Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Za oczyszczanie spalin w samochodach z silnikiem wysokoprężnym odpowiada filtr DPF/FAP. Brak płynu Eolys i objawy, jakie wskutek tego niedoboru będzie wykazywał mokry filtr cząstek stałych FAP, to gardłowa sprawa, na którą należy natychmiastowo reagować. Niekiedy trudno nam pamiętać o wymianie oleju silnikowego na czas, zatem nieco mniej popularny płyn katalityczny, najczęściej Eolys, bywa pomijany jeszcze częściej, co może skutkować poważnymi i kosztownymi w naprawie problemami. W Twoim pojeździe pracuje silnik francuskiej produkcji, a Ty nie wiesz, jak sprawdzić poziom płynu Eolys oraz co zrobić, gdy już stwierdzony zostanie brak płynu DPF? Objawy, które już wystąpiły, najskuteczniej zażegnasz dzięki pomocy naszych fachowców w pracowni regeneracji filtrów cząstek stałych, a tymczasem sprawdź, jakie wskazówki eksploatacyjne okażą się najlepsze do użytkowania samochodu wyposażonego w filtr cząstek stałych FAP.
1. Konflikt filtrów: FAP czy DPF – który lepszy?
Gdy mówimy o istotnym komponencie funkcjonowania współczesnego Diesla, jakim jest filtr cząstek stałych, najczęściej mamy na myśli skrótową nazwę DPF, pomijając często jego brata, czyli filtr FAP charakterystyczny głównie dla samochodów od francuskich producentów. Do mechaników niekiedy są kierowane pytania o to, jak sprawdzić poziom płynu Eolys – Volvo lub też jak sprawdzić poziom płynu Eolys – Peugeot, liczni kierowcy jednak zaczynają myśleć o tym płynie dopiero wówczas, gdy pojazd wykazuje objawy mogące informować o zaniedbaniu tej istotnej kwestii. W tym kontekście wydawać by się mogło, że w porównaniu DPF i FAP to właśnie filtr DPF jest lepszy, ponieważ jego użytkowanie jest praktycznie bezobsługowe. Rzeczywiście, ogromną zaletą DPF jest to, że – o ile jest w pełni sprawny – działa bez ingerencji kierowcy. Filtr cząstek stałych określany jako FAP zgodnie z założeniami producentów ma wykazywać jednakże wyższą skuteczność w kwestii wypalania sadzy, ponieważ dzięki charakteryzowanemu w niniejszym artykule płynowi FAP temperatura samozapłonu sadzy zostaje zmniejszona nawet o około 200 stopni Celsjusza. Dla kierowcy Diesla w praktyce oznacza to, że filtr FAP może przeprowadzać dopalanie sadzy nawet podczas jazdy miejskiej, co jest niesamowitą zaletą docenianą zwłaszcza przez tych użytkowników aut z silnikami wysokoprężnymi, którzy dość rzadko mają okazję udać się w dłuższą trasą. Jednoznaczne określenie, który z omawianych filtrów jest lepszy, to niewykonalne zadanie. Nie ma tutaj uniwersalnej odpowiedzi, ponieważ refleksji należy poddać wszystkie, indywidualne dla każdego kierowcy, kryteria użytkowania auta. Jeśli potrzebujemy samochodu do pokonywania długich dystansów, Diesel z filtrem DPF sprawdzi się idealnie. W sytuacji, gdy pojazd będzie użytkowany głównie do jazdy miejskiej i na krótkich odcinkach, warto rozważyć zakup samochodu z silnikiem benzynowym lub Diesla wyposażonego właśnie w filtr cząstek stałych FAP. Dzięki informacjom zawartym w kolejnej części niniejszego artykułu przekonasz się, że kwestia tego, jak sprawdzić poziom płynu Eolys Citroen C5 oraz w innych modelach, a także jak wyzerować licznik dodatku oleju – Eolys, aby komputer mógł odczytywać poprawne komunikaty.
Filtr cząstek stałych z płynem FAP – jedziemy do serwisu
Filtr cząstek stałych DPF, od kiedy jest montowany, od tego momentu przepełnia życie kierowców emocjami. Jeszcze więcej wrażeń dostarcza im filtr FAP z uwagi właśnie na niezbędny do jego działania płyn Eolys lub jego nieco tańszy zamiennik. Jak brzmi główne pytanie zadawane przez kierowcę, gdy wejdzie w posiadanie auta z filtrem FAP, w którym musi uzupełniać płyn Eolys? Na ile starcza to kwestia bardzo istotna, ponieważ pozwala w przybliżeniu określić koszty eksploatacji samochodu z FAP. Zazwyczaj uzupełnionego do pełna płynu FAP wystarczy nam na przejechanie około 100 000 kilometrów, jednakże jego poziom zalecamy sprawdzać w ASO. Z odwiedzinami autoryzowanego serwisu wiąże się także kwestia uzupełnienia płynu FAP oraz wyzerowania parametrów czujników, ponieważ czynności te zazwyczaj nie są możliwe do samodzielnej realizacji przez kierowcę. Niestety, w wymiarze praktycznym oznacza to liczne wydatki uzależnione w dużej mierze od intensywności, z jaką eksploatujemy pojazd. Użytkowanie samochodu z nieuzupełnionym płynem katalitycznym jest równie niebezpieczne, co jazda na zapchanym DPF. Po czym rozpoznać brak płynu FAP? Objawy, które występują najczęściej, to przejście pojazdu w tryb awaryjny poprzedzony aktywacją właściwej kontrolki. Na jej rozbłyśnięcie warto szybko zareagować, aby filtr cząstek stałych nie uległ zapchaniu oraz destrukcji wkładu. Tak więc Twoim zadaniem jest dbanie o kondycję pojazdu i użytkowanie go zgodnie ze wskazówkami eksploatacyjnymi producenta, natomiast uzupełnianie płynu FAP Ford Focus, Renault, Dacia czy Peugeot zostaw specjalistom ze sprawdzonego serwisu.
Komentarze