Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
1. Czy można podać jednoznaczną wartość, ile gram sadzy w DPF jest do przyjęcia?
Pewnie często zastanawiają się Państwo nad tym, jaka wartość zapełnienia filtra cząstek stałych jest dopuszczalna, a dokładniej nad tym ile gram sadzy w DPF jest do przyjęcia. Nie ma jednak na to pytanie jednoznacznej odpowiedzi, ponieważ wszystko zależy od typu naszego podzespołu. To ile gram sadzy w DPF Audi i w każdym innym samochodzie może być, będzie jasno określone przez producenta podzespołu danego auta. Warto więc użytkując nasze auto z danym podzespołem mieć na uwadze rekomendacje producenta co do odpowiedniej eksploatacji danego elementu układu wydechowego, a także obserwować jego pracę, aby w porę wyłapywać już pierwsze sygnały nieprawidłowości. Wbrew pozorom, to jak sprawdzić zapełnienie filtra cząstek stałych, nie jest trudne. W przypadku zapchanego podzespołu pojawi się błąd na naszej desce rozdzielczej, moc silnika ulegnie pogorszeniu, zauważalny będzie wzrost zużycia paliwa, utrata dynamiki jazdy lub też nasze auto przejdzie w tryb pracy awaryjnej. Zapełnienie filtra cząstek stałych można poznać również, podpinając nasze auto pod tester diagnostyczny. Wówczas to poznamy nie tylko zawartość sadzy i popiołu w naszym DPF, ale także będziemy w stanie oszacować jego ogólną kondycję. A co w przypadku, gdy ukaże nam się zmierzona masa sadzy na minusie? Wówczas należy skontrolować czy nasz czujnik różnicy ciśnień działa w sposób prawidłowy. Pamiętajmy przy tym, aby zawsze w pierwszej kolejności sprawdzić jego połączenie. Gdy jednak się okaże, iż wina leży stricte w samym czujniku, należy go bezzwłocznie wymienić i ponownie zaprogramować. Tylko, gdy pomiary będą rzetelne, nasz filtr będzie miał możliwość regenerować się w należyty sposób.
2.0 TDI - wypalanie DPF na postoju
Prawdopodobnie nie ma kierowcy, który nie utożsamiałby usuwania sadzy z DPF za pomocą wypalania. Należy jednak mieć na uwadze, iż takie wypalanie zazwyczaj w przypadku sprawnego filtra powinno przebiegać w naturalnych warunkach w trakcie jazdy. Niezależnie czy to będzie silnik 2.0 TDI, czy też każdy inny, wypalanie DPF na postoju traktujmy jako ostateczność. Jest to procedura mało ekologiczna, ale i również nie trudno podczas jej przeprowadzania o błędy skutkujące uszkodzeniem innych części wchodzących w skład wyposażenia naszego auta. Warto w tym celu poddać nasz filtr najskuteczniejszej formie regeneracji za pomocą metody wodnej. Gwarantujemy, iż niezależnie, ile gram sadzy w DPF będzie się znajdowało, jest w stanie przywrócić DPF fabryczną przepustowość. Na dodatkową uwagę zasługuje fakt, iż usunie nie tylko sadzę, ale i złogi odpornego na proces wypalania popiołu.
Komentarze