Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Komatsu jest kolejnym gigantem produkującym maszyny budowlane, między innymi takie jak koparka Komatsu - czyszczenie DPF w maszynach budowlanych, które zostanie zaprezentowane w poniższym artykule, to bardzo istotna kwestia. Przedsiębiorstwo znane jest z produkcji największego buldożera na świecie - Komatsu D575 (1150 KM), popularnością cieszy się także model Komatsu D65EX z DPF i SCR. Firma Komatsu znana jest również z zastosowania w swoich maszynach technologii 3D (GNNS), która przekazuje w czasie rzeczywistym informacje do kabiny operatora dotyczące pracy koparki. Firma ta wprowadza też inne udoskonalenia w swoich maszynach jak np. antypoślizgowe gąsienice czy technologia KDPF.
KDPF – technologia Komatsu
Komatsu Diesel Particulate Filter (KDPF), technologia opracowana przez firmę Kamatsu. KDPF, to nic innego jak filtr cząsteczek stałych DPF, zaprojektowany przez japońskie przedsiębiorstwo, który przechwytuje ponad 90% cząstek stałych. Koparka Kamatsu, a dokładniej jej panel operatora wewnątrz kabiny jest wyposażony w żółtą kontrolkę informującą o tzw. przepalaniu automatycznym, w przypadku jej pojawienia się nie należy przerywać pracy, gdyż oznacza to rozpoczęcie procesu wypalania filtra cząstek stałych DPF.
Jeśli zauważymy, że rozpoczęła się procedura wypalania DPF, nie należy panikować. Zakończy się ona samoistnie, a operator może bez problemów w dalszym ciągu kontynuować swoją pracę. Jednak może dość do sytuacji, że wspomniana informacja o wypalaniu filtra DPF, może nastąpić w chwili, kiedy operator kończy swoją zmianę, co wtedy? Warto zatem wspomnieć o kolejnej zalecie technologii KDPF, mianowicie, w przypadku wystąpienia procedury wypalania filtra DPF, można przerwać pracę koparki, ale pod jednym warunkiem – musi ona zostać przeprowadzona zgodnie z dokumentacją techniczną. Niezastosowanie się do instrukcji i wytycznych zawartych w dokumentacji, może dojść do uszkodzenia filtra cząstek stałych, który do najtańszych nie należy.
Jak wiadomo, wypalanie filtra cząstek stałych można również wymusić - jak wypalić DPF na postoju? Zadaniem operatora jest wybranie zakładki KDPF z Menu Operatora, gdzie oprócz oczyszczania filtra DPF, operator ma możliwość przeprowadzenia szybkiej diagnostyki koparki.
Aby uniknąć problemów z zapychaniem się filtra cząstek stałych, producent zaleca postępowanie zgodnie z poniższymi zaleceniami:
- unikać pracy na niskich obrotach silnika - przyczynia się to bowiem do szybszego zapychania się filtra cząstek stałych, co przekłada się na większe zużycie paliwa spowodowane częstym wypalaniem filtra DPF,
- korzystać z paliwa najwyższej jakości, od sprawdzonych dostawców,
- kontrolować poziom oleju,
- przeprowadzać regularną wymianę filtra KCCV (filtr odmy),
Nieprzestrzeganie wspomnianych zaleceń przyczyni się do szybkiego i częstego zapychania filtra cząstek stałych (KDPF). W przypadku zbyt częstego wypalania filtra cząstek stałych zalecamy wizytę w naszym serwisie, gdzie zarówno filtr DPF, jak i katalizator poddane zostaną regeneracji w specjalistycznym urządzeniu. Maszyna do czyszczenia DPF, cena regeneracji filtra w ten sposób jest znacznie niższa i przywraca niemalże 99% sprawności filtra.
Czyszczenie DPF, czy warto oddać filtr do serwisu?
Zarówno właściciele samochodów osobowych, ciężarówek, jak i operatorzy koparek, nie raz zastanawiali się nad tym, czy warto poddać filtr cząstek stałych czyszczeniu w serwisie? Jak między innymi ze względu na koszt regeneracji, który w porównaniu z zakupem nowego filtra cząstek stałych jest znacznie mniejszy.
Jeżeli chodzi o samodzielne czyszczenie DPF – YouTube, jak i liczne fora są przepełnione poradami i sposobami, jednakże nikt już nie mówi o skuteczności takich metod. Natomiast regeneracja filtra DPF w serwisie, która polega oczywiście na oczyszczeniu wkładu filtra z nagromadzonych zanieczyszczeń, przywracając nawet do 99% sprawności filtra. Niektóre serwisy oferują komputerowe wypalanie DPF, cena takiego zabiega jest z pewnością niższa, ale obciąża silnik maszyny. Nie inaczej jest z wypalaniem zanieczyszczonego filtra cząstek stałych w piecu indukcyjnym, gdzie zbyt wysoka temperatura może doprowadzić do uszkodzenia filtra DPF.
Rola AdBlue w koparkach Komatsu
Dbanie o maszynę, jaką jest koparka Komatsu, należy do obowiązków operatora. Przed rozpoczęciem pracy ważne jest przeprowadzenie kontroli ogólnego stanu maszyny, jak i również sprawdzenie odpowiedniej ilości paliwa, oleju czy też płynu AdBlue. Zastanawiacie się pewnie, jaki związek ma AdBlue z koparką? Otóż koparka oprócz filtra DPF, wyposażona jest również układ selektywnej redukcji katalitycznej SCR – AdBlue, który ma za zadanie rozkład szkodliwych tlenków azotu w katalizatorze, dlatego też ważne jest kontrolowanie jest poziomu i uzupełnianie go, dlatego też podpowiadamy w którym miejscu następuje wtrysk płynu AdBlue - za pośrednictwem odpowiedniej dyszy, płyn wprowadzany jest do systemu SCR.
Płyn AdBlue posiada również wady, jedną z nich jest to, że posiada właściwości korozyjne, z tego też powodu przechowywany jest w plastikowych pojemnikach. Innym czynnikiem wpływającym na niekorzyść jest krystalizacja AdBlue przy temperaturze poniżej – 11,5 st. Celsjusza, AdBlue problemy stwarza również latem, kiedy to w przypadku temperatury powyżej 25 st. Celsjusza AdBlue właściwości swoje traci.
Komentarze