Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Zapchany filtr DPF i SCR w spycharkach
Nasz serwis oferuje usługi takie jak czyszczenie, regeneracja DPF oraz katalizatorów SCR - spycharki tak samo, jak i koparki czy też ciągniki również muszą spełniać nieustannie zmieniające się przepisy dotyczące norm emisji spalin. Wykonywana przed nas regeneracja DPF/FAP oraz czyszczenie katalizatorów SCR przeprowadzane są z zachowaniem określonych standardów, przez co jesteśmy w stanie przywrócić nawet do 99% ich sprawności. Ponadto regenerowane filtry DPF, jak i katalizatory są znacznie tańsze od fabrycznie nowych.
Wypalanie DPF | Regeneracja katalizatora SCR
Sama procedura wypalania DPF nie należy do specjalnie skomplikowanych, ważniejsza jest dokładność przeprowadzenia regeneracji. Wypalanie filtra DPF, polega na oczyszczeniu go z nagromadzonej sadzy oraz niewypalonego popiołu. Ważny jest zatem dobór odpowiedniej metody przeprowadzonej regeneracji, jeśli w spycharce filtr cząstek stałych jest poważnie zanieczyszczony to stosowanie do jego wyczyszczenia preparatów typu: K2 DPF cleaner nie da oczekiwanych rezultatów. Z kolei stosowanie pieca indukcyjnego w celu regeneracji filtra DPF lub katalizatora SCR może spowodować ich nieodwracalne uszkodzenia spowodowane nieodpowiednio dobraną temperaturą wypalania. Decydując się na wypalanie serwisowe DPF‘a warto wiedzieć, że zbyt często przeprowadzane może spowodować poważne uszkodzenie silnika maszyny. Zapchany filtra cząstek stałych, może także zostać wypalony samoczynnie – operator nawet tego nie zauważy będąc skupionym na swojej pracy. Możliwe jest również „sprowokować” filtr DPF do wypalenia się.
W skrócie podpowiemy, jak wymusić wypalanie DPF w spycharce:
1. Operator powinien w pierwszej kolejności umiejscowić spycharkę w takim miejscu, aby nie kolidować z innymi maszynami i nie zakłócać ich pracy.
2. Należy osiągnąć odpowiednio wysokie obroty – zaleca się około 2 500 obr/min. do 3 500 obr./min.
Zapytacie, ile trwa wypalanie DPF na postoju? Zazwyczaj proces ten utrzymuje się przez około 30 minut do 45 minut. O jego końcu najczęściej informuje zniknięcie adekwatnej kontrolki DPF.
Jeśli Twoja spycharka często informuje o procesie wypalanie filtra DFP, może to oznaczać, że jest on już wyeksploatowany. Z kolei najczęstszymi przyczynami, dlaczego DPF się nie wypala mogą być:
a) filtr cząstek stałych nie jest jeszcze wystarczająco zanieczyszczony,
b) brak odpowiednich warunków do rozpoczęcia procedury wypalania się filtra DPF.
Problemy związane w zapychaniem się filtra cząstek stałych egzekwują na właścicielach maszyn takich jak spycharki, czy koparki usuwanie DPF. W maszynach budowlanych, rolniczych, a nawet w samochodach osobowych jest prawnie zabronione.
Układ SCR / AdBlue - zasada działania
Selektywna redukcja katalityczna (SCR) oraz płyn AdBlue większości kojarzą się z samochodami ciężarowymi. Od pewnego czasu technologia ta zaczęła być również stosowana w samochodach osobowy z silnikiem diesla, jak i również w maszynach do robót ziemnych takich jak spycharki.
Zadaniem układu SCR, który wykorzystuje do swojej pracy AdBlue jest redukowanie gazów spalinowych przedostających się do powierza, którym de facto oddychamy. Jak to działa? Odpowiednią ilość płynu DEF podaje wtrysk AdBlue wprost do katalizatora w określonych uwarunkowaniach temperaturowych, tam zachodzi reakcja, podczas której mocznik zmienia się w amoniak i wchodzi w reakcję z tlenkami azotu, efektem czego jest para wodna i azot. Wspomniany akronim - DEF- co to jest? Wyjaśniamy, otóż DEF (Diesel Exhaust Fluid) to nic innego jak mniej znana nazwa płynu AdBlue.
Niestety płyn AdBlue posiada wady, oto one:
1. Krystalizacja AdBlue
Płyn jest wrażliwy na skrajne różnice temperatur, AdBlue zimą przy temperaturze poniżej -11,5°C zamarza z kolei latem, kiedy temperatura przekracza +25°C traci on swoje właściwości.
2. Korozyjność
Należy unikać kontaktu płynu DEF z jakimkolwiek metalowym elementem – może spowodować on poważne uszkodzenia. Jeśli podczas uzupełniania płynu przez przypadek rozlaliśmy go na maszynę, czy też karoserię samochodu należy szybko przetrzeć te miejsca mokrą szmatką. Jeśli więc zastanawiałeś się dlaczego płyn ten na każdej stacji podawany jest z plastikowego pojemniku, a nie tak jak w przypadku paliwa z metalowego dystrybutora – masz tu odpowiedź.
3. Uzupełnianie płynu
Często spotkać można wlew płynu AdBlue obok wlewu paliwa z tego też powodu dochodzi do sytuacji kiedy to płyn AdBlue dolewany jest do paliwa lub też odwrotnie. Nie uruchamiaj silnika! Czyszczenie, czyli regeneracja zbiornika AdBlue w taki przypadku powinna odbyć się natychmiastowo. Omyłkowo określa się płyn DEF dodatkiem do paliwa. Zarówno paliwo, jak i płyn AdBlue posiadają osobne zbiorniki.
Jeśli operatorowi zależy na prawidłowej pracy spycharki powinien stosować płyn AdBlue wyłącznie ze znanego, sprawdzonego źródła. Zdecydowanie odradzamy rozcieńczania płynu wodą – spowoduje to utratę jego właściwości. Pamiętać również należy o sprawdzaniu poziomu płynu AdBlue w zbiorniku, niektóre silniki zostały tak zaprojektowane, aby w przypadku braku płynu uniemożliwić uruchomienie maszyny, jak i pojazdu.
Komentarze