Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Mając w układzie wydechowym zanieczyszczony filtr cząstek stałych, nie powinno Cię dziwić, jeśli zauważasz wydostawanie się z układu wydechowego gęstej i ciemnej smugi dymu. Poza tym podczas wypalania również można zaobserwować wzmożone dymienie i także jest to jak najbardziej normalne. W sadzy powstającej z cząstek węgla znajdujących się w spalinach, jest cała masa toksycznych związków chemicznych szkodliwych dla organizmów żywych i atmosfery, dlatego tak ważne jest, aby pamiętać o samoregeneracji DPF, aby go udrożnić. Warto też wiedzieć, że kolory dymu mogą przybrać różne barwy i każda może odpowiadać za całkowicie inny problem, który należałoby zdiagnozować w zaufanym serwisie. Pamiętaj, że jeśli będziesz na bieżąco wypalać zawartość DPF, samochód nie będzie kopcić.
Objawy zapchanego DPF. Problemów z filtrem sadzy można tanio uniknąć - Czy przy wypalaniu DPF auto kopci na czarno?
Czarny dym nie świadczy o wypalaniu DPF, a o jego całkowitym zanieczyszczeniu, a zwłaszcza popiołami. Podczas samooczyszczania filtra cząstek stałych unosi się biała chmura dymu. Jak najbardziej problemów z filtrem DPF można w bardzo łatwy sposób uniknąć, wystarczy, że będziesz pamiętać o regeneracji podzespołu, która ma na celu przedłużyć jego sprawność i nie zaburzać działania reszty elementów, które znajdują się w samochodzie. Tak więc, jeśli tylko zauważyłeś niepokojące objawy, na przykład: spadek mocy, wzrost zużycia paliwa, kontrolkę DPF na desce rozdzielczej, to podejmij się najpierw wypalania, a jeśli nie przyniesie oczekiwanych efektów, to umów się na wizytę do ASO.
1. Brak mocy i kopcenie – zapchany DPF - DPF nie chce się wypalić
Jeżeli jeździsz autem i zauważasz smugę dymu z układu wydechowego oraz spadły osiągi, to jest to bardzo prawdopodobne, że masz zanieczyszczony filtr DPF. Przestań jeździć, jeśli nie masz w planach wypalić DPF-a, ponieważ taka bezcelowa jazda może bardzo zaszkodzić jednostce napędowej. Warto wspomnieć, że może dojść do takiej sytuacji, w której filtr DPF nie będzie chciał się wypalić i oznaczać to może brak miejsca na przyjęcie nowych osadów. Możesz spróbować kupić preparat, który oczyści z sadzy DPF i zobaczysz, jakie przyniosło to rezultaty. Jeśli nadal nie będzie zbyt dużej poprawy, to lepiej jest zwrócić się o pomoc w zdiagnozowaniu stanu filtra cząstek stałych do ASO.
2. DPF i kopcenie na siwo - Wypalanie DPF - biały dym
Podczas wypalania filtra cząstek stałych unosi się z rury układu wydechowej biały dym i nie ma powodów do obaw, jeżeli nie pojawiają się przy tym dodatkowe, niepokojące objawy. Tak, jak wspominaliśmy – kolory dymu mogą być bardzo różne i każdy oznacza zupełnie inną awarię. Przy jasnym dymie, jeśli zauważa się spadek mocy auta czy też ubytek płynu chłodniczego, to może oznaczać, że płyn chłodzący wlatuje do komór spalania.
3. Dym z rury wydechowej, diagnostyka po kolorze - DPF kopci na niebiesko
Kopcenie na niebiesko zazwyczaj oznacza problemy z turbosprężarką. Z powodu jej eksploatacji zostały zużyte pierścienie tłokowe, gładź cylindrów oraz uszczelniacze zaworowe straciły sprawność. Warto także zapoznać się z rzetelnymi informacjami na temat tego, jaki kolor dymu odpowiada za daną usterkę, aby zaoszczędzić czas i pieniądze na szukanie przyczyny problemu nie w tym miejscu, co trzeba.
Komentarze