Czy zapchany DPF kopci?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT
Czy zapchany DPF kopci?

Mając w układzie wydechowym zanieczyszczony filtr cząstek stałych, nie powinno Cię dziwić, jeśli zauważasz wydostawanie się z układu wydechowego gęstej i ciemnej smugi dymu. Poza tym podczas wypalania również można zaobserwować wzmożone dymienie i także jest to jak najbardziej normalne. W sadzy powstającej z cząstek węgla znajdujących się w spalinach, jest cała masa toksycznych związków chemicznych szkodliwych dla organizmów żywych i atmosfery, dlatego tak ważne jest, aby pamiętać o samoregeneracji DPF, aby go udrożnić. Warto też wiedzieć, że kolory dymu mogą przybrać różne barwy i każda może odpowiadać za całkowicie inny problem, który należałoby zdiagnozować w zaufanym serwisie. Pamiętaj, że jeśli będziesz na bieżąco wypalać zawartość DPF, samochód nie będzie kopcić.

Objawy zapchanego DPF. Problemów z filtrem sadzy można tanio uniknąć - Czy przy wypalaniu DPF auto kopci na czarno?

Czarny dym nie świadczy o wypalaniu DPF, a o jego całkowitym zanieczyszczeniu, a zwłaszcza popiołami. Podczas samooczyszczania filtra cząstek stałych unosi się biała chmura dymu. Jak najbardziej problemów z filtrem DPF można w bardzo łatwy sposób uniknąć, wystarczy, że będziesz pamiętać o regeneracji podzespołu, która ma na celu przedłużyć jego sprawność i nie zaburzać działania reszty elementów, które znajdują się w samochodzie. Tak więc, jeśli tylko zauważyłeś niepokojące objawy, na przykład: spadek mocy, wzrost zużycia paliwa, kontrolkę DPF na desce rozdzielczej, to podejmij się najpierw wypalania, a jeśli nie przyniesie oczekiwanych efektów, to umów się na wizytę do ASO.

1. Brak mocy i kopcenie – zapchany DPF - DPF nie chce się wypalić 

Jeżeli jeździsz autem i zauważasz smugę dymu z układu wydechowego oraz spadły osiągi, to jest to bardzo prawdopodobne, że masz zanieczyszczony filtr DPF. Przestań jeździć, jeśli nie masz w planach wypalić DPF-a, ponieważ taka bezcelowa jazda może bardzo zaszkodzić jednostce napędowej. Warto wspomnieć, że może dojść do takiej sytuacji, w której filtr DPF nie będzie chciał się wypalić i oznaczać to może brak miejsca na przyjęcie nowych osadów. Możesz spróbować kupić preparat, który oczyści z sadzy DPF i zobaczysz, jakie przyniosło to rezultaty. Jeśli nadal nie będzie zbyt dużej poprawy, to lepiej jest zwrócić się o pomoc w zdiagnozowaniu stanu filtra cząstek stałych do ASO.

2. DPF i kopcenie na siwo - Wypalanie DPF - biały dym

Podczas wypalania filtra cząstek stałych unosi się z rury układu wydechowej biały dym i nie ma powodów do obaw, jeżeli nie pojawiają się przy tym dodatkowe, niepokojące objawy. Tak, jak wspominaliśmy – kolory dymu mogą być bardzo różne i każdy oznacza zupełnie inną awarię. Przy jasnym dymie, jeśli zauważa się spadek mocy auta czy też ubytek płynu chłodniczego, to może oznaczać, że płyn chłodzący wlatuje do komór spalania.

DPF i kopcenie na siwo - Wypalanie DPF - biały dym

3. Dym z rury wydechowej, diagnostyka po kolorze - DPF kopci na niebiesko

Kopcenie na niebiesko zazwyczaj oznacza problemy z turbosprężarką. Z powodu jej eksploatacji zostały zużyte pierścienie tłokowe, gładź cylindrów oraz uszczelniacze zaworowe straciły sprawność. Warto także zapoznać się z rzetelnymi informacjami na temat tego, jaki kolor dymu odpowiada za daną usterkę, aby zaoszczędzić czas i pieniądze na szukanie przyczyny problemu nie w tym miejscu, co trzeba.

Co o tym myślisz?

Komentarze

Czechu
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Tak, zapchany filtr cząstek stałych może prowadzić do większej emisji czarnego dymu z rury wydechowej. Gdy filtr jest zapchany, spaliny z silnika mogą nie być w stanie swobodnie przez niego przepływać, co może prowadzić do nieprawidłowego spalania i wytwarzania większej ilości dymu. Zapchany DPF może również prowadzić do problemów z pracą silnika lub innych układów samochodu, takich jak brak mocy lub wzrost zużycia paliwa. Dlatego ważne jest, by regularnie sprawdzać stan filtra DPF i niezwłocznie reagować, gdy pojawią się jakiekolwiek nieprawidłowości.
Władek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Kopcenie z wydechu to jeden z objawów zapchanego DPF i niedawno się o tym przekonałem.
Franek99.33
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie raz i nie dwa kopcił ten mój DPF, ale jak go wypaliłem to już był spokój na długo
Błażej
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
No pewnie , że zapchany Dpf może kopcić. Ja tak miałem, także możecie się tego spodziewać.
xyz_67
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
U mnie kopci jak rozpoczynam wypalanie DPF i w sumie nigdy mnie to jakoś nie zmartwiło

Popularne wpisy

1 lutego 2022

Co lepsze FAP czy DPF?

Na to pytanie możesz odpowiedzieć sobie sam, ponieważ zarówno filtr cząstek stałych DPF, jak i FAP mają tendencję do zapychania i występują z nimi problemy ...

6 Grudzień 2022

Ile kosztuje wymiana filtra DPF?

Wymiana filtra cząstek stałych może kosztować Cię kilka tysięcy złotych, biorąc pod uwagę cenę zakupu nowego elementu, montaż oraz adaptację w sterowniku silnika. Wymiana tego podzespołu jest niezbędna, jeśli jest on uszkodzony lub po prostu wyeksploatowany ...