Subpage photo

Czy warto wypalać DPF?

Oceń: / Aktualna ocena: 5.00
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
Cena - 390 zł netto
Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
CZAS REALIZACJI
1-2 dni robocze
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
Stan - dostępne
Zadzwoń +48 725 803 803 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Firma regeneracji karalizatorów
W naszej ofercie znajdziesz filtry DPF, FAP oraz katalizatory
  • nowe
  • regenerowane na wymianę
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny
Czy warto wypalać filtr DPF?

Wypalanie filtra cząstek stałych jest jedną z obowiązujących Cię czynności, która wchodzi w zakres zaleceń producenta, dotyczących prawidłowej eksploatacji pojazdu. Wypalając DPF w trasie lub na postoju, odzyskujesz komfort jazdy i hamujesz wydostawanie się toksycznych spalin do otoczenia. W takim też celu powstały słynne filtry DPF/FAP, które już od lat dbają o nasze środowisko. Aby utrzymać ten podzespół w jak najlepszym stanie przez długi czas, należy go regenerować. Dobrze przeprowadzona regeneracja i eksploatacja zapewni bezproblemową jazdę nawet przez 200 tysięcy kilometrów. W tym miejscu trzeba wspomnieć o tym, że koszt takiej usługi wynosi zaledwie kilkaset złotych i to jest naprawdę niewielka suma, patrząc na ceny nowych filtrów cząstek stałych.

Regeneracja filtra DPF, czy warto ją zrobić? - Wypalanie DPF - jak rozpoznać?

Regeneracja filtra cząstek stałych jest potrzebna, ponieważ podzespół odzyskuje w ten sposób parametry, które są niezbędne do jego wydajnej pracy. Są różne metody oczyszczania DPF, ale nie wszystkie należą do skutecznych i bezpiecznych. Z pewnością warto umówić się na czyszczenie hydrodynamiczne, które wykonuje się w serwisie, ponieważ z wnętrza podzespołu wypłukiwana jest sadza wraz z popiołem. Ponadto ten sposób jest całkowicie bezpieczny dla obudowy filtra cząstek stałych i jego wkładu. Jeżeli wewnątrz filtra DPF nazbierała się duża ilość sadzy, to zazwyczaj kierowca zostanie o tym powiadomiony za pomocą kontrolki DPF wyświetlonej na kokpicie pojazdu. Może się też zdarzyć, że filtr DPF sam wejdzie w tryb wypalania, dlatego dobrze by też było znać towarzyszące temu objawy. Przez chwilę zwiększy się spalanie, z układu wydechowego zacznie kopcić, a także odczujesz szarpania przy dodawaniu gazu.

1. Wypalanie DPF. Jak przepalić filtr DPF? Czy do jego wypalania powinno dochodzić na postoju, czy raczej w czasie jazdy? - Jak wypalić DPF podczas jazdy?

Filtr cząstek stałych możesz wypalić na postoju, w trasie oraz oddać go do serwisu na komputerowe wypalanie, wykonane przez specjalistę. Jeśli jednak chodzi o wypalanie w trakcie jazdy, to jest to jedyna zalecana metoda, ponieważ jednostka napędowa nie jest obciążana i dodatkowo sadza wypala się naturalnie. Wystarczy, że kierowca wyruszy poza miasto lub wjedzie na autostradę, zwiększy prędkość jazdy oraz podniesie obroty i utrzyma taki styl jazdy przez następne kilkanaście minut. Jeżeli samooczyszczanie filtra DPF przebiegnie skutecznie, to podzespół na jakiś czas odzyska drożność. Wypalanie DPF w serwisie przeprowadza się w wyjątkowych sytuacjach, natomiast każdorazowo trzeba pamiętać o wymianie oleju silnikowego i filtra oleju.

Wypalanie filtra DPF

Dlaczego mycie DPF jest lepsze niż wypalanie? - Wypalanie DPF, ile trwa?

