Dźwigi Caterpillar | Regeneracja filtrów DPF i katalizatorów

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji DPF/FAP/KAT

Czy można zregenerować DPFa w dźwigu?

W dzisiejszych czasach podzespoły odpowiedzialne za oczyszczanie spalin odnajdziemy nie tylko w samochodach osobowych, ciężarowych, czy też maszynach rolniczych, ale również w maszynach budowlanych, a wówczas dźwigi Caterpillar i regeneracja filtrów DPF i katalizatorów stanowi niejako konieczność i obowiązek każdego odpowiedzialnego właściciela takiej maszyny. Firma Caterpillar wiedzie prym w produkcji maszyn budowlanych, a także silników wysokoprężnych czy też turbin przemysłowych.

Moduły odpowiedzialne za oczyszczanie spalin odnajdziemy między innymi w następujących modelach dźwigów Caterpillar:
- PL61,
- PL72,
- PL83,
- PL87.

DPF z dźwigu Caterpillar

Czyszczenie DPF Caterpillar

Filtr cząstek stałych w maszynach budowlanych, podobnie zresztą jak chociażby w samochodach osobowych, stanowi szczególnie podlegający awariom podzespół. Na szczególną uwagę zasługuje fakt, iż to głównie od operatora czy też właściciela takiej maszyny zależy to, jak długo będzie pozostawał w dobrej kondycji.

W tym oto miejscu warto pamiętać o:
- zasilaniu jednostki napędowej dobrej jakości paliwem,
- obserwacji pracy dźwigu Caterpillar (nagła utrata mocy, przejście w tryb pracy awaryjnej, utarta dynamiki prac wykonywanych przy pomocy takiej maszyny),
- zasilaniu dźwigu Caterpillar specjalnym olejem silnikowym (dedykowanym maszynom z DPF),
- wykonywaniu regularnych okresowych przeglądów dźwigu w serwisie.
Zazwyczaj w przypadku, gdy mamy do czynienia z bardzo wysłużonym filtrem cząstek stałych, którego to próby wypalania są bezskuteczne lub też przynoszą krótkotrwały efekt, jedynym rozwiązaniem będzie regeneracja DPF Caterpillar. Jak wiemy, filtr cząstek stałych z czasem w większości jest zajęty przez niepalny popiół, tak więc nic dziwnego, iż wypalanie nie przynosi efektu. Czyszczenie w serwisie zaś dokonywane jest przy użyciu specjalistycznych maszyn i detergentów i bez trudu radzi sobie z zalegającym popiołem nagromadzonym wewnątrz zapchanego podzespołu. Zabieg taki jest bezpieczny dla delikatnego filtra cząstek stałych i stosunkowo tani, jeżeli weźmiemy pod uwagę, iż przywraca fabryczną drożność w DPF, zaś cena usługi jest co najmniej kilkukrotnie niższa.

Warto więc zaniechać samodzielnych praktyk przywracania drożności w zapchanym podzespole, chociażby przy pomocy myjki ciśnieniowej, ponieważ jest to działanie skrajnie niebezpieczne i może doprowadzić do destrukcji DPF. Ciśnienie, pod jakim przeprowadzane są strumienie wody w profesjonalnej usłudze, jest ściśle określone i wymierzone, a przede wszystkim realizowane przy pomocy specjalistycznej maszyny, tak więc nie należy absolutnie ich utożsamiać ze sobą. Efekty takiego działania zazwyczaj przynoszą opłakane skutki, a filtr po takiej nieodpowiedzialnej ingerencji wymaga już nie tylko czyszczenia, ale również bardzo często naprawy, a wówczas, jak możemy się domyśleć, koszt kompleksowej usługi wzrasta.

Caterpillar i czyszczenie DPF

Czyszczenie SCR Caterpillar

Jeżeli chodzi o układ SCR, który znajduje się w nowoczesnych dźwigach amerykańskiej firmy Caterpillar, to również i on bardzo często wymaga interwencji serwisowej. Jak wspomina Producent, płyn DEF musi być zgodny z normą IS0 22241. A jeżeli chodzi o płyn DEF – co to jest? Płyn DEF to wodny roztwór mocznika znany nam pod nazwą AdBlue, który po wprowadzeniu do układu wydechowego pod wpływem temperatury przeobraża się w amoniak i skutecznie redukuje tlenek azotu ze spalin, zamieniając go w bezpieczny dla środowiska azot i parę wodną. Warto więc pamiętać, aby zawsze wlewać do dźwigu Caterpillar dobrej jakości roztwór, to on bowiem odpowiedzialny jest w głównej mierze za oczyszczanie spalin ze szczególnie szkodliwego tlenku azotu
Jeżeli chodzi o płyn Adblue – wady, jakie posiada, sprawiają, iż bardzo wiele osób decyduje się na usunięcie układu SCR.

