Filtr sadzy jest pełny - kontynuować jazdę bezwarunkowo

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji filtrów DPF/FAP

Nie przerywaj jazdy - wypal do końca DPF!

Pewnie wielu użytkowników samochodów marki Opel spotkało się z pojawiającym się na desce komunikatem „Filtr sadzy jest pełny – kontynuować jazdę bezwarunkowo”. Co wówczas zrobić? Prawidłowa odpowiedź na tak sformułowane pytanie jest tylko jedna. Jeżeli komputer zgłasza nam, iż filtr sadzy jest pełny – kontynuować jazdę (Opel), nie ma mowy o zatrzymaniu naszego Diesla. Wówczas to należy trwać w takiej jeździe, tworząc tym samym optymalne warunki dla samoczynnej regeneracji filtra cząstek stałych. Komunikat ten bowiem pojawia się, gdy podzespół jest w nadmierny sposób zapchany już sadzą.

To jak wymusić wypalanie DPF nie jest trudne, a przeprowadzenie procedury wymaga od nas:
- utrzymywania odpowiednio wysokich obrotów jednostki napędowej naszego Diesla,
- długotrwałej jazdy, możliwie nie na najwyższym biegu w celu osiągnięcia optymalnej dla dopalania sadzy temperatury,
- jazdy płynnej i jednostajnej, najlepiej niewymagającej nagłego zmniejszenia prędkości.

Najbardziej optymalnymi warunkami do zainicjowania procesu wypalania jest długotrwała jazda autostradą, gdzie nie tylko możemy pozwolić sobie na większą prędkość, ale i również taka droga szybkiego ruchu umożliwia zachowanie jednostajnego stylu jazdy. Cała procedura wówczas zazwyczaj trwa kilkanaście minut, a po całym zabiegu kontrolka znika.

Nie bagatelizujmy nigdy kłopotu, jakim jest wypełniony filtr cząstek stałych, ponieważ przerwanie jazdy, gdy pojawi się taki komunikat, czy też długotrwała jazda na takim zapchanym elemencie układu wydechowego bardzo często doprowadza nie tylko do poważnego uszkodzenia samego filtra, ale również współpracujących z nim podzespołów, a także do szybszego zużycia się silnika naszego Diesla.

 

 

Zapełniony filtr DPF

Wypalanie DPF na postoju – Opel – procedura

Bardzo często zdarza się, iż jeżeli nie mamy możliwości zainicjować procesu dopalania sadzy w trakcie jazdy, decydujemy się na wypalanie DPF na postoju. Bez znaczenia jest to, czy wypalać będziemy DPF w Oplu, czy też w każdej innej marce pojazdu. Procedura odbywa się w momencie zatrzymania pojazdu. I polega ona na podkręceniu i utrzymaniu jednostajnych obrotów silnika, co wówczas skutkuje tym, iż komputer podejmuje decyzję o podaniu dodatkowej porcji paliwa. Wówczas to temperatura wzrasta i sadza w filtrze ulega wypaleniu. Miejmy na uwadze, iż taki proces zawsze należy przeprowadzać na świeżym powietrzu, ponieważ ilość spalin opuszczających układ wydechowy na czas zabiegu bardzo często ulega znacznemu zwiększeniu.

Najlepszym rozwiązaniem na filtr sadzy pełny jest kontynuacja jazdy bezwarunkowo. W ten sposób regeneracja filtra następuje w sposób naturalny. Wywoływanie wypalania na postoju nie jest zaś zjawiskiem naturalnym i wpływa bardzo źle na kondycję - chociażby naszego silnika.

Filtr DPF w serwisie
Co o tym myślisz?

Komentarze

Anusia
star star star star star
Wystawiono 6 dni temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Co zrobić jeśli pomimo próby wypalenia (2 h jazdy po autostradzie) komunikat nadal się pojawia, auto nierówno pracuje. Czy filtr jest całkowicie zapchany?
Mateusz
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie jest zalecane kontynuowanie jazdy z pełnym filtrem cząstek stałych. Gdy filtr jest zatkany, silnik może tracić moc lub nie działać prawidłowo. Jeśli komputer pokładowy samochodu wskazuje, że filtr jest zatkany, należy natychmiast skontaktować się z serwisem samochodowym. Mechanicy sprawdzą stan filtra i zdecydują, czy potrzebna jest jego wymiana. Kontynuowanie jazdy z pełnym filtrem DPF, jest nie tylko niezdrowe dla silnika, ale również niebezpieczne dla środowiska.
Gilbert
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Pełny filtr sadzy na pewno nie jest zwiastunem dobrej nowiny xd Jeśli tylko filtr da się samodzielnie wypalić to problem z głowy, czasem jednak to nie wystarczy, bo potrzebna jest wizyta w ASO.
Kacper
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Warto wiedzieć, jak prawidłowo wypalać DPF! W ostateczności można oddać auto na wypalanie komputerowe i nie zastanawiać się, czy zrobiliśmy to dobrze.
Piotr
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie wiedziałem, że zapchany filtr sadzy może dawać takie komunikaty jak dalsza jazda bezwrunkowa. Dowiedziałem się czegoś nowego, super artykuł!
Iwo
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Logiczne, skoro pojawiła się kontrolka DPF, to znak, że czas wypalić filtr cząstek stałych, więc jazda jest wskazana :D
Daria
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Sama w Volvo dostalam komunikat filtr sadzy pelny, ale bylo to akurat w trasie, wiec przyspieszylam i wypalilam cala sadze z DPF!
Irek
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
W takim wypadku Wypalanie DPF na postoju może pomóc, ale tylko na chwilę, a gdy problem jest głębszy to już trzeba oddać do specjalistów do czyszczenia.

Popularne wpisy

27 sierpnia 2018

Co to jest czyszczenie katalizatora?

Co to jest czyszczenie katalizatora samochodowego? Jest to przywracanie sprawności katalizatorowi samochodowemu. Katalizator zbudowany jest w taki sposób, że gromadzące się na powierzchni katalitycznej części zanieczyszczenia prowadzą do utraty jego ...