Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
1. Dlaczego czyszczenie DPF Kretem jest niebezpieczne?
Wśród pomysłów na poradzenie sobie z zapchanym filtrem cząstek stałych, niejednokrotnie pojawia się idea, by przeprowadzić czyszczenie DPF kretem. Jest to jeden z tych pomysłów, które obejmują wykorzystanie specyfików nieprzeznaczonych do tego celu, rzekomo dając satysfakcjonujący efekt. Jednak zabieg, jakim jest czyszczenie DPF płynem do kominków, czy innym środkiem tego typu, jest niebezpieczny dla podzespołu, może uszkodzić powłoki wnętrza filtra, a nawet jeszcze bardziej go zatkać. Jeśli już mówimy o płynach, to warto wiedzieć, że jedynym słusznym specyfikiem, który może pomóc w wydłużeniu żywotności tego podzespołu, jest dedykowany środek do czyszczenia DPF, który dozuje się do wlewu paliwa co 10 tysięcy przejechanych kilometrów. Taki nawyk pozwoli odsunąć w czasie zapełnienie filtra niepalnym popiołem, na które należy zareagować profesjonalną regeneracją. Niewielu użytkowników samochodów mówi o tym, że po przeprowadzeniu garażowych eksperymentów, jakim jest np. czyszczenie DPF kretem, filtr zupełnie przestał spełniać swoją funkcję i konieczna była inwestycja w nowy podzespół.
Czyszczenie DPF - czy warto?
Pytanie o czyszczenie DPF - czy warto to w ogóle robić, regularnie pojawia się na forach internetowych. Pewnie wielu samozwańczych specjalistów stwierdzi, że przecież podzespół tego typu jest bezobsługowy, a jak przestanie działać, to trzeba kupić nowy i wymienić. W tym miejscu chcemy zaznaczyć, że najlepszą reakcją na to, jak usunąć popiół z DPF jest wysłanie podzespołu do profesjonalnej pracowni, dysponującej sprzętem dedykowanym wyłącznie do wypłukiwania zanieczyszczeń z filtrów cząstek stałych. Oczywiście wymiana filtra na nowy jest w porządku, gdy dysponuje się pokaźną sumą pieniędzy do wydania, a taka może sięgnąć nawet kilkunastu tysięcy złotych w zależności od marki i modelu pojazdu. Dobrze jest zdawać sobie sprawę, że w kontekście filtra DPF czyszczenie i cena stanowią świetną alternatywę dla kupna nowego podzespołu, którego koszt w przypadku starszych modeli może przekroczyć wartość całej jednostki.
Komentarze