Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne




Wypalanie filtra cząstek stałych jest jedną z obowiązujących Cię czynności, która wchodzi w zakres zaleceń producenta, dotyczących prawidłowej eksploatacji pojazdu. Wypalając DPF w trasie lub na postoju, odzyskujesz komfort jazdy i hamujesz wydostawanie się toksycznych spalin do otoczenia. W takim też celu powstały słynne filtry DPF/FAP, które już od lat dbają o nasze środowisko. Aby utrzymać ten podzespół w jak najlepszym stanie przez długi czas, należy go regenerować. Dobrze przeprowadzona regeneracja i eksploatacja zapewni bezproblemową jazdę nawet przez 200 tysięcy kilometrów. W tym miejscu trzeba wspomnieć o tym, że koszt takiej usługi wynosi zaledwie kilkaset złotych i to jest naprawdę niewielka suma, patrząc na ceny nowych filtrów cząstek stałych.
Regeneracja filtra DPF, czy warto ją zrobić? - Wypalanie DPF - jak rozpoznać?
Regeneracja filtra cząstek stałych jest potrzebna, ponieważ podzespół odzyskuje w ten sposób parametry, które są niezbędne do jego wydajnej pracy. Są różne metody oczyszczania DPF, ale nie wszystkie należą do skutecznych i bezpiecznych. Z pewnością warto umówić się na czyszczenie hydrodynamiczne, które wykonuje się w serwisie, ponieważ z wnętrza podzespołu wypłukiwana jest sadza wraz z popiołem. Ponadto ten sposób jest całkowicie bezpieczny dla obudowy filtra cząstek stałych i jego wkładu. Jeżeli wewnątrz filtra DPF nazbierała się duża ilość sadzy, to zazwyczaj kierowca zostanie o tym powiadomiony za pomocą kontrolki DPF wyświetlonej na kokpicie pojazdu. Może się też zdarzyć, że filtr DPF sam wejdzie w tryb wypalania, dlatego dobrze by też było znać towarzyszące temu objawy. Przez chwilę zwiększy się spalanie, z układu wydechowego zacznie kopcić, a także odczujesz szarpania przy dodawaniu gazu.
1. Wypalanie DPF. Jak przepalić filtr DPF? Czy do jego wypalania powinno dochodzić na postoju, czy raczej w czasie jazdy? - Jak wypalić DPF podczas jazdy?
Filtr cząstek stałych możesz wypalić na postoju, w trasie oraz oddać go do serwisu na komputerowe wypalanie, wykonane przez specjalistę. Jeśli jednak chodzi o wypalanie w trakcie jazdy, to jest to jedyna zalecana metoda, ponieważ jednostka napędowa nie jest obciążana i dodatkowo sadza wypala się naturalnie. Wystarczy, że kierowca wyruszy poza miasto lub wjedzie na autostradę, zwiększy prędkość jazdy oraz podniesie obroty i utrzyma taki styl jazdy przez następne kilkanaście minut. Jeżeli samooczyszczanie filtra DPF przebiegnie skutecznie, to podzespół na jakiś czas odzyska drożność. Wypalanie DPF w serwisie przeprowadza się w wyjątkowych sytuacjach, natomiast każdorazowo trzeba pamiętać o wymianie oleju silnikowego i filtra oleju.

Dlaczego mycie DPF jest lepsze niż wypalanie? - Wypalanie DPF, ile trwa?
Mycie filtra cząstek stałych w maszynie pozwala pozbyć się sadzy oraz popiołu, dzięki czemu odzyskuje 100% parametrów wraz z właściwościami. Wypalanie filtra DPF usuwa wyłącznie sadzę, a do tego efekt jest krótkotrwały. Należy pamiętać, że to w głównej mierze popiół odpowiada za utratę sprawności tego podzespołu, a jedyną możliwością jego wypłukania jest czyszczenie hydrodynamiczne. Samooczyszczanie filtra cząstek stałych w trasie tudzież na postoju wynosi od 15 do 30 minut. Jak widać, do wypalania DPF należy się odpowiednio przygotować, zapewnić potrzebne warunki oraz nie gasić samochodu w trakcie trwania procesu samoregeneracji.
Komentarze