Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Zweryfikuj swoją niewiedzę w serwisie, ponieważ tylko tam będziesz miał 100 procentową pewność odnośnie posiadania filtra cząstek stałych w swoim samochodzie, a zostanie to sprawdzone za pomocą numeru VIN Twojego BMW, dzięki czemu poznasz wszelkie informacje na jego temat. Jeśli chcesz sam sprawdzić, powinieneś użyć do tego jakiegoś materiału i wprowadzić go do rury układu wydechowego (oczywiście, gdy będzie już zimny). Jeżeli zauważysz zbyt dużą ilość sadzy, być może będzie to świadczyć o braku filtra albo o jego uszkodzeniu, dlatego jednak zachęcamy skonsultować swoją niepewność w warsztacie. Nie należy również zapominać o długiej liście aut bez DPF – a, która pomoże Ci w rozpoznaniu, czy znajduje się na niej Twój model pojazdu. Wszystkie pojazdy, które wyprodukowano przed 2006 rokiem nie muszą, a nawet nie mają tego podzespołu, ponieważ nie był on wymagany w tamtym okresie. Sytuacja zmieniła się i zmienia nadal przez wprowadzenie coraz to nowszych i bardziej wymagających norm emisji spalin.
Oznaczenie DPF na tabliczce znamionowej Peugeot / Fiat / VW
Przy pomocy tabliczki znamionowej również jesteś w stanie określić, czy posiadasz filtr cząstek stałych DPF lub FAP. Jeżeli chodzi o to, czy jest sprawny, to już wypada sprawdzić w serwisie. W każdym razie, jeśli uda Ci się znaleźć kod, który będzie wynosić 0,5, będzie to sugerowało, że masz filtr, w przypadku gdy kod jest powyżej 1, oznacza, że tego podzespołu nie ma w Twoim samochodzie.
Dlaczego DPF / FAP jest obowiązkowy w samochodzie?
Konieczność jego posiadania wynika z aktualnych norm emisji spalin oraz poprzez prawo odnoszące się do ruchu drogowego. Żaden pojazd, który nie spełnia wymogów czystości spalin, nie powinien być dopuszczony do ruchu, ponieważ zanieczyszcza środowisko. Dodatkowo, jeśli wyjedziesz za granicę, np. do Niemiec, możesz otrzymać bardzo wysoki mandat. Ogólnie poruszanie się po ulicach na terenie UE grozi otrzymaniem mandatu. Poza tym samo usunięcie filtra cząstek stałych nie wystarczy, ponieważ trzeba zadbać o zmianę oprogramowania, aby silnik nie inicjował procesów wypalania.
Zapchany filtr DPF możesz wyczyścić w serwisie!
Wiesz, że masz zatkany i jednocześnie niesprawny podzespół w układzie wydechowym? Skontaktuj się z nami, przyjedź, a my zdiagnozujemy najpierw stan filtra, a następnie wykonamy odpowiednią regenerację, aby pozbyć się nagromadzonych osadów.
Fabrycznie bez DPF – czy będzie stanowić problem?
Tak, jak napisaliśmy na początku, jeśli auto nie ma filtra cząstek stałych, bo został wyprodukowany przed rokiem 2006, to nie będzie problemu podczas przeglądu technicznego i kontroli Policji. Problem pojawi się dopiero, gdy samochód powinien posiadać DPF / FAP, a z niezrozumiałych przyczyn go nie ma.
Komentarze