Mycie filtra cząstek stałych w maszynie pozwala pozbyć się sadzy oraz popiołu, dzięki czemu odzyskuje 100% parametrów wraz z właściwościami. Wypalanie filtra DPF usuwa wyłącznie sadzę, a do tego efekt jest krótkotrwały. Należy pamiętać, że to w głównej mierze popiół odpowiada za utratę sprawności tego podzespołu, a jedyną możliwością jego wypłukania jest czyszczenie hydrodynamiczne. Samooczyszczanie filtra cząstek stałych w trasie tudzież na postoju wynosi od 15 do 30 minut. Jak widać, do wypalania DPF należy się odpowiednio przygotować, zapewnić potrzebne warunki oraz nie gasić samochodu w trakcie trwania procesu samoregeneracji.

Komentarze

Jan 2022-12-30 08:18:18

Wypalanie filtra DPF (filtr cząstek stałych) jest jak najbardziej zalecane. Filtr DPF jest ważnym elementem układu oczyszczania spalin w samochodach z silnikami Diesla. Ma na celu usuwanie zanieczyszczeń zawartych w spalinach, takich jak cząstki stałe i pyły, co przyczynia się do ochrony środowiska i zmniejszenia emisji szkodliwych substancji. Wypalanie filtra DPF pozwala udrożnić podzespół z zalegającej w nim sadzy. Jeśli jednak potrzebujesz dokładniej wyczyścić DPF, to umów się do serwisu na czyszczenie hydrodynamiczne.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane.

Czy w przypadku zapchanego DPF można zauważyć różnice w pracy silnika? - To Cię może zdziwić!

Tak, przy zapchanym DPF (filtrze cząstek stałych) można zaobserwować zmiany w pracy silnika. Kilka znaków, które mogą świadczyć o potencjalnych problemach z DPF. ...

Czytaj więcej

Jakie są możliwe problemy związane z AdBlue i jak im zaradzić? - To może Cię zaskoczyć!

Potencjalne kłopoty związane z AdBlue obejmują:1. Zamarznięcie AdBlue. Jest to wodny roztwór mocznika, który krystalizuje się przy temperaturze -11°C. Zamarznięte AdBlue może zablokować układ wtryskowy lub doprowadzić do awarii pompy...

Czytaj więcej

Dlaczego podczas wypalania DPF dymi na niebiesko? Dowiedz się, co na ten temat mówią eksperci!

Podczas procesu regeneracji filtra cząstek stałych (DPF), zwłaszcza w starszych pojazdach z silnikami wysokoprężnymi, czasami można zaobserwować dymienie na niebiesko. Więc dlaczego tak się dzieje? Sprawdź to razem z nami!...

Czytaj więcej

Sprawny DPF – Nowe „ABC" kierowcy

Aby zadbać o sprawność DPF i utrzymać go w optymalnym stanie, kierowcy powinni przestrzegać kilku kluczowych zasad, a przede wszystkim:...

Czytaj więcej

Usunięcie DPF lepsze niż czyszczenie? Portfel lżejszy o 6500 zł!

Usuwanie filtra cząstek stałych DPF to rozwiązanie dużo droższe niż czyszczenie (ok. 1500 zł), ale jednocześnie najskuteczniejsze...

Czytaj więcej

Jakie są typowe objawy niewłaściwie działającego filtra cząstek stałych? 5 rzeczy, które powinieneś wiedzieć!

Niewłaściwie działający filtr cząstek stałych (DPF) może objawiać się różnymi symptomami, które sygnalizują potencjalne problemy z jego funkcjonalnością lub regeneracją. Sprawdź razem z nami jakie!...

Czytaj więcej

DPF a flota pojazdów miejskich – częste problemy

Wraz ze znacznym wzrostem zapotrzebowania na zrównoważone rozwiązania transportowe, floty pojazdów miejskich stają w obliczu nowych wyzwań...

Czytaj więcej

DPF w samochodach - kluczowa rola filtra cząstek stałych w redukcji emisji spalin.

Filtr cząstek stałych (DPF) w silnikach wysokoprężnych, odgrywa kluczową rolę w zmniejszaniu emisji szkodliwych substancji przez pojazdy z tego rodzaju silnikami. Jego głównym celem jest efektywne usuwanie cząstek stałych z gazów spalinowych, co przekłada się na poprawę jakości powietrza...

Czytaj więcej
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.