Ile kilometrów wytrzymuje filtr DPF?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji DPF
Żywotność filtra DPF

Filtr cząstek stałych przy odpowiedniej eksploatacji samochodu może być sprawny nawet do 250 tysięcy kilometrów, jednak niestosowanie się do odgórnie narzuconych zasad, będzie skutkowało powstaniem pierwszych problemów zaledwie po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów. Nie radzimy nie przykładać się do prawidłowego użytkowania auta, które dodatkowo ma wmontowany w układzie wydechowym ten podzespół, ponieważ w razie wystąpienia nieodwracalnych uszkodzeń, czeka Cię bardzo kosztowna wymiana. DPF ma za zadanie chronić nasze środowisko przed wydostawaniem się do niego szkodliwych związków chemicznych, które znajdują się w spalinach, więc jeśli takie jest jego zadanie, to musi być całkowicie sprawny i drożny. Na odblokowanie zatkanych kanalików filtrujących pomoże wypalanie DPF, jak również czyszczenie hydrodynamiczne w serwisie. Regeneracja / czyszczenie filtra cząstek stałych znacznie wydłuży jego żywotność.

Filtr cząstek stałych DPF - zmora większości współczesnych diesli - DPF szybko się zapełnia

Dla wielu kierowców filtr cząstek stałych jest bardzo problematyczny, ponieważ przez niego wzrastają koszty utrzymania pojazdu. Niestety, ale to w głównej mierze użytkownicy swoich samochodów przyczyniają się do awarii tego podzespołu, a trzeba mieć na uwadze, że jeśli zepsuje się filtr DPF, to może pociągnąć za sobą jeszcze inne elementy, których praca jest od siebie zależna. Powinno być oczywiste, że skoro zdecydowałeś się na pojazd w dieslu z filtrem cząstek stałych, to musisz o niego dbać i prawidłowo go użytkować. Pamiętaj o regeneracji zarówno wykonywanej samodzielnie, jak i tej w serwisie, a kłopoty z szybko zapychającym się DPF-em nie wystąpią za wcześnie. Ponadto przy wypalaniu DPF należy uzbroić się w cierpliwość, ponieważ procedura ta może trwać kilkanaście minut, a jeśli ją przerwiesz, poprzez wyłączenie silnika, to tylko zaszkodzisz i filtrowi DPF, i jednostce napędowej.

Filtr cząstek stałych (DPF) - jak eksploatować i co ile wymieniać? - Czyszczenie DPF - czy pomaga?

Dobrze wykonane czyszczenie filtra cząstek stałych pozwoli mu na nowo wydajnie pracować i to przez długi czas. Proponujemy od razu regenerować DPF w serwisie, ponieważ specjaliści po diagnostyce podzespołu dobiorą odpowiednią metodę oczyszczania, która nie zagrozi delikatnej strukturze filtra cząstek stałych. Gdyby okazało się, że filtr DPF jest niesprawny i nie pomoże regeneracja, to konieczna będzie wymiana. Założenie jest takie, że ten podzespół może wytrzymać nawet 250 tysięcy przejechanych kilometrów, jednak w rzeczywistości już pierwsze problemy pojawiają się znacznie szybciej.

Czyszczenie DPF - czy pomaga?

Filtr DPF. Jak go nie zepsuć? - Dlaczego DPF jest taki drogi?

Jeżeli nie chcesz zepsuć filtra cząstek stałych, to musisz przestrzegać kilka zasad narzuconych przez producenta Twojego samochodu. Na pewno powinieneś bardziej przyjrzeć się temu, jak często wymieniasz filtry i olej silnikowy, jaki rodzaj paliwa tankujesz, czy na bieżąco usuwasz usterki w pojeździe, czy wypalasz DPF oraz, czy oddajesz go do serwisu na specjalistyczne czyszczenie. O filtr DPF należy dbać, gdyż jest to drogocenny podzespół, ponieważ w jego wkładzie znajdują się metale szlachetne. Przez wzgląd na te pierwiastki należy dobierać odpowiedni rodzaj regeneracji, aby ich nie wypłukać i nie uszkodzić wnętrza podzespołu.

Co o tym myślisz?

Komentarze

Jurek
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Filtr DPF jest ważnym elementem układu wydechowego samochodu i może być sprawny przez wiele tysięcy kilometrów, pod warunkiem prawidłowej eksploatacji i odpowiedniej opieki nad samochodem. Jednak nieodpowiednia obsługa lub brak dbałości o samochód może prowadzić do uszkodzenia lub zablokowania filtra DPF już po kilkudziesięciu kilometrach. Zalecamy dbanie o samochód i stosowanie się do zaleceń producenta, szczególnie jeśli samochód ma zainstalowany filtr DPF, ponieważ w razie wystąpienia nieodwracalnych uszkodzeń może być konieczna bardzo kosztowna wymiana. Filtr DPF ma na celu ochronę środowiska przed emisją szkodliwych zanieczyszczeń do atmosfery, dlatego ważne jest, aby był sprawny i niezablokowany. W przypadku zatkanego lub uszkodzonego filtra DPF, można skorzystać z usług wypalania lub czyszczenia hydrodynamicznego w serwisie samochodowym.
Wiktor
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Mój filtr dpf przy 180 tys km przebiegu był zapchany..wyczyściłem go w serwisie.
Mario
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Trwalość dpf zależy też od sposobu jazdy, warto więc dowiedzieć się w jaki spooosb jeździć żeby filtr nie zapchał się po krótkim czasie.
Adrianek88
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Moj DPF po 200 tysiącach kilometrów padl i musialem go wymienic, ale faktycznie wytrzymal sporo oczywiscie przy odpowiedniej eksploatacji
Sylwek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Na moim pierwszym dpfie przejechałem chyba 200 tys, także myślę, że i tak sporo wytrzymał

Popularne wpisy

28 kwietnia 2021

Za duża emisja spalin - co zrobić?

Kwestią, którą zaczyna się interesować coraz więcej kierowców (zwłaszcza Diesli), jest za duża emisja spalin. Zazwyczaj nadmierna emisja spalin daje o sobie znać na przeglądzie technicznym, kiedy po zastosowaniu analizatora spalin uzyskane wyniki sprawiają, że przeglądu nie można zakończyć z wynikiem pozytywnym. ...