Regeneracja filtra cząstek stałych DPF wykonana prawidłowo i w odpowiednim czasie, pozytywnie wpływa na sprawność silnika, poprawiając jego moc, moment obrotowy, spalanie i emisję spalin. Należy jednak unikać niefachowych regeneracji i zwracać uwagę na częstotliwość regeneracji, która może być sygnałem problemów z silnikiem. Taką regenerację można przeprowadzić na kilka sposobów; wypalanie w trasie, na postoju, w serwisie, a także czyszczenie hydrodynamiczne, pneumatyczne, jak również ultradźwiękowe. Oczywiście nie każda metoda regeneracji DPF / FAP jest skuteczna, ponieważ usuwana jest tylko sadza, a popiół nadal pozostaje we wnętrzu filtra cząstek stałych. Uważa się, że najlepszą metodą czyszczenia elementu układu wydechowego jest mycie hydrodynamiczne. Jeśli zauważasz jakieś niepokojące objawy, które wykazuje Twoje auto, umów się na diagnostykę i regenerację do serwisu.
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jaka jest najlepsza metoda czyszczenia DPF?
Aktualnie metoda regeneracji hydrodynamicznej jest najbardziej skutecznym i bezpiecznym sposobem oczyszczania filtrów cząstek stałych oraz katalizatorów na rynku. Proces ten odbywa się przy użyciu wysokociśnieniowej wody oraz detergentu, które w specjalistycznej maszynie usuwają zanieczyszczenia zgromadzone w filtrze. Dzięki temu procesowi eliminowane są wszelkie produkty spalania paliwa, takie jak sadza, nagar, czy metale ciężkie, przywracając podzespoły do ich pierwotnej wydajności. Zaletą tego podejścia jest jego skuteczność oraz brak konieczności ingerencji w strukturę filtrów.
Co daje regeneracja DPF?
Regeneracja DPF to proces czyszczenia lub przywracania właściwości filtracyjnych filtrów cząstek stałych montowanych w układach wydechowych silników wysokoprężnych. DPF jest zaprojektowany do gromadzenia i usuwania cząstek stałych z gazów spalinowych, co pomaga zmniejszyć emisję zanieczyszczeń do atmosfery. Gdy DPF zaczyna się zapychać, może to prowadzić do ograniczenia wydajności silnika, wzrostu zużycia paliwa i innych problemów. Regeneracja DPF może być potrzebna, gdy czujnik monitorujący ilość cząstek stałych w filtrze wskazuje, że osiągnięto pewien poziom nasycenia, co oznacza, że filtr wymaga oczyszczenia.
Jakie objawy daje zapchany DPF?
Objawy uszkodzenia filtra cząstek stałych DPF/FAP objawiają się głównie poprzez sygnalizację awarii za pomocą kontrolki DPF lub Check Engine, wzmożone wytwarzanie dymu z wydechu, wzrost zużycia paliwa oraz wyraźne spadki mocy pojazdu. Czasami kierowca może zauważyć niespodziewane wahania obrotów silnika oraz przejście jednostki napędowej w tryb awaryjny. Dodatkowo blokada filtra DPF/FAP może być sygnalizowana poprzez błędy zgłaszane przez sterownik, zazwyczaj o kodach P2463 lub P2002. Diesel, który nie jest w stanie utrzymać mocy podczas jazdy, może również mieć trudności z efektywnym oczyszczaniem spalin przez filtr DPF/FAP.
Komentarze