IVECO – DOC, DPF, SCR, AdBlue – HI-eSCR EURO 4,5,6 – KATALIZATOR STRALIS, EUROCARGO, DAILY

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji FAP

 Artykuł na temat tego, w jaki sposób marka Iveco podchodzi do realizacji norm czystości spalin, jest niezwykle interesujący ze względu na wprowadzone przez Iveco rozwiązania, zwłaszcza w zakresie wypełniania normy Euro VI. Montaż określonych systemów obróbki spalin sięga 2007 roku, a współcześnie poszczególne urządzenia z coraz większą skutecznością chronią nas przed cząstkami stałymi (PM) oraz tlenkami azotu (NOx). Oprócz znanych systemów SCR oraz EGR, Iveco zastosowało system HI-eSCR, stanowiący zupełną innowację w zakresie eliminowania toksycznych cząsteczek powstających w trakcie pracy silnika wysokoprężnego Diesla w samochodach osobowych, ciężarowych oraz dostawczych. Jeśli interesują Cię szczegóły pracy nowoczesnego układu w pojazdach marki Iveco, a także chciałbyś uzyskać rzetelne informacje na temat możliwych awarii AdBlue Iveco Daily oraz innych modeli, skoncentruj się na przygotowanym przez specjalistów opracowaniu.

Samochód ciężarowy marki Iveco wyposażony w systemy służące do oczyszczania spalin

HI-eSCR – nowość od Iveco w modułach oczyszczania spalin

Co oznacza, że Iveco wprowadziło unikatową technologię HI-eSCR? Rozważania rozpocznijmy od rozwinięcia oraz przetłumaczenia angielskiej nazwy systemu. HI-eSCR oznacza High-efficiency Selective Catalytic Reduction, czyli charakteryzujący się wysoką wydajnością układ redukcji katalitycznej, w którym układ SCR współpracuje z filtrem cząstek stałych DPF. Działanie systemu również wykorzystuje płyn AdBlue, czyli roztwór mocznika o stężeniu 32,5% znajdujący się w Iveco Daily w zbiorniku AdBlue. Warto podkreślić, że w przypadku Iveco mamy do czynienia z układem SCRT, do którego należą następujące elementy: katalizator utleniający (DOC), filtr cząstek stałych (DPF), katalizator selektywnej redukcji spalin (SCR), katalizator nieprzereagowanego amoniaku (CUC), zespół dozujący AdBlue (DM), a także czujniki: czujnik temperatury, czujnik spadku ciśnienia w DPF, czujniki tlenku azotu NOx oraz czujnik amoniaku NH3. Twórcy technologii Iveco HI-eSCR podkreślają, że system ten ma liczne zalety. Wymieniają wśród nich opcję poprawy bezpieczeństwa pojazdów, obniżenie kosztów eksploatacji samochodu, możliwość uzyskania wyższej ładowności, a także obniżenie zużycia paliwa. Jak to możliwe? Spełnienie owych kryteriów gwarantuje współpraca zaawansowanych mechanizmów oczyszczania spalin, czyli właśnie DPF i SCR. Wśród głównych założeń nowatorskiego układu znalazły się wytyczne mówiące, że nie ma w nim miejsca na układ recyrkulacji spalin EGR, natomiast filtr cząstek stałych DPF nie wymaga postojów ani regeneracji aktywnej, tak więc wypalanie DPF Iveco Daily EURO VI metodą aktywną jest w zupełności niepotrzebnym procesem. Spoglądając na układ HI-eSCR, można wyobrazić sobie kolejne etapy procedury oczyszczania spalin oraz towarzyszących jej reakcji. Gdy zanieczyszczone cząstkami stałymi oraz tlenkami azotu spaliny przedostają się do układu, najpierw trafiają do DOC (katalizatora utleniającego), gdzie dochodzi do utleniania HC oraz tlenku węgla, a także do przemiany tlenku azotu w dwutlenek azotu. Następnie, w pasywnym filtrze cząstek stałych zachodzi proces utleniania cząstek stałych przez dwutlenek azotu oraz tlen. Kolejnym etapem procesu jest realizacja wtrysku AdBlue oraz zajście termolizy, w której z mocznika pozyskuje się amoniak oraz kwas izocyjanowy HNCO. W katalizatorze selektywnej redukcji spalin SCR cząsteczki NOx są redukowane do azotu oraz pary wodnej, a w ostatnim etapie, w katalizatorze nieprzereagowanego amoniaku CUC dochodzi do neutralizacji amoniaku. Jeśli chodzi o zużycie AdBlue na 100 km w Iveco Daily, uśredniona wartość nie przekracza 1 litra płynu. Efektywność realizacji procesu oczyszczania spalin w systemie proponowanym przez Iveco ocenia się bardzo wysoko.
Wydawać by się mogło, że opisany mechanizm jest w zupełności bezproblemowy, jednak jego użytkowanie również może wiązać się z wystąpieniem konkretnych usterek. Kierowcy często odnotowują problem, w którym po dolaniu AdBlue kontrolka nie gaśnie w Iveco. Najczęściej rozwiązaniem problemu jest wizyta u mechanika, który przywraca optymalne parametry wtrysku, sprawiając, że kontrolka AdBlue Iveco Daily nie jest ponownie aktywowana. Niektóre warsztaty mechaniczne kierują oferty dotyczące „pozbycia się problemu układu AdBlue raz na zawsze”, proponując usługi takie jak kasowanie inspekcji AdBlue Stralis czy reset AdBlue Eurocargo. Czy tego typu ingerencje w układy oczyszczania spalin to skuteczne rozwiązania? Czujemy się zobowiązani podkreślić, że w przypadku samochodów dostawczych i ciężarowych, w tym Iveco Stralis, AdBlue reset okazuje się niezgodny z obowiązującymi normami EURO VI. Podobnie kasowanie inspekcji AdBlue – niektórzy są zdania, że to zakończenie kłopotów z aparaturą dotyczącą roztworu mocznika, jednakże ingerencje w moduł mogą zakończyć się konsekwencjami w postaci kosztownych napraw uszkodzonych układów pojazdu.
Liczne modele Iveco produkowane przed wprowadzeniem technologii HI-eSCR, zawierają filtry cząstek stałych, stąd też możemy spotkać się z częstymi zapytaniami właśnie o Iveco Daily DPF. Cząsteczki węgla przyjmujące postać sadzy, akumulują się w filtrze, samochód powinien zatem przeprowadzać dopalanie sadzy, gdyż jest rekomendowany przez producentów sposób na zachowanie żywotności i skuteczności działania filtra. Jak wymusić wypalanie DPF w Iveco Daily? Procedura ta powinna zachodzić automatycznie podczas jazdy, gdy samochód dostawczy pokonuje trasę ze stałą prędkością i na wysokich obrotach. Wówczas generują się temperatury odpowiednie do tego, aby sadze zostały wypalone. O konieczności przeprowadzenia wypalania sadzy kierowcę powiadomi nie tylko kontrolka DPF Iveco Daily, ale także objawy wskazujące na zatkanie filtra cząstek stałych DPF. Najczęściej występującymi oznakami, że w filtrze zebrały się duże zawartości osadów, są spadki mocy, dymienie na czarno lub biało, skoki obrotów i problemy z przyspieszaniem. Jeśli poziom zanieczyszczenia DPF jest zbyt wysoki, aby pomogło mu wypalanie sadzy, należy skontaktować się z serwisem, w którym filtr cząstek stałych zostanie poddany mechanicznemu czyszczeniu. Specjalistyczne mycie z zastosowaniem detergentów, wysokiej temperatury oraz wysokich wartości ciśnienia pozwala na usunięcie nie tylko nagarów sadzy, ale także nagromadzonego popiołu.

