Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Czym jest zmierzona masa sadzy w filtrze cząstek stałych?
Pojęcie filtr cząstek stałych i zmierzona masa sadzy bardzo często pozostaje w centrum zainteresowań kierowców, którzy mają problem z zapchanym podzespołem. Ta zmierzona masa sadzy w naszym filtrze będzie oznaczała nic innego, jak poziom zapełnienia nią naszego podzespołu.
W tym miejscu bardzo istotnym jest, aby wiedzieć, jak sprawdzić zapełnienie filtra cząstek stałych. Otóż najlepszym sposobem jest podłączenie naszego auta do testera diagnostycznego. Zachęcamy, aby jednak korzystać tym celu z pomocy specjalistów, którzy nie tylko dysponują profesjonalnym urządzeniem, ale również potrafią w umiejętny sposób na podstawie uzyskanych wartości zdiagnozować stan techniczny naszego podzespołu i dobrać metodę regeneracji.
Jest to najlepszy sposób nie tylko na sprawdzenie poziomu zapełnienia filtra sadzą, ale również na to, jak sprawdzić ilość popiołu w DPF. I tak na przykład, gdy ten będzie zajmował znaczną część filtra, wówczas to nie ma co liczyć na to, iż diagnosta zdecyduje się na regenerację naszego podzespołu przy pomocy metody wypalania. Wówczas to jedyną efektywną formę przywrócenia przepustowości w naszym elemencie układu wydechowego będzie stanowiło poddanie zapchanego podzespołu specjalistycznemu czyszczeniu metodą wodną, które to usunie wszelkie złogi sadzy, popiołu i oleju nagromadzone z biegiem czasu w filtrze w wyniku długotrwałej eksploatacji naszego auta.
Na znaczne zapełnienie filtra cząstek stałych będzie nam wskazywał również pojawiający się na naszej desce rozdzielczej komunikat „Filtr cząstek stałych”, a instrukcja obsługi wówczas uwierzcie, iż nie jest potrzebna. Kontrolka ta, symbolizująca tłumik, może wówczas mrugać, a po jakimś czasie zagościć na naszym kokpicie na stałe. Taki stan rzeczy świadczy o tym, iż zapchany filtr nie podjął na czas regeneracji i konieczna jest ingerencja w postaci pomocy serwisowej.
Zmierzona masa sadzy na minusie – o czym świadczy?
Bardzo często pojawiają się pytania o to, czy masa sadzy na minusie stanowi naturalne zjawisko. Otóż nie. Jak wiemy, komputer naszego samochodu bazuje na pomiarach czujnika różnicy ciśnień i zapełnienia naszego filtra. W przypadku obliczonej ujemnej wartości możemy mieć pewność, iż czujnik nie działa w sposób należyty. Warto wówczas sprawdzić jego przewody, a w razie konieczności i sam czujnik przy pomocy multimetra. W momencie wykrycia jakichkolwiek nieprawidłowości należy bezzwłocznie wymienić go na nowy, ponieważ uszkodzony czujnik, podając źle pomierzone wartości, będzie uniemożliwiał regenerację na czas naszego filtra, a to doprowadzi do jego szybkiego zapchania.
Pamiętajmy, iż kontrola filtra cząstek stałych i zmierzonej masy sadzy oraz popiołu stanowi najlepszy sposób na zobrazowanie kondycji naszego filtra. Warto więc zawsze w przypadku pojawienia się już pierwszych symptomów wskazujących na problem z filtrem udać się do serwisu, gdzie na podstawie pomiarów powyższych wartości fachowcy zadecydują o najlepszym i najbardziej efektywnym sposobie regeneracji naszego podzespołu.
Komentarze