Zapchany DPF - kopci

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji DPF/FAP/KAT

Zapchany DPF kopci z rury wydechowej, jest to niezaprzeczalny fakt. To dymienie zazwyczaj szczególnie zauważalne jest w momencie przyspieszenia i objawia się jako czarne kłęby dymu, w skrajnych przypadkach, przy niesprawnym DPF nasze auto może dymić cały czas. Ponadto takie kopcenie widoczne jest, także w momencie procesu wypalania, a jak wiemy w przypadku niesprawnego DPF, próba takiego wypalania inicjowana jest wyjątkowo często. Jak więc zlikwidować tę niezdrową przypadłość, aby nie narażać siebie i innych na utratę zdrowia? Najlepiej udać się w tym celu do autoryzowanego serwisu, gdzie dokonany zostanie przegląd naszego podzespołu, a w następnej kolejności profesjonalne czyszczenie i regeneracja. Jest to jedyne możliwe rozwiązanie. Należy pamiętać, iż problemu nie rozwiązuje się dokonując usunięcia szwankującego podzespołu. Jest to działanie karalne, które unieruchomi nasz pojazd przy pierwszym przeglądzie, czy też pomiarze poziomu zanieczyszczenia spalin podczas kontroli drogowej. A należy pamiętać, iż coraz częściej patrole policji są wyposażone w tego typu mierniki.

Dymienie podczas wypalania DPF jest normalnym zjawiskiem

Bardzo często pojawiają się pytania typu: „Czy auto dymi podczas wypalania DPF?” Już odpowiadamy. Tak, a co więcej, stanowi to naturalne zjawisko podczas tego procesu. DPF kopci na niebiesko, a także DPF - biały dym nie muszą, tak więc oznaczać poważnej usterki. Należy jednak pamiętać, aby obserwować, czy ten proceder nie powtarza się w zbyt krótkim odstępie czasowym. Wówczas bowiem może to świadczyć o tym, iż filtr jest w takim stopniu zanieczyszczony, iż nie potrafi sobie sam poradzić z oczyszczeniem, albo też możemy mieć do czynienia z poważniejszym uszkodzeniem naszego podzespołu. Warto więc wybrać się wówczas na diagnozę do specjalistycznej pracowni i pozostawić nasz zapchany DPF w rękach fachowców, którzy dokonają oględzin, zdiagnozują usterkę, a także poddadzą nasz filtr efektywnej regeneracji

DPF przygotowany do naprawy

Jazda na zapchanym DPF – czy warto?

Jazda na zapchanym DPF jest to częsta praktyka, której my jednak jesteśmy absolutnie przeciwni. Nie usunięta na czas usterka prowadzi do znacznego obciążenia silnika, jazda staje się mniej ekonomiczna z racji nienaturalnie zwiększonego zużycia paliwa, a także prowadzi z czasem do uszkodzeń powiązanych z naszym filtrem podzespołów takich jak turbina. Zapchany filtr potrafi bowiem w znaczny sposób uprzykrzyć pracę turbosprężarce. Filtr DPF bez drożności często charakteryzuje się rozcieńczeniem oleju silnikowego paliwem, wówczas na skutek niedostatecznego smarowania elementów naszej turbosprężarki może dojść do jej zatarcia. Tak więc warto w porę eliminować usterki, w celu uniknięcia namnożenia się kosztów, ponieważ jak, możemy zauważyć są to podzespoły silnie od siebie uzależnione. I to od jakości pracy jednego będzie zależało to, jak trwałym i jakościowym w swej pracy elementem okaże się ten drugi.

DPF do regeneracji
Co o tym myślisz?

Komentarze

Mateusz
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jeśli filtr cząstek stałych (DPF) w silniku diesla jest zapchany, może to prowadzić do kopcenia silnika. Kiedy DPF jest zapchany, silnik musi pracować ciężej, aby przepchnąć spaliny przez filtr. To zwiększa ciśnienie w układzie wydechowym, co może prowadzić do zwiększenia oporu przepływu spalin i zwiększenia ciśnienia w komorze spalania. Jednym z objawów tego problemu jest kopcenie silnika. Kiedy silnik pracuje ciężej, aby przepchnąć spaliny przez zapchany filtr, to może prowadzić do niepełnego spalania paliwa, co objawia się jako kopcenie z wydechu. Kopcenie to jest efektem niecałkowitego spalania paliwa i jest to skutek nieprawidłowego przepływu powietrza i spalin przez filtr DPF. W takiej sytuacji należy skontaktować się z mechanikiem w celu dokładniejszej diagnostyki i ewentualnej naprawy.
Marcin
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Zapchany DPF kopci, ale też kopci jak się wypala. Warto więc zwrócić uwagę, jak długo utrzymuje się problem.
Filip
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Zbyt duża ilość zanieczyszczeń w filtrze cząstek stałych powoduje kopcenie. Mało tego, podczas wypalania DPF także możesz zauważyć silne zadymienie
Milgos
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Tak, to prawda. Zapchany DPF kopci i to jak! Ale podczas wypalania to norma, już zdążyłem się do tego przyzwyczaić.
Klaun_087
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Z tym kopceniem z dpf-a to nic nadzwyczajnego. To normalne zjawisko, jeśli ktoś tego nie robił to wiadomo, że może się tym zaniepokoić.
Damian
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Podczas wypalania DPF dymi na niebiesko, tu chyba może być u mnie też problem z turbo, ale może ktoś miał u siebie w aucie podobny przypadek i się wypowie. Pierwszy raz mam auto w dieslu więc nie jestem do końca w temacie, dlatego też dopytuje.
rafał21
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czy auto dymi podczas wypalania DPF? Ciekaw jestem czy to filtr się u mnie wypala tak często, czy mam po prostu problem z autem, ktoś coś na ten temat?

Popularne wpisy