Filtr cząstek stałych - zmierzona masa sadzy

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji filtrów DPF/FAP oraz Katalizatorów

Czym jest zmierzona masa sadzy w filtrze cząstek stałych?

Pojęcie filtr cząstek stałych i zmierzona masa sadzy bardzo często pozostaje w centrum zainteresowań kierowców, którzy mają problem z zapchanym podzespołem. Ta zmierzona masa sadzy w naszym filtrze będzie oznaczała nic innego, jak poziom zapełnienia nią naszego podzespołu.

W tym miejscu bardzo istotnym jest, aby wiedzieć, jak sprawdzić zapełnienie filtra cząstek stałych. Otóż najlepszym sposobem jest podłączenie naszego auta do testera diagnostycznego. Zachęcamy, aby jednak korzystać tym celu z pomocy specjalistów, którzy nie tylko dysponują profesjonalnym urządzeniem, ale również potrafią w umiejętny sposób na podstawie uzyskanych wartości zdiagnozować stan techniczny naszego podzespołu i dobrać metodę regeneracji.

Jest to najlepszy sposób nie tylko na sprawdzenie poziomu zapełnienia filtra sadzą, ale również na to, jak sprawdzić ilość popiołu w DPF. I tak na przykład, gdy ten będzie zajmował znaczną część filtra, wówczas to nie ma co liczyć na to, iż diagnosta zdecyduje się na regenerację naszego podzespołu przy pomocy metody wypalania. Wówczas to jedyną efektywną formę przywrócenia przepustowości w naszym elemencie układu wydechowego będzie stanowiło poddanie zapchanego podzespołu specjalistycznemu czyszczeniu metodą wodną, które to usunie wszelkie złogi sadzy, popiołu i oleju nagromadzone z biegiem czasu w filtrze w wyniku długotrwałej eksploatacji naszego auta.

Na znaczne zapełnienie filtra cząstek stałych będzie nam wskazywał również pojawiający się na naszej desce rozdzielczej komunikat „Filtr cząstek stałych”, a instrukcja obsługi wówczas uwierzcie, iż nie jest potrzebna. Kontrolka ta, symbolizująca tłumik, może wówczas mrugać, a po jakimś czasie zagościć na naszym kokpicie na stałe. Taki stan rzeczy świadczy o tym, iż zapchany filtr nie podjął na czas regeneracji i konieczna jest ingerencja w postaci pomocy serwisowej.

 

Zapchany filtr DPF

Zmierzona masa sadzy na minusie – o czym świadczy?

Bardzo często pojawiają się pytania o to, czy masa sadzy na minusie stanowi naturalne zjawisko. Otóż nie. Jak wiemy, komputer naszego samochodu bazuje na pomiarach czujnika różnicy ciśnień i zapełnienia naszego filtra. W przypadku obliczonej ujemnej wartości możemy mieć pewność, iż czujnik nie działa w sposób należyty. Warto wówczas sprawdzić jego przewody, a w razie konieczności i sam czujnik przy pomocy multimetra. W momencie wykrycia jakichkolwiek nieprawidłowości należy bezzwłocznie wymienić go na nowy, ponieważ uszkodzony czujnik, podając źle pomierzone wartości, będzie uniemożliwiał regenerację na czas naszego filtra, a to doprowadzi do jego szybkiego zapchania.

Pamiętajmy, iż kontrola filtra cząstek stałych i zmierzonej masy sadzy oraz popiołu stanowi najlepszy sposób na zobrazowanie kondycji naszego filtra. Warto więc zawsze w przypadku pojawienia się już pierwszych symptomów wskazujących na problem z filtrem udać się do serwisu, gdzie na podstawie pomiarów powyższych wartości fachowcy zadecydują o najlepszym i najbardziej efektywnym sposobie regeneracji naszego podzespołu.

Zapchany sadzą filtr DPF
Co o tym myślisz?

Komentarze

Michał
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Masa sadzy, która gromadzi się w filtrze cząstek stałych, jest jednym z parametrów, które służą do określenia stopnia zanieczyszczenia filtra. Zmierzona masa sadzy jest określana przez specjalistyczne urządzenie diagnostyczne, które jest podłączone do samochodu. W zależności od producenta i modelu samochodu masa sadzy, która jest dopuszczalna przed koniecznością czyszczenia lub wymiany filtra, może się różnić. W przypadku filtra cząstek stałych w dieslach, masy sadzy w filtrze, po których należy przeprowadzić regenerację filtra mogą być różne. Producenci samochodów określają te parametry w instrukcjach obsługi, dlatego ważne jest, by przestrzegać ich zaleceń.
Balticsea
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Komputer diagnostyczny uważam za najbardziej skuteczną metodę do wypalania filtra cząstek stałych. To z niej najczęściej korzystam właściwie.
Czechu
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak filtr DPF jest niedrożny, to nie spełnia swojej funkcji, a do tego może znacznie obniżyć komfort jazdy. Jak kontrolka się świeci, to warto zregenerować filtr i wyeliminować wszystkie objawy.
Jurek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie wiedziałam, że ilość sadzy da się zmierzyć w dpf-ie, warto jednak dużo poczytać. Świetny artykuł!
Michał
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Sprawdzanie ilości nagromadzonej sadzy i popiołu najlepiej sprawdzić w serwisie. To jest według mnie lepsze rozwiązanie, bo od razu specjalista może określić stan podzespołu i doradzić, w jaki sposób powinien być filtr DPF wyczyszczony :D
Tomasz
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ciśnienie różnicowe filtra cząstek stałych jak jest zbyt wysokie to znaczy, że filtr jest do czyszczenia albo wymiany, a z takim przypadkiem to już trzeba udać się na specjalistyczne czyszczenie, a nie na zwykłe wypalanie.

Popularne wpisy

13 października 2021

Jak sprawdzić, czy BMW ma DPF?

Zweryfikuj swoją niewiedzę w serwisie, ponieważ tylko tam będziesz miał 100 procentową pewność odnośnie posiadania filtra cząstek stałych w swoim samochodzie, a zostanie to sprawdzone za pomocą numeru VIN Twojego BMW, dzięki czemu poznasz wszelkie informacje na jego temat. ...

8 listopada 2021

Dlaczego katalizatory są drogie?

Katalizatory są drogocennym podzespołem, ponieważ w ich wkładzie znajdują się metale szlachetne, takie jak pallad, rod i platyna, stąd właśnie taka ich wysoka cena. Najdroższym spośród wymienionych metali jest platyna, którą warto odzyskać, ponieważ spokojnie można na tym zarobić. ...