Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
1. Dopuszczalna wartość zapchania filtra cząstek stałych.
Bardzo często właściciele aut z silnikiem wysokoprężnym Diesla, zastanawiają się nad kwestią DPF i ile procent zapchania filtra cząstek stałych jest dopuszczalne. Jeżeli chodzi o DPF - ile gram sadzy może być w jego wnętrzu, to nie ma na to reguły. Uzależnione jest to nie tylko od producenta takiego filtra cząstek stałych, jak i również od marki i modelu pojazdu w jakiego jesteśmy posiadaniu.
Szczególnie istotnym w tym miejscu jest więc, aby wiedzieć, jak sprawdzić zapełnienie filtra cząstek stałych. W przypadku bardzo zapchanego DPF samochód z pewnością nam to zasygnalizuje w następujący sposób:
- pojawi się kontrolka DPF,
- auto znacznie straci na mocy,
- rozpocznie się większy pobór paliwa,
- problem z wykrzesaniem większej prędkości.
Wówczas nie ma co się zastanawiać i należy jak najprędzej oddać taki DPF do serwisu, gdzie takie zapełnienie filtra cząstek stałych zostanie potwierdzone poprzez zaawansowaną diagnostykę VCDS. Nie ma co ukrywać, iż o tym ile gram sadzy w DPF BMW może być, wiedzą najlepiej profesjonaliści z serwisu, którzy na podstawie wykonanych pomiarów, ogólnego stanu technicznego i kondycji filtra dobiorą najlepszą i najefektywniejszą opcję regeneracji w celu przywrócenia drożności w naszym podzespole.
Pamiętajmy, by nigdy nie odkładać w czasie decyzji o czyszczeniu zapchanego DPF, ponieważ nie tylko pozwoli nam to na rzetelne przestrzeganie norm emisji spalin - do czego jesteśmy zobligowani jako właściciele aut z silnikiem wysokoprężnym Diesla, ale także tym samym zachowamy odpowiednią pracę naszej jednostki napędowej.
Zawartość popiołu w DPF – istota problemu
Jak już wspomnieliśmy, diagnostykę stanu zapełnienia filtra cząstek stałych, jak i dobór metody regeneracji powinien być zawsze wykonywany przez fachowca. W filtrze cząstek stałych na skutek eksploatacji gromadzi się nie tylko sadza, ale i również popiół. O ile sadza wypala się w trakcie samoczynnej regeneracji, tak popiół jest na nią odporny, a tym samym sukcesywnie z biegiem czasu odkłada się, a w pewnym momencie doprowadza do całkowitej utraty drożności w DPF.
Pierwszym co przychodzi zazwyczaj na myśl kierowcom to wypalenie takiego filtra cząstek stałych, które w takim przypadku nie przyniesie najmniejszego efektu lub też wypali tylko sadzę, a więc efekt będzie krótkotrwały. Nie ma się co łudzić więc, iż po diagnostyce naszego zapchanego podzespołu, który okaże się w większości zajęty przez popiół, specjalista podejmie się jego wypalania.
Wówczas to najpewniej wykonane zostanie czyszczenie filtra przy pomocy metody hydrodynamicznej, która charakteryzuje się tym, iż jest nie tylko ekologiczna, wykonywana przy pomocy certyfikowanych i drogich maszyn specjalistycznych, ale przede wszystkim radzi sobie ze złogami popiołu, zalegającymi w naszym podzespole. Gwarantujemy, iż po takim zabiegu nie mamy co się martwić kwestią DPF – ile procent popiołu i sadzy może być, ponieważ nasz filtr cząstek stałych odzyska niemal fabryczną przepustowość!
Komentarze