DPF jest składnikiem systemu wydechowego w pojazdach z silnikami diesla, który służy do oczyszczania spalin z cząstek stałych, takich jak sadza i popiół. DPF jest wykonany z ceramiki lub metalu i ma porowatą strukturę, która pozwala na przepływ spalin, ale zatrzymuje cząstki statyczne.
Okres eksploatacji filtra cząstek stałych zależy od wielu czynników, takich jak:
1. Stan silnika. Filtr cząstek stałych jest bardziej podatny na uszkodzenia w przypadku zużytego silnika.
2. Styl jazdy. Jazda na zbyt niskich obrotach lub częste ruszanie z miejsca na wysokich obrotach może skrócić żywotność filtra cząstek stałych.
3. Ogólne warunki eksploatacyjne: Jazda w trudnych warunkach, takich jak zimno lub duża wilgotność, może również skrócić żywotność filtra cząstek stałych.
4. Nieregularna konserwacja: Brak regularnych przeglądów i konserwacji pojazdu może prowadzić do problemów z układem wydechowym. Zaniedbanie wymiany oleju, filtra paliwa czy filtrów powietrza może zwiększyć ryzyko zanieczyszczenia DPF.
5. Uszkodzenia mechaniczne: Fizyczne uszkodzenia DPF, na przykład spowodowane wstrząsami lub uderzeniami podczas jazdy, mogą skrócić jego żywotność.
6. Problemy z układem wtryskowym: Awarie lub nieprawidłowe działanie układu wtryskowego paliwa mogą wpływać na proces spalania, co z kolei może generować większą ilość cząstek stałych. Te zanieczyszczenia mogą zaszkodzić DPF i skrócić jego żywotność.
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Po czym poznać że DPF się wypala?
Regeneracja DPF zwykle ma miejsce automatycznie podczas zwykłej eksploatacji samochodu, co sprawia, że nie zawsze jest to łatwe do zauważenia. Mimo to istnieją pewne sygnały, które wskazują na to, że DPF jest w trakcie regeneracji:
• Podczas regeneracji DPF, temperatura w systemie wydechowym może się podnieść. Niektóre pojazdy posiadają czujniki temperatury, które informują o tym, że proces regeneracji jest w toku.
• Wzrost obrotów silnika: W czasie regeneracji silnik może pracować na nieco wyższych obrotach niż zazwyczaj. To zjawisko może być dostrzegalne w niektórych przypadkach.
• Wzrost zużycia paliwa: W trakcie regeneracji do cylindrów silnika dodawane jest dodatkowe paliwo, co może skutkować wzrostem zużycia paliwa. Nagłe zwiększenie zużycia paliwa może być sygnałem, że regeneracja DPF jest w toku.
Jak często wymienia się filtr DPF?
Konieczność wymiany filtrów cząstek stałych (DPF) jest zazwyczaj uzależniona od różnych czynników, takich jak specyfika pojazdu, warunki eksploatacji, jakość paliwa i skuteczność konserwacji. W większości przypadków filtry DPF nie wymagają regularnej wymiany, ale powinny być regenerowane lub czyszczone, co przywraca im funkcjonalność. Producent pojazdu zazwyczaj podaje w dokumentacji technicznej przybliżony okres, określony w instrukcjach obsługi, po którym może pojawić się konieczność wymiany filtra DPF. Przedział ten mieści się w granicach od 120 do 250 tysięcy kilometrów.
Czy auto przejdzie przegląd bez DPF?
DPF, czyli filtr cząstek stałych, jest wymaganym elementem układu wydechowego w samochodach z silnikiem diesla, które zostały wyprodukowane po 1 stycznia 2006 roku. Funkcją tego filtra jest zatrzymywanie cząstek stałych, takich jak sadza, dym i olej, powstających w wyniku spalania paliwa. W związku z tym usunięcie DPF z pojazdu jest sprzeczne z przepisami i może skutkować odmową przejścia badania technicznego.
Zgodnie z regulacjami ustawy Prawo o ruchu drogowym, pojazd może być dopuszczony do ruchu jedynie, jeśli spełnia określone normy techniczne. Te wymogi obejmują również spełnienie norm emisji spalin.
Komentarze