 

Innowacyjny system oczyszczania spalin HI-eSCR w ciężarówkach Iveco

Iveco SpA, czyli Industrial Vehicles Corporation

Znany nie tylko w Europie, lecz na całym świecie koncern Iveco został powołany do istnienia w 1975 roku w Turynie, obecnie pozostając pod kontrolą włoskiego partnera, Fiata. Wśród produktów marki odnajdziemy nie tylko samochody dostawcze, ale także pojazdy ciężarowe i wojskowe, a ponadto jednostki napędowe oraz autobusy produkowane we współpracy ze spółką Irisbus. Nie bez przyczyny w tytule opracowania wymieniliśmy Iveco Daily, Eurocargo oraz Stralis, gdyż są to przedstawiciele marki odznaczający się największą popularnością. Ich poszczególne modele zawarliśmy w tabeli poniżej.

Iveco – wybrane modele z SCR i DPF
Model Przedstawiciele
Daily 29, 35, 40, 50, 55, 60, 65, 70, 72
EuroCargo 65, 75, 80, 90, 100, 120, 140, 150, 160, 180, 190, ML
Stralis 190, 260, 270, 310, 350, 360, 380, 400, 420, 430, 440, 450, 460, 480, 500

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Michał
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
IVECO jest włoskim producentem samochodów ciężarowych, który oferuje szeroką gamę modeli, w tym modele Stralis, Eurocargo i Daily. W celu spełnienia norm emisji spalin EURO 4, 5, 6, IVECO stosuje różne rozwiązania, w tym filtr cząstek stałych (DPF), system redukcji emisji tlenków azotu (SCR) z użyciem AdBlue, katalizator (DOC) oraz HI-eSCR. DPF jest urządzeniem, które usuwa cząstki stałe z wydechu pojazdu, które są emitowane podczas spalania paliw. SCR (Selective Catalytic Reduction) jest systemem, który redukuje emisję tlenków azotu (NOx) poprzez wprowadzanie AdBlue. Katalizator (DOC) jest urządzeniem, które redukuje emisję szkodliwych substancji ze spalin (węglowodory i CO). HI-eSCR (High-Efficiency SCR) jest udoskonalonym systemem SCR, który zwiększa skuteczność redukcji emisji NOx poprzez zwiększenie skuteczności katalizatora. Polecam skontaktowanie się z autoryzowanym serwisem IVECO w celu uzyskania szczegółowych informacji dotyczących tych systemów i ich działania w konkretnych modelach pojazdów IVECO.
Krystian
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Borykałem się ostatnio z awarią adblue iveco daily, na szczęście problem został rozwiązany przez fachowców.
Ignacy
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
DPF-y w ciężarowych autach są dosyć duże i chyba problematyczne w czyszczeniu prawda?
Heavyman
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Uwielbiam samochody ciężarowe, a ten artykuł jest świetny :)
Bryglu
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ciekawy artykuł, bardzo dużo się dowiedziałem o dpfie i o jego eksploatacji ;d

Popularne wpisy