Subpage photo

Jak jeździć, żeby nie zapchać DPF? Rady ekspertów

Oceń: / Aktualna ocena: 5.00

Oto kilka porad ekspertów dotyczących stylu jazdy, które mogą pomóc w minimalizowaniu ryzyka zapchania filtra cząstek stałych (DPF):

1. Regularne trasy na autostradzie lub drogach ekspresowych: Dłuższa jazda na stałych prędkościach pomaga podnieść temperaturę silnika, co jest korzystne dla regeneracji DPF.
2. Unikaj krótkich tras miejskich: Krótkie trasy miejskie, zwłaszcza te, które nie pozwalają na osiągnięcie odpowiedniej temperatury silnika, mogą sprzyjać zapychaniu się DPF. Stosuj się do zasady, aby raz na jakiś czas wykonać dłuższą trasę.
3. Regularna konserwacja pojazdu: Zachowuj regularny harmonogram konserwacji pojazdu, w tym wymianę oleju i filtra paliwa. Systematyczna konserwacja pomaga utrzymać silnik w dobrej kondycji.
4. Wybieraj paliwo najwyższej jakości, aby uniknąć zanieczyszczeń, które mogą spowodować zapchanie DPF.
5. Regularnie przeprowadzaj regenerację filtra DPF, zgodnie z zaleceniami producenta. Regeneracja może odbywać się na dwa sposoby: aktywna, pod kontrolą komputera pokładowego, lub pasywna, podczas jazdy na długim dystansie z prędkością co najmniej 80 km/h.

Filtr cząstek stałych
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
Cena - od 390 zł netto
Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
CZAS REALIZACJI
1-2 dni robocze
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
Stan - dostępne
Zadzwoń +48 725 803 803 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Filtr cząstek stałych
W naszej ofercie znajdziesz filtry DPF, FAP oraz katalizatory:
  • nowe
  • regenerowane na wymianę
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Po czym poznać, że DPF jest zapchany?

Zapchanie się filtra cząstek stałych (DPF) może objawiać się różnymi symptomami. Oto kilka sygnałów, które mogą wskazywać na to, że DPF jest zapchany:
Pojawienie się kontrolki awarii silnika na desce rozdzielczej może być jednym z pierwszych sygnałów problemów z DPF. Dobrze jest zasięgnąć porady od fachowca lub skorzystać z narzędzi diagnostycznych, aby sprawdzić kody błędów.
• Zapchany DPF może powodować ograniczenie mocy silnika. Pojazd może reagować wolniej na przyspieszanie, a jego ogólna wydajność może być obniżona.
• Jeżeli DPF nie jest w stanie efektywnie regenerować się, pojazd może zacząć zużywać więcej paliwa niż zwykle.
• Zapchany DPF może wpływać na pracę silnika, co może objawiać się nietypowymi dźwiękami lub wibracjami.

Jak samemu zregenerować filtr cząstek stałych?

Regenerację filtra cząstek stałych (DPF) można przeprowadzić na dwa sposoby:

Regeneracja pasywna: W nowoczesnych pojazdach często występuje regeneracja pasywna, co oznacza, że ​​filtr jest regenerowany automatycznie w trakcie normalnej eksploatacji samochodu podczas jazdy.
Regeneracja aktywna: W przypadku braku regeneracji pasywnej lub gdy filtry są zbyt zatkane, może być konieczna regeneracja aktywna. W tym przypadku, proces ten może być kontrolowany elektronicznie przez samochód. W trakcie regeneracji aktywnej, temperatura spalin jest zwiększana, aby spalić zgromadzone cząstki stałe.
Jeśli regeneracja aktywna nie wystarcza, filtry mogą być usuwane i poddawane regeneracji w profesjonalnych warsztatach.

kamerka diagnostyczna filtr cząstek stałych

Czy zepsuty EGR zapycha DPF w samochodzie?

Tak, zepsuty EGR może zapychać DPF w samochodzie. Zawór EGR odpowiada za recyrkulację spalin do komory spalania. W ten sposób zmniejsza się ilość tlenków azotu emitowanych do atmosfery. Jednak, gdy zawór EGR jest uszkodzony, może doprowadzić do przedostawania się spalin do filtra cząstek stałych. Spaliny zawierają sadzę, która osadza się na filtrze i może doprowadzić do jego zapchania.

Komentarze

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane.

Najlepszy mechanik od DPF? Blisko Ciebie!

Zbliż się do najlepszych mechaników od DPF w Polsce bez ruszania się z domu...

Czytaj więcej

Dlaczego AdBlue jest stosowane w silnikach Diesla? - wszystko co musisz wiedzieć!

AdBlue to marka handlowa roztworu mocznika w wodzie, który jest stosowany w pojazdach z silnikami diesla, aby zmniejszyć emisję tlenków azotu (NOx) do atmosfery. ...

Czytaj więcej

Czy w przypadku zapchanego DPF można zauważyć różnice w pracy silnika? - To Cię może zdziwić!

Tak, przy zapchanym DPF (filtrze cząstek stałych) można zaobserwować zmiany w pracy silnika. Kilka znaków, które mogą świadczyć o potencjalnych problemach z DPF. ...

Czytaj więcej

Jakie są możliwe problemy związane z AdBlue i jak im zaradzić? - To może Cię zaskoczyć!

Potencjalne kłopoty związane z AdBlue obejmują:1. Zamarznięcie AdBlue. Jest to wodny roztwór mocznika, który krystalizuje się przy temperaturze -11°C. Zamarznięte AdBlue może zablokować układ wtryskowy lub doprowadzić do awarii pompy...

Czytaj więcej

Dlaczego podczas wypalania DPF dymi na niebiesko? Dowiedz się, co na ten temat mówią eksperci!

Podczas procesu regeneracji filtra cząstek stałych (DPF), zwłaszcza w starszych pojazdach z silnikami wysokoprężnymi, czasami można zaobserwować dymienie na niebiesko. Więc dlaczego tak się dzieje? Sprawdź to razem z nami!...

Czytaj więcej

Sprawny DPF – Nowe „ABC" kierowcy

Aby zadbać o sprawność DPF i utrzymać go w optymalnym stanie, kierowcy powinni przestrzegać kilku kluczowych zasad, a przede wszystkim:...

Czytaj więcej

Usunięcie DPF lepsze niż czyszczenie? Portfel lżejszy o 6500 zł!

Usuwanie filtra cząstek stałych DPF to rozwiązanie dużo droższe niż czyszczenie (ok. 1500 zł), ale jednocześnie najskuteczniejsze...

Czytaj więcej

Jakie są typowe objawy niewłaściwie działającego filtra cząstek stałych? 5 rzeczy, które powinieneś wiedzieć!

Niewłaściwie działający filtr cząstek stałych (DPF) może objawiać się różnymi symptomami, które sygnalizują potencjalne problemy z jego funkcjonalnością lub regeneracją. Sprawdź razem z nami jakie!...

Czytaj więcej
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.