Czy spadek wydajności silnika może być wynikiem zapchanego filtra cząstek stałych? Musisz to wiedzieć!


Tak, zapchany filtr cząstek stałych może być jednym z czynników powodujących spadek wydajności silnika w pojazdach z silnikami diesla. DPF jest elementem systemu oczyszczania spalin, którego celem jest redukcja emisji cząstek stałych generowanych podczas spalania oleju napędowego. Kiedy DPF jest zablokowany zanieczyszczeniami, może to prowadzić do kilku problemów, które wpływają na wydajność silnika:
1. Zwiększone ciśnienie spalin: zapchany DPF może prowadzić do wzrostu ciśnienia spalin w układzie wydechowym, co z kolei może wpływać na efektywność spalania paliwa i spowodować spadek mocy silnika.
2. Ograniczony przepływ spalin- zablokowany filtr cząstek stałych może ograniczać przepływ spalin, co utrudnia swobodne wypuszczanie gazów spalinowych i prowadzi do utraty mocy silnika.
3. Problemy z uruchomieniem silnika- zapchany filtr DPF może utrudniać uruchomienie silnika, ponieważ powoduje wzrost ciśnienia w układzie wydechowym.
4. Problemy z DPF mogą wpływać na efektywność spalania paliwa, co z kolei może skutkować zwiększonym zużyciem paliwa.

silnik w pojeździe

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - od 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - od 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Filtr DPF

Czy zapchany DPF powoduje zużycie oleju silnikowego?

Tak, zapchany DPF może powodować zużycie oleju silnikowego. Dzieje się tak, ponieważ zapchany filtr DPF uniemożliwia pełne spalanie paliwa. Niespalony olej napędowy miesza się z olejem silnikowym i obniża jego właściwości smarne. Może to prowadzić do zużycia silnika, a nawet do jego zatarcia. Oto kilka powodów, dla których zapchany DPF może powodować zużycie oleju silnikowego:

Regeneracja DPF: aby utrzymać odpowiednią wydajność, filtry cząstek stałych przechodzą proces regeneracji, który polega na spalaniu zgromadzonych cząstek. W trakcie regeneracji DPF może występować zwiększone obciążenie dla silnika, co może skutkować większym zużyciem oleju silnikowego.
Ciągłe regeneracje: jeśli DPF jest zapchany i regeneruje się zbyt często, może to prowadzić do wzmożonego obciążenia silnika, co z kolei może wpłynąć na zużycie oleju.
Wpływ na układ dolotowy: w przypadku problemów z DPF, mogą występować problemy z układem dolotowym powietrza, co może skutkować zwiększonym zużyciem oleju.
Wahania parametrów silnika: w związku z zapchanym DPF, kontrola silnika może dostosowywać parametry pracy, aby utrzymać odpowiednią temperaturę do regeneracji. To może wpływać na zużycie oleju.

Co powoduje dużą emisję spalin?

Wydzielanie dużej ilości spalin przez pojazdy może być rezultatem różnorodnych czynników, związanych zarówno z konstrukcją silnika, jak i warunkami jego eksploatacji. Poniżej przedstawiam kilka głównych przyczyn wysokich emisji spalin:

1. Nieskalibrowana mieszanka paliwowo-powietrzna: Jeśli proporcje mieszanki paliwowo-powietrznej nie są odpowiednio dostosowane, może to prowadzić do niepełnego spalania paliwa, co z kolei zwiększa emisję zanieczyszczeń.
2. Awarie lub zużycie układu wydechowego: Przecieki lub uszkodzenia w systemie wydechowym mogą skutkować wyciekami spalin przed zakończeniem procesu oczyszczania, co skutkuje zwiększoną emisją.
3. Niesprawne czujniki: Czujniki, takie jak czujnik lambda mierzący ilość tlenu w spalinach, odgrywają kluczową rolę w monitorowaniu procesu spalania. Jeśli są uszkodzone lub działają nieprawidłowo, może to skutkować zwiększoną emisją spalin.

model auta

Ile wytrzymuje DPF po regeneracji?

Określenie precyzyjnej trwałości filtra cząstek stałych (DPF) po procesie regeneracji może stanowić wyzwanie, ze względu na różnorodne wpływy czynników na żywotność tego elementu układu wydechowego. Ogólnie rzecz biorąc, po regeneracji DPF może utrzymać się przez kilkadziesiąt tysięcy kilometrów. Niemniej, jednak jeśli w obszarze miejskim często dokonuje się krótkich tras lub stosuje się paliwa o podwyższonej zawartości siarki, to konieczność kolejnej regeneracji może pojawić się już po kilku tysiącach kilometrów.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Popularne wpisy

28 Grudzień 2020

SCR Adblue

SCR i AdBlue od kilku lat stanowią nieodłączny element każdego samochodu wyposażonego w wysokoprężne silniki Diesla. SCR – co to jest i na czym polega jego działanie? Już odpowiadamy. ...

16 lutego 2021

DPF - od kiedy jest montowany?

Nie sposób nie przyznać, iż filtr cząstek stałych DPF i od kiedy jest montowany w silnikach wysokoprężnych Diesla, to w znacznym stopniu przyczynił się do ochrony ekologii. Jak wszyscy pewnie pamiętają ...