Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Nie przerywaj jazdy - wypal do końca DPF!
Pewnie wielu użytkowników samochodów marki Opel spotkało się z pojawiającym się na desce komunikatem „Filtr sadzy jest pełny – kontynuować jazdę bezwarunkowo”. Co wówczas zrobić? Prawidłowa odpowiedź na tak sformułowane pytanie jest tylko jedna. Jeżeli komputer zgłasza nam, iż filtr sadzy jest pełny – kontynuować jazdę (Opel), nie ma mowy o zatrzymaniu naszego Diesla. Wówczas to należy trwać w takiej jeździe, tworząc tym samym optymalne warunki dla samoczynnej regeneracji filtra cząstek stałych. Komunikat ten bowiem pojawia się, gdy podzespół jest w nadmierny sposób zapchany już sadzą.
To jak wymusić wypalanie DPF nie jest trudne, a przeprowadzenie procedury wymaga od nas:
- utrzymywania odpowiednio wysokich obrotów jednostki napędowej naszego Diesla,
- długotrwałej jazdy, możliwie nie na najwyższym biegu w celu osiągnięcia optymalnej dla dopalania sadzy temperatury,
- jazdy płynnej i jednostajnej, najlepiej niewymagającej nagłego zmniejszenia prędkości.
Najbardziej optymalnymi warunkami do zainicjowania procesu wypalania jest długotrwała jazda autostradą, gdzie nie tylko możemy pozwolić sobie na większą prędkość, ale i również taka droga szybkiego ruchu umożliwia zachowanie jednostajnego stylu jazdy. Cała procedura wówczas zazwyczaj trwa kilkanaście minut, a po całym zabiegu kontrolka znika.
Nie bagatelizujmy nigdy kłopotu, jakim jest wypełniony filtr cząstek stałych, ponieważ przerwanie jazdy, gdy pojawi się taki komunikat, czy też długotrwała jazda na takim zapchanym elemencie układu wydechowego bardzo często doprowadza nie tylko do poważnego uszkodzenia samego filtra, ale również współpracujących z nim podzespołów, a także do szybszego zużycia się silnika naszego Diesla.
Wypalanie DPF na postoju – Opel – procedura
Bardzo często zdarza się, iż jeżeli nie mamy możliwości zainicjować procesu dopalania sadzy w trakcie jazdy, decydujemy się na wypalanie DPF na postoju. Bez znaczenia jest to, czy wypalać będziemy DPF w Oplu, czy też w każdej innej marce pojazdu. Procedura odbywa się w momencie zatrzymania pojazdu. I polega ona na podkręceniu i utrzymaniu jednostajnych obrotów silnika, co wówczas skutkuje tym, iż komputer podejmuje decyzję o podaniu dodatkowej porcji paliwa. Wówczas to temperatura wzrasta i sadza w filtrze ulega wypaleniu. Miejmy na uwadze, iż taki proces zawsze należy przeprowadzać na świeżym powietrzu, ponieważ ilość spalin opuszczających układ wydechowy na czas zabiegu bardzo często ulega znacznemu zwiększeniu.
Najlepszym rozwiązaniem na filtr sadzy pełny jest kontynuacja jazdy bezwarunkowo. W ten sposób regeneracja filtra następuje w sposób naturalny. Wywoływanie wypalania na postoju nie jest zaś zjawiskiem naturalnym i wpływa bardzo źle na kondycję - chociażby naszego silnika.
Komentarze