Ile gram sadzy w DPF?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji DPF

1. Czy można podać jednoznaczną wartość, ile gram sadzy w DPF jest do przyjęcia?

Pewnie często zastanawiają się Państwo nad tym, jaka wartość zapełnienia filtra cząstek stałych jest dopuszczalna, a dokładniej nad tym ile gram sadzy w DPF jest do przyjęcia. Nie ma jednak na to pytanie jednoznacznej odpowiedzi, ponieważ wszystko zależy od typu naszego podzespołu. To ile gram sadzy w DPF Audi i w każdym innym samochodzie może być, będzie jasno określone przez producenta podzespołu danego auta. Warto więc użytkując nasze auto z danym podzespołem mieć na uwadze rekomendacje producenta co do odpowiedniej eksploatacji danego elementu układu wydechowego, a także obserwować jego pracę, aby w porę wyłapywać już pierwsze sygnały nieprawidłowości. Wbrew pozorom, to jak sprawdzić zapełnienie filtra cząstek stałych, nie jest trudne. W przypadku zapchanego podzespołu pojawi się błąd na naszej desce rozdzielczej, moc silnika ulegnie pogorszeniu, zauważalny będzie wzrost zużycia paliwa, utrata dynamiki jazdy lub też nasze auto przejdzie w tryb pracy awaryjnej. Zapełnienie filtra cząstek stałych można poznać również, podpinając nasze auto pod tester diagnostyczny. Wówczas to poznamy nie tylko zawartość sadzy i popiołu w naszym DPF, ale także będziemy w stanie oszacować jego ogólną kondycję. A co w przypadku, gdy ukaże nam się zmierzona masa sadzy na minusie? Wówczas należy skontrolować czy nasz czujnik różnicy ciśnień działa w sposób prawidłowy. Pamiętajmy przy tym, aby zawsze w pierwszej kolejności sprawdzić jego połączenie. Gdy jednak się okaże, iż wina leży stricte w samym czujniku, należy go bezzwłocznie wymienić i ponownie zaprogramować. Tylko, gdy pomiary będą rzetelne, nasz filtr będzie miał możliwość regenerować się w należyty sposób.

Ile gram sadzy w DPF?

2.0 TDI - wypalanie DPF na postoju

Prawdopodobnie nie ma kierowcy, który nie utożsamiałby usuwania sadzy z DPF za pomocą wypalania. Należy jednak mieć na uwadze, iż takie wypalanie zazwyczaj w przypadku sprawnego filtra powinno przebiegać w naturalnych warunkach w trakcie jazdy. Niezależnie czy to będzie silnik 2.0 TDI, czy też każdy inny, wypalanie DPF na postoju traktujmy jako ostateczność. Jest to procedura mało ekologiczna, ale i również nie trudno podczas jej przeprowadzania o błędy skutkujące uszkodzeniem innych części wchodzących w skład wyposażenia naszego auta. Warto w tym celu poddać nasz filtr najskuteczniejszej formie regeneracji za pomocą metody wodnej. Gwarantujemy, iż niezależnie, ile gram sadzy w DPF będzie się znajdowało, jest w stanie przywrócić DPF fabryczną przepustowość. Na dodatkową uwagę zasługuje fakt, iż usunie nie tylko sadzę, ale i złogi odpornego na proces wypalania popiołu.

2.0 TDI - wypalanie DPF na postoju
Co o tym myślisz?

Komentarze

Albert
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ilość sadzy, która gromadzi się w filtrze cząstek stałych (DPF) zależy od kilku czynników, takich jak styl jazdy, warunki drogowe, rodzaj paliwa oraz jakość oleju silnikowego. Zazwyczaj, filtr DPF jest projektowany tak, aby przechowywać około 2-5 gramów sadzy. Jednak, jeśli filtr jest zatkany, ilość sadzy może być wyższa i może powodować problemy z pracą silnika. Regularna regeneracja DPF jest ważna, ponieważ polega ona na podgrzaniu filtra do wysokiej temperatury, co pozwala usunąć nagromadzony popiół. Jeśli poziom sadzy jest zbyt wysoki, może być konieczne przeprowadzenie regeneracji w specjalistycznym serwisie, który może zalecać wymianę filtra.
Łukasz
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Sadzę można jeszcze wypłukać samodzielnie, ale jak już filtr jest zawalony i sadzą i popiołem to ogólnodostępne preparaty do DPF raczej sobie z tym nie poradzą. Na szczęście w serwisach mają skuteczne metody na czyszczenie filtrów.
krokodyl087
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie wiem po co tak kalkulować ile sadzy zmieści się jeszcze w filtrze DPF , żeby nic mu się nie stało... lepiej jest od razu go czyścić zanim jeszcze maksymalnie się zapcha :) tak się mi wydaje
Kazik
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nigdy się nie zastanawiałem nad tym jaka ilość sadzy jest przyjęta za normę. Sprawdzam regularnie auto na serwisie i tam pytam tylko czy wszystko jest ok.
Aron
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Całkiem niedawno diagnozowano mojego DPFA i okazało się, że jest za dużo tej sadzy, a dodatkowo jeszcze popiołu, więc podjąłem decyzję o czyszczeniu hydrodynamicznym, która okazała się strzałem w dziesiątkę :D
Jacek
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak sprawdzić zapełnienie filtra cząstek stałych? No najlepiej to udać się na diagnostykę do mechanika, bo te aplikacje całe co teraz robią to pic na wodę i nigdy nie pokażą aż tak realnych wartości jak w przypadku diagnostyki na komputerze. Druga sprawa, jak się już filtr zdemontuje i sprawdzi jego przepustowość, to również widać, jak mocno zabity jest dpf.

Popularne wpisy

5 stycznia 2021

Przekrój katalizatora

Przekrój katalizatora jest tematem, który interesuje bardzo wiele osób. Zainteresowanie to jest tym większe, iż jak każdy wie, katalizator posiada wiele cennych materiałów szlachetnych. ...