Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Filtr cząstek stałych przy odpowiedniej eksploatacji samochodu może być sprawny nawet do 250 tysięcy kilometrów, jednak niestosowanie się do odgórnie narzuconych zasad, będzie skutkowało powstaniem pierwszych problemów zaledwie po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów. Nie radzimy nie przykładać się do prawidłowego użytkowania auta, które dodatkowo ma wmontowany w układzie wydechowym ten podzespół, ponieważ w razie wystąpienia nieodwracalnych uszkodzeń, czeka Cię bardzo kosztowna wymiana. DPF ma za zadanie chronić nasze środowisko przed wydostawaniem się do niego szkodliwych związków chemicznych, które znajdują się w spalinach, więc jeśli takie jest jego zadanie, to musi być całkowicie sprawny i drożny. Na odblokowanie zatkanych kanalików filtrujących pomoże wypalanie DPF, jak również czyszczenie hydrodynamiczne w serwisie. Regeneracja / czyszczenie filtra cząstek stałych znacznie wydłuży jego żywotność.
Filtr cząstek stałych DPF - zmora większości współczesnych diesli - DPF szybko się zapełnia
Dla wielu kierowców filtr cząstek stałych jest bardzo problematyczny, ponieważ przez niego wzrastają koszty utrzymania pojazdu. Niestety, ale to w głównej mierze użytkownicy swoich samochodów przyczyniają się do awarii tego podzespołu, a trzeba mieć na uwadze, że jeśli zepsuje się filtr DPF, to może pociągnąć za sobą jeszcze inne elementy, których praca jest od siebie zależna. Powinno być oczywiste, że skoro zdecydowałeś się na pojazd w dieslu z filtrem cząstek stałych, to musisz o niego dbać i prawidłowo go użytkować. Pamiętaj o regeneracji zarówno wykonywanej samodzielnie, jak i tej w serwisie, a kłopoty z szybko zapychającym się DPF-em nie wystąpią za wcześnie. Ponadto przy wypalaniu DPF należy uzbroić się w cierpliwość, ponieważ procedura ta może trwać kilkanaście minut, a jeśli ją przerwiesz, poprzez wyłączenie silnika, to tylko zaszkodzisz i filtrowi DPF, i jednostce napędowej.
Filtr cząstek stałych (DPF) - jak eksploatować i co ile wymieniać? - Czyszczenie DPF - czy pomaga?
Dobrze wykonane czyszczenie filtra cząstek stałych pozwoli mu na nowo wydajnie pracować i to przez długi czas. Proponujemy od razu regenerować DPF w serwisie, ponieważ specjaliści po diagnostyce podzespołu dobiorą odpowiednią metodę oczyszczania, która nie zagrozi delikatnej strukturze filtra cząstek stałych. Gdyby okazało się, że filtr DPF jest niesprawny i nie pomoże regeneracja, to konieczna będzie wymiana. Założenie jest takie, że ten podzespół może wytrzymać nawet 250 tysięcy przejechanych kilometrów, jednak w rzeczywistości już pierwsze problemy pojawiają się znacznie szybciej.
Filtr DPF. Jak go nie zepsuć? - Dlaczego DPF jest taki drogi?
Jeżeli nie chcesz zepsuć filtra cząstek stałych, to musisz przestrzegać kilka zasad narzuconych przez producenta Twojego samochodu. Na pewno powinieneś bardziej przyjrzeć się temu, jak często wymieniasz filtry i olej silnikowy, jaki rodzaj paliwa tankujesz, czy na bieżąco usuwasz usterki w pojeździe, czy wypalasz DPF oraz, czy oddajesz go do serwisu na specjalistyczne czyszczenie. O filtr DPF należy dbać, gdyż jest to drogocenny podzespół, ponieważ w jego wkładzie znajdują się metale szlachetne. Przez wzgląd na te pierwiastki należy dobierać odpowiedni rodzaj regeneracji, aby ich nie wypłukać i nie uszkodzić wnętrza podzespołu.
Komentarze