Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Co to jest masa sadzy i o czym świadczy masa sadzy na minusie?
Masa sadzy to nic innego jak ilość nagromadzonej sadzy w naszym układzie wydechowym. Masa sadzy mierzona jest przy pomocy sterownika komputerowego. Komputer porównuje sobie wartość różnicy ciśnienia z zawartością popiołu. Dlaczego pojawia się nam w wartości zmierzonej sadzy minus? Bardzo możliwe jest, iż mamy problem z czujnikiem ciśnienia. Może się tak zdarzyć, gdy nasz czujnik nadaje się do wymiany, jest wadliwie podłączony lub też przewody w naszym czujniku są nieszczelne, bądź też zapchane. Bardzo przydatne jest sprawdzenie sobie wówczas napięcia w naszym czujniku za pomocą, chociażby prostego miernika.
DPF sadza w wydechu - czy to prawidłowe zjawisko?
Już odpowiadamy. Otóż tak. Należy jednak pamiętać, że w granicach rozsądku! Sadza w naszym samochodzie z silnikiem Diesla stanowi całkowicie naturalne zjawisko. Nasz samochód w czasie wytężonej pracy wytwarza ją na skutek niecałkowitego spalania oleju napędowego. Utrzymany w odpowiednim stanie technicznym filtr DPF pozwala na zatrzymanie sadzy na nim i jej redukcji, a tym samym zapobiega nadmiernemu kopceniu czarnym dymem z rury wydechowej. Wypalanie sadzy z wydechu odbywa się bowiem samoczynnie w momencie, gdy komputer uzna, że już czas na usunięcie nadmiaru sadzy (w wyjątkowych przypadkach, gdy komputer nie zgłasza, proces ten przebiega na skutek wywołania). Przyjmuje się, że dopuszczalna zawartość sadzy w DPF powinna nie przekraczać 6g/l. Jest to jednak wartość umowna, a każdy filtr w zależności od producenta i modelu będzie wymagał oczyszczania lub wymiany w indywidualnie określonym czasie. Uzależnione to również będzie od stanu technicznego naszego podzespołu, a także pojawiających się ewentualnie objawów zużycia. Bardzo często pojawia się również pytanie: co ile zapycha się DPF? Wszystko uzależnione jest od umiejętnego obchodzenia się z autem wyposażonym w DPF (używanie specjalistycznych olejów, przepalanie DPF na dłuższych trasach). Umownie przyjmuje się, iż na filtrze cząsteczek stałych nowym lub zregenerowanym możemy zrobić spokojnie do 250 000 km. Po tym czasie najlepiej ponownie poddać nasz podzespół diagnostyce. Należy również pamiętać, iż filtr cząsteczek stałych można poddać efektywnemu oczyszczaniu tylko wówczas, gdy poziom zanieczyszczenia nie przekracza 80%.
Komentarze