Filtr DPF/FAP - brak płynu Eolys - objawy

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Przywracanie sprawności DPF, FAP i katalizatorów

Za oczyszczanie spalin w samochodach z silnikiem wysokoprężnym odpowiada filtr DPF/FAP. Brak płynu Eolys i objawy, jakie wskutek tego niedoboru będzie wykazywał mokry filtr cząstek stałych FAP, to gardłowa sprawa, na którą należy natychmiastowo reagować. Niekiedy trudno nam pamiętać o wymianie oleju silnikowego na czas, zatem nieco mniej popularny płyn katalityczny, najczęściej Eolys, bywa pomijany jeszcze częściej, co może skutkować poważnymi i kosztownymi w naprawie problemami. W Twoim pojeździe pracuje silnik francuskiej produkcji, a Ty nie wiesz, jak sprawdzić poziom płynu Eolys oraz co zrobić, gdy już stwierdzony zostanie brak płynu DPF? Objawy, które już wystąpiły, najskuteczniej zażegnasz dzięki pomocy naszych fachowców w pracowni regeneracji filtrów cząstek stałych, a tymczasem sprawdź, jakie wskazówki eksploatacyjne okażą się najlepsze do użytkowania samochodu wyposażonego w filtr cząstek stałych FAP.

 

Ojawy nieuzupełnionego płynu Eolys w filtrze cząstek stałych FAP
Filtr DPF/FAP | Brak płynu Eolys | Objawy

 


1. Konflikt filtrów: FAP czy DPF – który lepszy?

Gdy mówimy o istotnym komponencie funkcjonowania współczesnego Diesla, jakim jest filtr cząstek stałych, najczęściej mamy na myśli skrótową nazwę DPF, pomijając często jego brata, czyli filtr FAP charakterystyczny głównie dla samochodów od francuskich producentów. Do mechaników niekiedy są kierowane pytania o to, jak sprawdzić poziom płynu Eolys – Volvo lub też jak sprawdzić poziom płynu Eolys – Peugeot, liczni kierowcy jednak zaczynają myśleć o tym płynie dopiero wówczas, gdy pojazd wykazuje objawy mogące informować o zaniedbaniu tej istotnej kwestii. W tym kontekście wydawać by się mogło, że w porównaniu DPF i FAP to właśnie filtr DPF jest lepszy, ponieważ jego użytkowanie jest praktycznie bezobsługowe. Rzeczywiście, ogromną zaletą DPF jest to, że – o ile jest w pełni sprawny – działa bez ingerencji kierowcy. Filtr cząstek stałych określany jako FAP zgodnie z założeniami producentów ma wykazywać jednakże wyższą skuteczność w kwestii wypalania sadzy, ponieważ dzięki charakteryzowanemu w niniejszym artykule płynowi FAP temperatura samozapłonu sadzy zostaje zmniejszona nawet o około 200 stopni Celsjusza. Dla kierowcy Diesla w praktyce oznacza to, że filtr FAP może przeprowadzać dopalanie sadzy nawet podczas jazdy miejskiej, co jest niesamowitą zaletą docenianą zwłaszcza przez tych użytkowników aut z silnikami wysokoprężnymi, którzy dość rzadko mają okazję udać się w dłuższą trasą. Jednoznaczne określenie, który z omawianych filtrów jest lepszy, to niewykonalne zadanie. Nie ma tutaj uniwersalnej odpowiedzi, ponieważ refleksji należy poddać wszystkie, indywidualne dla każdego kierowcy, kryteria użytkowania auta. Jeśli potrzebujemy samochodu do pokonywania długich dystansów, Diesel z filtrem DPF sprawdzi się idealnie. W sytuacji, gdy pojazd będzie użytkowany głównie do jazdy miejskiej i na krótkich odcinkach, warto rozważyć zakup samochodu z silnikiem benzynowym lub Diesla wyposażonego właśnie w filtr cząstek stałych FAP. Dzięki informacjom zawartym w kolejnej części niniejszego artykułu przekonasz się, że kwestia tego, jak sprawdzić poziom płynu Eolys Citroen C5 oraz w innych modelach, a także jak wyzerować licznik dodatku oleju – Eolys, aby komputer mógł odczytywać poprawne komunikaty.

 

Jaki filtr cząstek stałych jest lepszy, DPF czy FAP?
Konflikt filtrów: FAP czy DPF - który lepszy?

 


Filtr cząstek stałych z płynem FAP – jedziemy do serwisu

Filtr cząstek stałych DPF, od kiedy jest montowany, od tego momentu przepełnia życie kierowców emocjami. Jeszcze więcej wrażeń dostarcza im filtr FAP z uwagi właśnie na niezbędny do jego działania płyn Eolys lub jego nieco tańszy zamiennik. Jak brzmi główne pytanie zadawane przez kierowcę, gdy wejdzie w posiadanie auta z filtrem FAP, w którym musi uzupełniać płyn Eolys? Na ile starcza to kwestia bardzo istotna, ponieważ pozwala w przybliżeniu określić koszty eksploatacji samochodu z FAP. Zazwyczaj uzupełnionego do pełna płynu FAP wystarczy nam na przejechanie około 100 000 kilometrów, jednakże jego poziom zalecamy sprawdzać w ASO. Z odwiedzinami autoryzowanego serwisu wiąże się także kwestia uzupełnienia płynu FAP oraz wyzerowania parametrów czujników, ponieważ czynności te zazwyczaj nie są możliwe do samodzielnej realizacji przez kierowcę. Niestety, w wymiarze praktycznym oznacza to liczne wydatki uzależnione w dużej mierze od intensywności, z jaką eksploatujemy pojazd. Użytkowanie samochodu z nieuzupełnionym płynem katalitycznym jest równie niebezpieczne, co jazda na zapchanym DPF. Po czym rozpoznać brak płynu FAP? Objawy, które występują najczęściej, to przejście pojazdu w tryb awaryjny poprzedzony aktywacją właściwej kontrolki. Na jej rozbłyśnięcie warto szybko zareagować, aby filtr cząstek stałych nie uległ zapchaniu oraz destrukcji wkładu. Tak więc Twoim zadaniem jest dbanie o kondycję pojazdu i użytkowanie go zgodnie ze wskazówkami eksploatacyjnymi producenta, natomiast uzupełnianie płynu FAP Ford Focus, Renault, Dacia czy Peugeot zostaw specjalistom ze sprawdzonego serwisu.

