Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
1. Jak dokładnie wygląda procedura wypalania postojowego?
W dzisiejszym artykule skupimy się na procesie wypalania, a także na tym ile wypala się DPF na postoju. Proces wypalania na postoju przebiega zazwyczaj w czasie kilkunastu minut. Pewnie teraz zastanawiają się Państwo, jak wymusić wypalanie DPF w takim przypadku. Otóż w celu wywołania wypalania DPF na postoju należy utrzymywać obroty silnika w zakresie 2.500 -3.000 na minutę. Wówczas to sterownik poda dodatkową dawkę paliwa, która pozwoli na uzyskanie odpowiedniej temperatury, w której to cząstki sadzy zalegające w naszym filtrze bez problemu ulegną wypaleniu. Pamiętajmy, iż wypalenie DPF objawy to nie tylko kontrolka DPF czy też chwilowy wzrost zużycia paliwa, ale także wzrost kłębów dymu opuszczających nasz samochód. Nie przeprowadzajmy więc tego typu zabiegów w zamkniętych pomieszczeniach, pozbawionych dopływu świeżego powietrza! Niezależnie, czy to będzie wypalanie DPF na postoju VW, czy też każdej innej marki samochodu, należy pamiętać, iż nie tylko jest mało ekologiczne, ale i niebezpieczne zarówno dla nas, jak i dla powiązanych z naszym filtrem cząstek stałych podzespołów. Jeżeli nasz filtr nie jest w stanie oczyszczać się w sposób naturalny, najlepszym rozwiązaniem będzie poddanie go czyszczeniu hydrodynamicznemu. Jest to nie tylko metoda przyjazna środowisku, ale również i samemu DPF. Technika ta bez narażenia naszego podzespołu na uszkodzenie jest w stanie bowiem oczyścić nasz filtr nie tylko z sadzy, ale również ze złogów popiołu, a z tym, jak wiemy, wypalanie nie jest w stanie sobie poradzić.
Co ile km wypala się DPF?
Nie od dziś wiadomo, iż naturalnym jest, że nasz filtr cząstek stałych w wyniku eksploatacji ulega zapchaniu. Wówczas to sprawnie działający DPF bez problemu jest w stanie oczyścić się ze złogów sadzy w trakcie dłuższej jazdy. Przy sprawnym DPF będzie to następowało co 500 – 800 kilometrów. Warto o tym pamiętać i kontrolować to. Jeżeli nasz Diesel zacznie inicjować wypalanie co 200 kilometrów lub częściej, możemy mieć niemal pewność, iż jest już tak zapchany, że nadaje się tylko serwisowej regeneracji, a wówczas pytania o to ile wypala się DPF na postoju nie mają już najmniejszego sensu.
Komentarze