensywniej, aby przezwyciężyć opór generowany przez zatkaną filtrację.
3. Trudności z procesem regeneracji: filtry DPF przechodzą proces regeneracji, podczas którego zgromadzona sadza jest spalana. Kiedy jednak filtr jest nadmiernie zatkany, proces regeneracji staje się mniej skuteczny, co z kolei przyczynia się do dalszego zatkania filtra.
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Czy zapchany DPF może pobierać olej?
Tak, zatkanie DPF może powodować "spływanie oleju". To zjawisko występuje, gdy zablokowany filtr nie przepuszcza spalin, co prowadzi do zwiększenia ilości spalin w komorze spalania. W rezultacie podnosi się ciśnienie i temperatura, co może wpłynąć na przepuszczalność uszczelek pierścieni tłokowych, umożliwiając olejowi przedostanie się do komory spalania.
Po czym poznać, że DPF się wypalił?
Objawy świadczące o zakończonej regeneracji (wypaleniu) filtra DPF:
• Po zakończeniu regeneracji system DPF zazwyczaj dezaktywuje lampę kontrolną związaną z filtrem cząstek stałych.
• Podczas regeneracji mogą wystąpić chwilowe zwiększenia obrotów silnika, które po zakończeniu procesu powinny wrócić do normalnego zakresu.
• Po zakończonej regeneracji komunikaty ostrzegawcze związane z DPF powinny zniknąć, a system nie będzie już informować o konieczności regeneracji. Jeśli regeneracja była efektywna, pojazd powinien powrócić do normalnej wydajności silnika, a kierowca może zauważyć poprawę płynności jazdy.
Jakie paliwo do diesla z DPF?
Do pojazdów z filtrem cząstek stałych (DPF) zaleca się stosowanie wysokiej jakości oleju napędowego, znanej również jako diesel. Niektóre pojazdy wyposażone w DPF mogą być bardziej wrażliwe na jakość paliwa niż inne, dlatego zaleca się korzystanie z paliwa znanego producenta lub dostarczającego paliwo o wysokiej jakości.
Ponadto, dla optymalnej pracy systemu DPF, ważne jest unikanie stosowania paliw zawierających domieszki, takie jak olej napędowy z dodatkiem biokomponentów (B20, Biodiesel), ponieważ mogą one wpływać na właściwości regeneracyjne filtra.
Komentarze