Słabe strony AdBlue, jakie najczęściej dają się we znaki właścicielom pojazdów i maszyn wyposażonych w układ SCR, to między innymi:
- brak odporności na niskie temperatury (przy – 11 stopniach Celsjusza zamarza, a jego kryształki osiadają na ściankach zbiornika, zatykają przewody, wtryskiwacze i pompę, uniemożliwiając poprawną pracę systemu),
- brak odporności na wysokie temperatury (przy temperaturach w granicy 30 stopni Celsjusza traci swe właściwości katalityczne),
- jest silnie korozyjny (należy uważać, aby nie zetknąć go z metalową częścią dźwigu Caterpillar).
Miejmy na uwadze, iż czyszczenie i regeneracja SCR Caterpillar w dzisiejszych czasach nie stanowi problemu dla profesjonalnego serwisu. Niezależnie, czy będzie to uszkodzony katalizator SCR, czy też pompa AdBlue lub też wtryskiwacze, to zabieg taki przywróci im fabryczne parametry w o wiele niższej cenie, niż ta związana z zakupem nowego podzespołu. Także w przypadku, gdy pomylą Państwo wlew AdBlue z wlewem paliwa, co się nagminnie zdarza, należy pamiętać, aby pod żadnym pozorem nie uruchamiać silnika, ale również udać się po pomoc do serwisu specjalizującego się w regeneracji układów odpowiedzialnych za oczyszczanie spalin.

Pamiętajmy, iż regeneracja i czyszczenie stanowi jedyne słuszne rozwiązanie, a także bardzo atrakcyjną alternatywę dla potrzeby zakupu nowego modułu do dźwigu Caterpillar. Warto więc dbać o poprawną pracę tego systemu, a także przyłożyć się do umiejętnej eksploatacji maszyny wyposażonej w ten system, tym bardziej, iż jest on w stanie wyeliminować do 90% ilość szkodliwych spalin!

Czyszczenie katalizatora Caterpillar

Również i reaktor katalityczny w maszynach budowlanych często daje w kość swoim użytkownikom. I tak w przypadku, gdy zaobserwują Państwo podczas wykonywanej pracy spadek mocy, czy też pojawienie się charakterystycznej kontrolki, zalecamy, aby odstawić na bok wypalanie katalizatora Caterpillar na rzecz fachowego czyszczenia serwisowego. Takie wypalanie bardzo często uszkadza delikatną strukturę reaktora katalitycznego, a jeszcze dokładniej, jego powłokę katalityczną, co doprowadza do tego, iż traci on swoje właściwości katalityczne. Nie wspominając już o praktyce, jaką jest czyszczenie katalizatora Kretem, który jest kompletnie nieprzystosowany do tego typu zabiegów i również w znacznym stopniu doprowadza do destrukcji delikatnej struktury katalizatora. Czyszczenie metodą wodną zaś w przeciwieństwie do wyżej wymienionych praktyk, jest bezpieczne dla katalizatora, przystępne cenowo i przede wszystkim przynosi spektakularne efekty, a przepustowość po całym zabiegu w takim katalizatorze można śmiało porównać ze sklepowym podzespołem.

Usuwanie DPF w maszynach budowlanych - Caterpillar

Właściciele maszyn budowlanych, rolniczych, ale także samochodów ciężarowych bardzo często idąc po najmniejszej linii oporu, decydują się na usuwanie, programowe wyłączanie, czy też użycie emulatorów wobec podzespołów odpowiedzialnych za oczyszczanie spalin. Miejmy jednak na uwadze, iż jak już wspomnieliśmy również i maszyny budowlane, takie jak Caterpillar podlegają obowiązującym normom emisji spalin, tak więc takie działanie będzie bezprawne, a maszyna taka po usunięciu podzespołu w znacznym stopniu będzie przekraczała dopuszczalne normy emisji spalin. Ponadto zabieg taki wbrew pozorom nie jest korzystniejszy cenowo, ponieważ usunięcie podzespołu, przeprogramowanie, czy też zakup emulatorów po podliczeniu znacznie przekracza koszt czyszczenia serwisowego, a dodatkowo przeprowadzone usuwanie, które bardzo często odbywa się w sposób nieumiejętny, skutkuje uszkodzeniem silnika, czy też innych podzespołów, a dopiero wówczas koszty naprawy ulegają namnożeniu.

Pamiętajmy, iż już w założeniu Producenta wyposażone w układy oczyszczania spalin dźwigi Caterpillar i regeneracja filtrów DPF i katalizatorów zawsze powinny iść w parze, a wówczas zostanie zachowany nie tylko najwyższy komfort prac wykonywanych za pomocą takich maszyn, ale także unikniemy świadomego zatruwania środowiska.

DPF - usuwanie w Caterpillar

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Robert
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Aby utrzymać skuteczność działania filtrów DPF i katalizatorów w dźwigach Caterpillar, konieczne jest regularne usuwanie zanieczyszczeń, które gromadzą się w filtrach i katalizatorach podczas jazdy samochodem. Możliwe metody takiej regeneracji to: termiczna, chemiczna lub mechaniczna. Dzięki temu utrzymany zostanie wysoki poziom skuteczności filtrów i katalizatorów oraz uniknięcie ich doszczętnego uszkodzenia.
Błażej
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja próbowałem jakiś czas temu sam wyczyścić katalizator do dźwiga Caterpillar, ale na nie wiele się to zdało. Udało się to jednak zrobić serwisowi, jestem zadowolony. Po co się bawić samemu..bezskutecznie
Zygi
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czyściłem kiedyś katalizator SCR w serwisie i byłem bardzo zadowolony. Wiem, gdzie oddam też DPFa, gdy straci swoją drożność :D
Mariusz
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Mam wrażenie że w moim dźwigu Caterpillar ostatnio coś katalizator szwankuje... jak to dobrze, że trafiłem na firmę, która świadczy usługi regeneracji takich części do maszyn.
Norbert
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
W końcu trafiłem na stronę, na której jest sporo konkretnych informacji o regeneracji filtrów i katalizatorów. Szukałem czegoś o naprawie DPF w dźwigach caterpillar i nie sądziłem, że znajdę taki ciekawy artykuł.

Popularne wpisy