 

Serwisowanie filtra cząstek stałych FAP z płynem Eolys
Filtr cząstek stałych z płynem FAP - jedziemy do serwisu

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Grzegorz
star star star star star
Wystawiono 3 miesiące temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Niech to będzie przestrogą dla wszystkich którzy olewają początkowe objawy zapchanego filtra i komunikaty pojawiające się w czasie jazdy i znikające za parę km ja tak miałem przeszło rok czasu miałem to w d.. jeździłem dalej aż przyszedł moment aż brakło płynu na a4 w stronę Wrocławia od Legnicy pasa awaryjnego brak co 500m a ja lecę lewym pasem mijam sznur ciężarówek i nagle komunikat o filter level low coś takiego i na wysokości 1 z ciężarówek przy 130 auto hamuje do zera praktycznie i nie reaguje od razu zjazd do prawego plus tego że brak pasa awaryjnego i brak barierek a zaraz rów na 3m zjechałem pół na pół do tego rowu do 0 auto stanęło i za 4 razem odpaliłem auto ledwo co się dowlokłem do zatoczki awaryjnej w lusterku tylko widziałem te tiry hamujące to było na wysokości Kostomłoty kąty wrocławskie gdzie w miesiącu ginie ktoś na drodze śmierć miałem w oczach w lusterku ostatecznie wróciłem lawetą do warsztatu po uzupełnienie płynu niech to będzie przestrogą dla innych olewających błąd filter risk blocked citroen Berlingo 2009r 1.6 hdi
Mirek
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Brak płynu Eolys w filtrach FAP może prowadzić do różnych problemów, w tym: Spadek skuteczności filtra FAP: Płyn Eolys jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania filtra DPF/FAP i jego brak może prowadzić do spadku skuteczności filtra w usuwaniu cząstek stałych z emisji spalin. Wzrost emisji szkodliwych substancji: Brak płynu Eolys może prowadzić do wzrostu emisji szkodliwych substancji. Wzrost zużycia paliwa: Filtr FAP jest zasilany paliwem, a brak płynu Eolys może prowadzić do wzrostu zużycia paliwa, ponieważ silnik musi pracować ciężej, aby utrzymać odpowiednią temperaturę filtra. Uszkodzenie filtra FAP: Brak płynu Eolys może prowadzić do uszkodzenia filtra FAP, co może skutkować koniecznością jego wymiany. Sygnały kontrolki na desce rozdzielczej, komunikaty na wyświetlaczu, błędy komputera pokładowego.
Jaja
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
<p>Dalej nie rozumie kiedy mam wiecie. Kiedy dolać płyn co 10 tys co 30 tys czy co 100 tys nie powinno być pływaka i stan rezerwy czy to tak trudno zrobić</p>
Danielos
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Po przeczytaniu tego artykułu dowiedziałem jakie są objawy uszkodzonego filtra cząstek stałych. Musze jak najszybciej udać się do serwisu ze swoim samochodem. Dzięki wielki!!
Igor
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Z tego co wiem, to w DPF nie trzeba używać takiego dodatku. Natomiast w filtrach FAP jest obowiązkowy.
Samek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie polecam jazdy bez płynu Eolys. Można się delikatnie rozczarować, jeśli przez ten brak zepsują nam się inne części.
Zenek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Po co ryzykować i jeździć bez płynu Eolys? Przecież można spokojnie sobie tego pilnować i nie obawiać się, że dojdzie do uszkodzeń podzespołów w naszym aucie.
Krystian
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Znajomy kiedyś zapomniał uzupełnić Eolys i miał poważne problemy z silnikiem, więc lepiej o nim nie zapominać XD
artur
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jazda bez plynu FAP moze byc niebezpieczna i uszkodzic podzespoly naszego samochodu.. Lepiej kontrolowac jego poziom w serwisie, tak jak zostalo to napisane w artykule. Warto przeczytać!
Leszek
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Brak płynu FAP może doprowadzić do zatkania filtra ponownie, więc nie ma co ryzykować i warto na czas poziom płynu sprawdzać i uzupełniać.

Popularne wpisy

12 lutego 2021

DPF - mbar

Chyba każdy świadomy kierowca pojazdu z silnikiem Diesla zdaje sobie sprawę, iż ciśnienie DPF – mbar w normie jest bardzo istotne dla prawidłowego funkcjonowania filtra cząstek stałych. Jeżeli chodzi od DPF i jakie ciśnienie różnicowe powinno w nim występować ...