Jak jeździć z zapchanym DPF? - 6 najlepszych porad

Umieszczenie filtrów cząstek stałych w samochodach z silnikami Diesla wymusza na ich użytkownikach stosowania się do odgórnie narzuconych przez producenta zaleceń, dotyczących prawidłowej eksploatacji pojazdu. Czy w takim przypadku można jeździć z zapchanym filtrem DPF? Jazda z zatkanym DPF jest niebezpieczna i może doprowadzić do uszkodzenia jednostki napędowej. W takiej sytuacji najlepiej jak najszybciej poddać ten podzespół procesowi regeneracji. Istnieje możliwość wykonania samoregeneracji aktywnej / pasywnej lub umówić się od razu na czyszczenie hydrodynamiczne filtra cząstek stałych w serwisie (wcześniej specjalista przeprowadza dokładną diagnostykę podzespołu). Wypalanie filtra DPF w trasie polega na podniesieniu obrotów i prędkości jazdy, a także utrzymaniu takiego stylu jazdy przez kilkanaście minut. Jeśli chodzi o wypalanie DPF na postoju, należy je wykonać z dala od ludzi i zwierząt i nie w zamkniętych pomieszczeniach z racji występującego ryzyka nawdychania się toksycznych spalin.

Filtr cząstek stałych z samochodu osobowego

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - od 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - od 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Firma regeneracji katalizatorów

Po czym poznać, że DPF jest zapchany?

Pierwszym symptomem jest zapalenie się kontrolki wypalania DPF na desce rozdzielczej samochodu. Następnie może wystąpić problem z wydajnością pracy silnika i ze zwiększonym dymieniem z układu wydechowego auta. Użytkownik pojazdu zauważa również zwiększone zużycie paliwa. Znając potencjalne symptomy, które mogą świadczyć o niewłaściwej pracy filtra cząstek stałych, należy spróbować samodzielnie wypalić DPF. Jeśli filtr DPF się nie wypali, trzeba skontaktować się z serwisem. Być może podzespół potrzebuje regeneracji mechanicznej, a w najgorszym przypadku, wymiany.

Czy można jeździć z zatkanym filtrem DPF?

Filtr DPF z pojazdu osobowego

Nie powinno się jeździć z zatkanym filtrem cząstek stałych. Wyjątkiem jest jednak chęć przeprowadzenia samooczyszczania DPF w trasie. Jak wypalić DPF podczas jazdy? Otóż należy jechać ze stałą, ale podwyższoną prędkością na drodze szybkiego ruchu, przez około 15-20 minut. Nie wolno przerywać procedury wypalania filtra cząstek stałych, ponieważ wpłynie to negatywnie na wydajność jednostki napędowej, a także zaszkodzi działaniu filtra DPF. Wskutek tego pojawi się problem ze zbyt częstym wypalaniem filtra cząstek stałych. W razie wystąpienia nieoczekiwanych kłopotów z prawidłowym dopaleniem sadzy trzeba skontaktować się z zaufanym serwisem samochodowym, w którym podzespół zostanie sprawdzony.

Jak samemu wypłukać DPF?

Wypłukanie DPF polega na wprowadzeniu odpowiedniego preparatu usuwającego sadzę wraz z innymi zanieczyszczeniami. Oczywiście można to zrobić samodzielnie, jednak należy pamiętać o zapoznaniu się z instrukcją dołączoną do środka chemicznego. Płyn trzeba wprowadzić za pomocą specjalnego wężyka aplikacyjnego do filtra DPF, a następnie wyruszyć w trasę w celu odparowania cieczy. Środki do czyszczenia filtra cząstek stałych są łatwo dostępne w sklepach motoryzacyjnych i w bardzo korzystnych cenach.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Popularne wpisy

22 października 2021

Układ oczyszczania spalin SCR

Układ selektywnej redukcji katalitycznej zajmuje się redukcją emitowanych tlenków azotu, które produkowane są przez silniki wysokoprężne, a współpracuje on z dobrze wszystkim znanym płynem AdBlue, a jeśli go zabraknie, to praca natychmiast staje się zaburzona, a wręcz niemożliwa. ...

20 Grudzień 2022

Co się stanie, gdy zapcha się DPF?

Jeżeli dojdzie do zapchania filtra cząstek stałych, to kierowca z pewnością odczuje znaczny spadek mocy i osiągów, pojazd zacznie kopcić, wyświetlą się kontrolki na kokpicie, pojawi się problem z utrzymaniem równych obrotów jednostki napędowej ...