Ile kosztuje wypalanie DPF komputerem? To nie kosztuje fortuny

Koszty związane z wypalaniem (czyszczeniem) filtra cząstek stałych (DPF) mogą się różnić w zależności od regionu, kraju, lokalizacji warsztatu oraz marki i modelu pojazdu. Nie ma więc jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Wypalanie DPF jest często wykonywane przy użyciu specjalnego urządzenia, które podgrzewa filtr, aby usunąć zgromadzone cząstki stałe. Ceny mogą być zróżnicowane i mogą obejmować koszty pracy, czasu, specjalistycznego sprzętu i ewentualnych dodatkowych usług. Warto jednak zauważyć, że niektóre jurysdykcje mają przepisy regulujące i kontrolujące praktyki związane z DPF, a niektóre kraje mogą nakładać kary za manipulowanie lub usuwanie systemów oczyszczania spalin, dlatego lepiej sprawdzić, ile kosztuje wypalanie DPF i oddać filtr do czyszczenia w odpowiednie miejsce.

Wypalanie DPF w serwisie, komputerem

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - od 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - od 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Wypalanie DPF komputerem - przygotowanie auta

Czy warto wypalać DPF komputerem?

Warto, ponieważ jest to proces przeprowadzany przez doświadczonych mechaników, którzy posiadają dużą wiedzę z tego zakresu. Bardzo ważne jest, aby po komputerowym wypalaniu filtra DPF, wymienić filtr oleju wraz z całym olejem. Przed podjęciem decyzji warto skonsultować się z profesjonalistami, takimi jak mechanicy samochodowi czy specjaliści ds. silników diesla, aby uzyskać pełne informacje na temat konsekwencji wypalania DPF w danym pojeździe.

Kontrola emisji spalin a DPF

Odprowadzanie spalin z wydechu

Kontrola emisji spalin to proces monitorowania i oceny ilości szkodliwych substancji emitowanych przez pojazdy, takie jak tlenki azotu (NOx), cząstki stałe (PM), tlenki węgla (CO) i inne. Systemy kontroli emisji spalin są wprowadzane, aby spełnić normy emisji określone przez organy regulacyjne i zminimalizować wpływ pojazdów na środowisko.
Filtr cząstek stałych (DPF) jest jednym z elementów systemu kontroli emisji spalin, zwłaszcza w przypadku pojazdów z silnikiem wysokoprężnym (diesla). Główne funkcje DPF to zatrzymywanie i redukowanie emisji cząstek stałych, takich jak sadza, poprzez ich zatrzymywanie w strukturze filtra.
Kiedy pojazd z DPF jest używany, filtry zbierają cząstki stałe. Aby utrzymać skuteczność filtracji, konieczne jest regularne czyszczenie filtra, co jest często nazywane wypalaniem DPF. Proces ten polega na podgrzewaniu filtra do wysokich temperatur, co powoduje spalanie zgromadzonej sadzy i regenerację filtra.
Kontrola emisji spalin obejmuje również monitorowanie stanu filtra cząstek stałych. W przypadku wykrycia problemów lub nadmiernego nagromadzenia się sadzy, system zarządzania silnikiem może uruchomić regenerację DPF. Jeśli jednak filtry są zbyt zanieczyszczone lub uszkodzone, może to wymagać interwencji mechanicznej, takiej jak czyszczenie lub wymiana DPF.
Ważne jest, aby utrzymywać filtry i systemy kontroli emisji spalin w dobrym stanie, aby pojazd spełniał normy emisji i aby uniknąć problemów związanych z legalnością, utratą gwarancji i negatywnym wpływem na środowisko.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Popularne wpisy

6 czerwca 2022

Usunięcie DPF – kara

Usunięcie filtra cząstek stałych jest karalne, dlatego też, jeśli pojazd jest pozbawiony tego podzespołu, to nie spełnia on warunków homologacji i nie powinien być dopuszczony do ruchu ...