Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Zapchany DPF kopci z rury wydechowej, jest to niezaprzeczalny fakt. To dymienie zazwyczaj szczególnie zauważalne jest w momencie przyspieszenia i objawia się jako czarne kłęby dymu, w skrajnych przypadkach, przy niesprawnym DPF nasze auto może dymić cały czas. Ponadto takie kopcenie widoczne jest, także w momencie procesu wypalania, a jak wiemy w przypadku niesprawnego DPF, próba takiego wypalania inicjowana jest wyjątkowo często. Jak więc zlikwidować tę niezdrową przypadłość, aby nie narażać siebie i innych na utratę zdrowia? Najlepiej udać się w tym celu do autoryzowanego serwisu, gdzie dokonany zostanie przegląd naszego podzespołu, a w następnej kolejności profesjonalne czyszczenie i regeneracja. Jest to jedyne możliwe rozwiązanie. Należy pamiętać, iż problemu nie rozwiązuje się dokonując usunięcia szwankującego podzespołu. Jest to działanie karalne, które unieruchomi nasz pojazd przy pierwszym przeglądzie, czy też pomiarze poziomu zanieczyszczenia spalin podczas kontroli drogowej. A należy pamiętać, iż coraz częściej patrole policji są wyposażone w tego typu mierniki.
Bardzo często pojawiają się pytania typu: „Czy auto dymi podczas wypalania DPF?” Już odpowiadamy. Tak, a co więcej, stanowi to naturalne zjawisko podczas tego procesu. DPF kopci na niebiesko, a także DPF - biały dym nie muszą, tak więc oznaczać poważnej usterki. Należy jednak pamiętać, aby obserwować, czy ten proceder nie powtarza się w zbyt krótkim odstępie czasowym. Wówczas bowiem może to świadczyć o tym, iż filtr jest w takim stopniu zanieczyszczony, iż nie potrafi sobie sam poradzić z oczyszczeniem, albo też możemy mieć do czynienia z poważniejszym uszkodzeniem naszego podzespołu. Warto więc wybrać się wówczas na diagnozę do specjalistycznej pracowni i pozostawić nasz zapchany DPF w rękach fachowców, którzy dokonają oględzin, zdiagnozują usterkę, a także poddadzą nasz filtr efektywnej regeneracji.
Jazda na zapchanym DPF – czy warto?
Jazda na zapchanym DPF jest to częsta praktyka, której my jednak jesteśmy absolutnie przeciwni. Nie usunięta na czas usterka prowadzi do znacznego obciążenia silnika, jazda staje się mniej ekonomiczna z racji nienaturalnie zwiększonego zużycia paliwa, a także prowadzi z czasem do uszkodzeń powiązanych z naszym filtrem podzespołów takich jak turbina. Zapchany filtr potrafi bowiem w znaczny sposób uprzykrzyć pracę turbosprężarce. Filtr DPF bez drożności często charakteryzuje się rozcieńczeniem oleju silnikowego paliwem, wówczas na skutek niedostatecznego smarowania elementów naszej turbosprężarki może dojść do jej zatarcia. Tak więc warto w porę eliminować usterki, w celu uniknięcia namnożenia się kosztów, ponieważ jak, możemy zauważyć są to podzespoły silnie od siebie uzależnione. I to od jakości pracy jednego będzie zależało to, jak trwałym i jakościowym w swej pracy elementem okaże się ten drugi.
Komentarze