Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Filtr cząstek stałych jest niezwykle bardzo ważnym podzespołem, ponieważ został on skonstruowany w celu zmniejszenia emisji spalin do atmosfery. Od czasu podpisania ustawy EURO VI dotyczącej jeszcze większego zmniejszenia dopuszczalności emitowania spalin do powietrza, producenci nałogowo zaczęli budować ów podzespół i umieszczać go w układzie wydechowym wszystkich pojazdów posiadających silnik wysokoprężny (przypada to na rok 2006). Próby pozbycia się go wiążą się z licznymi i bardzo poważnymi konsekwencjami, dlatego chcemy Cię od tego pomysłu odwieść.
Istnieją o wiele rozsądniejsze sposoby na utrzymanie sprawności tego podzespołu, nie wydając przy tym dużo pieniędzy, niż zdecydowanie się na programowe wyłącznie DPF ze sterownika silnika albo wycięcie go z układu wydechowego, które udowodnimy w późniejszej części artykułu.
1. Wycięcie DPF i konsekwencje za 2021…
Otóż nieważne, czy mówimy o wycięciu DPF i konsekwencjach z 2020 czy 2021 roku, ponieważ nie zmieniły się one w ogóle, a prawdopodobnie będą obowiązywać również na następne lata. Przede wszystkim usunięcie DPF może skutkować odebraniem Ci dowodu rejestracyjnego auta, wysokim mandatem, a za granicą (w Niemczech i Austrii) mandat jest bardzo wysoki, negatywny wynik badania podczas przeglądu technicznego. Zatem, czy warto się na coś takiego decydować? Otóż nie, ponieważ wycięcie DPF i skutki tego, nie są opłacalne pod względem prawnym, etycznym i finansowym.
2. Porozmawiajmy o skutkach…
Sam fakt przyczyniania się do zatruwania środowiska jest przykry, dlatego więc, jeśli zdecydowałeś się na zakup pojazdu z Dieslem, powinieneś być świadomym kierowcą i przestrzegać zasad, które Cię obowiązują. Pozbycie się DPF może skutkować także pogorszeniem pracy układu wydechowego, awaria silnika oraz wtryskiwaczy, pompy paliwa czy nawet katalizatora, który często jest mylony z filtrem. Jeżdżąc bez filtra DPF, będziesz stanowić zagrożenie dla innych uczestników ruchu, ponieważ silnik w każdej chwili może się zepsuć na środku drogi. Poza tym, czy myślisz, że zostanie darowany Ci brak filtra cząstek stałych? Niestety, ale tak nie będzie, ponieważ Twoim zadaniem będzie zakup i montaż nowego podzespołu, a cena samego filtra może wynosić nawet kilka tysięcy złotych…
3. Regeneracja jest rozwiązaniem na Twój problem z DPF!
Czyszczenie filtra cząstek stałych w serwisie nie jest drogim procesem, jak co niektórym mogłoby się wydawać i co najważniejsze – prawdziwy specjalista nie uszkodzi tak drogocennego podzespołu. Nasz serwis dysponuje specjalistycznymi maszynami, w których odbywa się dokładne mycie zabrudzonego podzespołu, pozbawiając go sadzy i popiołu, który jest największym winowajcą i przyczyną awarii filtra cząstek stałych.
Usunięcie DPF - cena
Koszt może nie jest wysoki, natomiast cała czynność jest bardzo ryzykowna, ponieważ w przypadku na trafienie do nieprofesjonalisty, który nieumiejętnie doprowadzi do usunięcia DPF i nie uwzględni w tym zmiany oprogramowania w sterowniku silnika (i nie dołączy emulatora), może dojść do poważnych uszkodzeń. Podsumowując: nie usuwaj, a regeneruj od czasu do czasu filtr cząstek stałych, ponieważ jest to o wiele mądrzejsze rozwiązanie.
Komentarze