DPF - ile procent?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji katalizatorów

1. Dopuszczalna wartość zapchania filtra cząstek stałych.

Bardzo często właściciele aut z silnikiem wysokoprężnym Diesla, zastanawiają się nad kwestią DPF i ile procent zapchania filtra cząstek stałych jest dopuszczalne. Jeżeli chodzi o DPF - ile gram sadzy może być w jego wnętrzu, to nie ma na to reguły. Uzależnione jest to nie tylko od producenta takiego filtra cząstek stałych, jak i również od marki i modelu pojazdu w jakiego jesteśmy posiadaniu.

Szczególnie istotnym w tym miejscu jest więc, aby wiedzieć, jak sprawdzić zapełnienie filtra cząstek stałych. W przypadku bardzo zapchanego DPF samochód z pewnością nam to zasygnalizuje w następujący sposób:
- pojawi się kontrolka DPF,
- auto znacznie straci na mocy,
- rozpocznie się większy pobór paliwa,
- problem z wykrzesaniem większej prędkości.

Wówczas nie ma co się zastanawiać i należy jak najprędzej oddać taki DPF do serwisu, gdzie takie zapełnienie filtra cząstek stałych zostanie potwierdzone poprzez zaawansowaną diagnostykę VCDS. Nie ma co ukrywać, iż o tym ile gram sadzy w DPF BMW może być, wiedzą najlepiej profesjonaliści z serwisu, którzy na podstawie wykonanych pomiarów, ogólnego stanu technicznego i kondycji filtra dobiorą najlepszą i najefektywniejszą opcję regeneracji w celu przywrócenia drożności w naszym podzespole.

Pamiętajmy, by nigdy nie odkładać w czasie decyzji o czyszczeniu zapchanego DPF, ponieważ nie tylko pozwoli nam to na rzetelne przestrzeganie norm emisji spalin - do czego jesteśmy zobligowani jako właściciele aut z silnikiem wysokoprężnym Diesla, ale także tym samym zachowamy odpowiednią pracę naszej jednostki napędowej.

Tester diagnostyczny

Zawartość popiołu w DPF – istota problemu

Jak już wspomnieliśmy, diagnostykę stanu zapełnienia filtra cząstek stałych, jak i dobór metody regeneracji powinien być zawsze wykonywany przez fachowca. W filtrze cząstek stałych na skutek eksploatacji gromadzi się nie tylko sadza, ale i również popiół. O ile sadza wypala się w trakcie samoczynnej regeneracji, tak popiół jest na nią odporny, a tym samym sukcesywnie z biegiem czasu odkłada się, a w pewnym momencie doprowadza do całkowitej utraty drożności w DPF.

Pierwszym co przychodzi zazwyczaj na myśl kierowcom to wypalenie takiego filtra cząstek stałych, które w takim przypadku nie przyniesie najmniejszego efektu lub też wypali tylko sadzę, a więc efekt będzie krótkotrwały. Nie ma się co łudzić więc, iż po diagnostyce naszego zapchanego podzespołu, który okaże się w większości zajęty przez popiół, specjalista podejmie się jego wypalania.

Wówczas to najpewniej wykonane zostanie czyszczenie filtra przy pomocy metody hydrodynamicznej, która charakteryzuje się tym, iż jest nie tylko ekologiczna, wykonywana przy pomocy certyfikowanych i drogich maszyn specjalistycznych, ale przede wszystkim radzi sobie ze złogami popiołu, zalegającymi w naszym podzespole. Gwarantujemy, iż po takim zabiegu nie mamy co się martwić kwestią DPF – ile procent popiołu i sadzy może być, ponieważ nasz filtr cząstek stałych odzyska niemal fabryczną przepustowość!

Popiół w filtrze cząstek stałych
Co o tym myślisz?

Komentarze

Daniel
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Procentowy poziom zapchania filtra cząstek stałych (DPF) jest określany przez producenta pojazdu lub specjalistów w zakresie diagnostyki pojazdów. Wartości te mogą różnić się w zależności od producenta i modelu pojazdu. Niektóre pojazdy mogą mieć system monitorowania zapchania DPF, który pokazuje procentowy poziom zapchania na desce rozdzielczej pojazdu. Jeśli pojazd nie posiada systemu monitorowania zapchania DPF, trzeba skorzystać z diagnostyki komputerowej pojazdu, aby odczytać błędy związane z DPF i poziom zapchania filtra. Warto pamiętać, że niektóre pojazdy mogą mieć progi alarmowe, które informują o konieczności czyszczenia lub wymiany filtra.
Urban_9856
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie zastanawiałem się nad tym ile procent zapchania filtra jest dopuszczalne. Zazwyczaj oddaje auto na serwis i tam jesr=t dokładnie sprawdzany, łącznie z dpf-em.
Czaplin
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja np. nie patrzyłbym na zapchanie DPF jakoś procentowo. Nie rozumiem po co tak się kalkulować, czy się jeszcze uda pojechać na brudnym czy już nie. Wystarczy regularnie wyczyścić i problem znika.
Konrad
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Stopień zapchania filtra najlepiej sprawdzić w serwisie. Dokładnie zweryfikują drożność kanalików i zdecydują o regeneracji w razie czego.
Sylwek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Żeby się dowiedzieć, ile jest zanieczyszczeń wewnątrz DPF koniecznie trzeba przeprowadzić diagnostykę... Poza tym od razu można się umówić na czyszczenie takiego podzespołu i problem z głowy

Popularne wpisy