Jak długo można jeździć z zapchanym DPF? - Nie ryzykuj!

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji DPF, FAP


Możesz jechać dopóty, dopóki Twoje auto nie odmówi posłuszeństwa na drodze i nie przestanie pracować.
Już pierwsze objawy zapchanego DPF, jakimi są:

- zwiększone zużycie oleju napędowego,

- wzmożone dymienie z układu wydechowego samochodu,

- kontrolka DPF widoczna na desce rozdzielczej,

- osłabiona moc pracy silnika,

- widoczne kłopoty z działaniem turbo oraz uruchomieniem auta,

powinny dać Ci do myślenia, że czas najwyższy oczyścić filtr cząstek stałych z zalegających w nim osadów. Jeśli w porę nie zregenerujesz filtra DPF, wystąpią poważne usterki, które będą kosztowne w naprawach. Symptomy zatkanego DPF są bardzo wyraźne, więc zbagatelizowanie ich byłoby nierozważne. Poza tym, jeśli wolisz oddać podzespół do czyszczenia w serwisie, umów się na najbliższą wizytę. Fachowcy sprawdzą stan tego elementu i dobiorą odpowiednią dla niego metodę regeneracji, która przywróci utracone parametry wraz z właściwościami. Reasumując, czy można jechać z zapchanym DPF?  Do pewnego momentu tak, ale radzimy nie ryzykować.

Czy można jeździć z zapaloną kontrolką DPF?

Jeżeli zastanawia Cię zapalona na desce rozdzielczej kontrolka DPF i czy można jeździć autem w takiej sytuacji, to już pędzimy z odpowiedzią. Jazda samochodem z włączoną kontrolką wypalania jest uzasadniona, gdy kierowca zamierza oczyścić podzespół z sadzy. W przeciwnym razie może dojść do wielu niepotrzebnych i kosztownych uszkodzeń. Ponadto pojazd będzie stwarzać zagrożenie na drodze i zanieczyszczał środowisko naturalne. Podejmując się samodzielnego samooczyszczania DPF, musisz liczyć się z tym, że czasami kontrolka DPF nie zgaśnie. Będzie to wynikało z dużego napełnienia filtra zanieczyszczeniami. W powyższej sytuacji należy zgłosić się do serwisu w celu przeprowadzenia diagnostyki oraz podjęcia kroków w kierunku odpowiedniej regeneracji.

Czy zapchany DPF może uszkodzić silnik?

Sprawdzanie DPF kamerką endoskopową

Zdecydowanie tak. Przyczyną będzie wzrost poziomu oleju silnikowego spowodowany przedostawaniem się do niego niespalonego paliwa. Uczulamy więc przed przerywaniem procesu wypalania filtra cząstek stałych, aby nie dopuścić do powstania poważnych problemów z silnikiem, turbiną oraz z samym filtrem DPF. Jak samemu wyczyścić DPF? Użyj specjalnego preparatu lub jeśli jesteś w trasie, wykorzystaj okazję i zwiększ obroty wraz z prędkością, ponieważ pomoże to w rozżarzeniu spalin w układzie wydechowym. Sadza będzie mogła się wypalić dopiero po osiągnięciu temperatury powyżej 550 stopni Celsjusza.

Kiedy wiadomo, że DPF się wypala?

Filtr cząstek stałych, wchodząc w proces samooczyszczania, powoduje, że z układu wydechowego pojazdu wydostaje się gęsta smuga dymu, zapala się kontrolka DPF, silnik szarpie, ciężko utrzymać równe obroty, a także na chwilę zwiększa się pobór paliwa. Te objawy sugerują wręcz, że masz obowiązek kontynuować jazdę (najlepiej na autostradzie lub innej drodze szybkiego ruchu) na wyższych obrotach, mieszcząc się w przedziale 2500 – 3500 obr./min. Niestety będzie można mówić o skutecznym wypalaniu filtra cząstek stałych, gdy stworzysz mu odpowiednie warunki i nie zgasisz silnika w nieodpowiednim momencie.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Popularne wpisy

1 września 2022

Od czego zatyka się DPF?

Filtr cząstek stałych zatyka się od zbyt dużej ilości nagromadzonych zanieczyszczeń pochodzących ze spalin. Zapchanie DPF jest naturalnym zjawiskiem, ponieważ na tym polega jego praca ...

2 lutego 2022

Co szkodzi DPF?

Głównymi powodami niszczenia filtra cząstek stałych są wszelkiego rodzaju awarie silnika, wtryskiwaczy, turbosprężarki, zużycie podzespołu oraz kłopoty z układem recyrkulacji spalin, czyli EGR. Tak więc, jeśli nie zadbasz o swój pojazd wewnątrz, nie powinieneś być zdziwiony w razie wystąpienia jakiejś usterki ...