Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
1. W tym 7 artykule pojawi się porównanie dotyczące części układu wydechowego, jaką jest filtr cząstek stałych oraz jego cena w przypadku marki Ford.
Amerykański producent samochodów osobowych, ciężarówek, autobusów i maszyn rolniczych, pod względem wielkości jest piątą firmą na świecie, stąd niezaprzeczalna jej popularność w Polsce. Nie wystarczą palce jednej ręki, by policzyć ile razy w ciągu jednej przejażdżki, zobaczymy na ulicy aut Ford Kuga, Focus czy C-Max. Filtr cząstek stałych w tych pojazdach jest szczególnie narażony na zapełnienie ze względu na to, że głównie użytkowane są jako samochody rodzinne, służące do jazdy głównie w mieście. Nie ma znaczenia, czy jest to Ford Focus MK2, wspomniany C-Max w wersji 1.6 TDCI, czy 2.0 TDCI, filtr cząstek stałych w tych autach jest tak samo wrażliwy i tak samo regularnie będzie potrzebował dokładnego opróżnienia. Ceną za ignorowanie objawów zapchania tego podzespołu jest uszkodzenie na przykład turbosprężarki, w tej optymistycznej wersji, a w pesymistycznej całego silnika.
Ratunek dla DPF
Przewagą samochodów typu Ford Transit nad Ford Mondeo MK4 czy Ford S Max jest fakt, iż najczęściej służą one jako wozy przewożące towarów na dłuższe trasy, mają więc okazję do regularnego, samoistnego wypalania filtra cząstek stałych. Aby ta procedura mogła zaistnieć, potrzebna jest odpowiednia temperatura filtra spowodowana nieprzerwaną jazdą ze stałą prędkością obrotową, co najmniej 2500 obrotów na minutę. Niestety niewielu kierowców poruszających się gównie i przede wszystkim po mieście, zdaje sobie sprawę z faktu, jak potrzebny jest to proces. Niestety nawet cykliczne i świadome wypalanie nie jest idealnym rozwiązaniem, można je nazwać naturalną potrzebą pojazdu, którą kierowca powinien spełniać. Co więc zrobić, gdy DPF w Ford Galaxy 2.0 TDCI zasygnalizuje, że jest zupełnie zapchany? Sama wymiana filtra cząstek stałych na nowy oraz cena tej usługi może negatywnie zaskoczyć. Warto zdawać sobie sprawę, że istnieje usługa polegająca na regeneracji tego podzespołu oraz gruntowne jego czyszczenie. Oddając wymontowany z samochodu filtr do profesjonalnej pracowni zajmującej się ich praniem, jest gwarancja, że filtr wróci z przywróconymi parametrami fabrycznymi, będzie więc jak nowy. To wszystko za ułamek ceny nowego filtra i bez stresu związanego z poszukiwaniem podzespołu. Pracowni regeneracji nie trzeba już szukać, bo właśnie została znaleziona.
Komentarze