Jak jeździć, żeby nie zapchać DPF? Rady ekspertów

Oto kilka porad ekspertów dotyczących stylu jazdy, które mogą pomóc w minimalizowaniu ryzyka zapchania filtra cząstek stałych (DPF):

1. Regularne trasy na autostradzie lub drogach ekspresowych: Dłuższa jazda na stałych prędkościach pomaga podnieść temperaturę silnika, co jest korzystne dla regeneracji DPF.
2. Unikaj krótkich tras miejskich: Krótkie trasy miejskie, zwłaszcza te, które nie pozwalają na osiągnięcie odpowiedniej temperatury silnika, mogą sprzyjać zapychaniu się DPF. Stosuj się do zasady, aby raz na jakiś czas wykonać dłuższą trasę.
3. Regularna konserwacja pojazdu: Zachowuj regularny harmonogram konserwacji pojazdu, w tym wymianę oleju i filtra paliwa. Systematyczna konserwacja pomaga utrzymać silnik w dobrej kondycji.
4. Wybieraj paliwo najwyższej jakości, aby uniknąć zanieczyszczeń, które mogą spowodować zapchanie DPF.
5. Regularnie przeprowadzaj regenerację filtra DPF, zgodnie z zaleceniami producenta. Regeneracja może odbywać się na dwa sposoby: aktywna, pod kontrolą komputera pokładowego, lub pasywna, podczas jazdy na długim dystansie z prędkością co najmniej 80 km/h.

Filtr cząstek stałych

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - od 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - od 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Filtr cząstek stałych

Po czym poznać, że DPF jest zapchany?

Zapchanie się filtra cząstek stałych (DPF) może objawiać się różnymi symptomami. Oto kilka sygnałów, które mogą wskazywać na to, że DPF jest zapchany:
Pojawienie się kontrolki awarii silnika na desce rozdzielczej może być jednym z pierwszych sygnałów problemów z DPF. Dobrze jest zasięgnąć porady od fachowca lub skorzystać z narzędzi diagnostycznych, aby sprawdzić kody błędów.
• Zapchany DPF może powodować ograniczenie mocy silnika. Pojazd może reagować wolniej na przyspieszanie, a jego ogólna wydajność może być obniżona.
• Jeżeli DPF nie jest w stanie efektywnie regenerować się, pojazd może zacząć zużywać więcej paliwa niż zwykle.
• Zapchany DPF może wpływać na pracę silnika, co może objawiać się nietypowymi dźwiękami lub wibracjami.

Jak samemu zregenerować filtr cząstek stałych?

Regenerację filtra cząstek stałych (DPF) można przeprowadzić na dwa sposoby:

Regeneracja pasywna: W nowoczesnych pojazdach często występuje regeneracja pasywna, co oznacza, że ​​filtr jest regenerowany automatycznie w trakcie normalnej eksploatacji samochodu podczas jazdy.
Regeneracja aktywna: W przypadku braku regeneracji pasywnej lub gdy filtry są zbyt zatkane, może być konieczna regeneracja aktywna. W tym przypadku, proces ten może być kontrolowany elektronicznie przez samochód. W trakcie regeneracji aktywnej, temperatura spalin jest zwiększana, aby spalić zgromadzone cząstki stałe.
Jeśli regeneracja aktywna nie wystarcza, filtry mogą być usuwane i poddawane regeneracji w profesjonalnych warsztatach.

kamerka diagnostyczna filtr cząstek stałych

Czy zepsuty EGR zapycha DPF w samochodzie?

Tak, zepsuty EGR może zapychać DPF w samochodzie. Zawór EGR odpowiada za recyrkulację spalin do komory spalania. W ten sposób zmniejsza się ilość tlenków azotu emitowanych do atmosfery. Jednak, gdy zawór EGR jest uszkodzony, może doprowadzić do przedostawania się spalin do filtra cząstek stałych. Spaliny zawierają sadzę, która osadza się na filtrze i może doprowadzić do jego zapchania.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Popularne wpisy