Skuteczne metody utrzymania i konserwacji filtra DPF obejmują:
1. Regularna regeneracja: regularna regeneracja filtra DPF jest kluczowa dla utrzymania jego sprawności. Proces regeneracji polega na usuwaniu zalegających cząstek stałych poprzez podgrzewanie filtra do wysokiej temperatury, co pozwala na spalenie nagromadzonej sadzy.
2. Używanie odpowiedniego oleju silnikowego: używanie oleju silnikowego przystosowanego do pojazdów z filtrem DPF, tzw. olejów niskopopiołowych, może pomóc w utrzymaniu filtra w lepszym stanie.
3. Unikanie krótkich tras, zwłaszcza podczas jazdy miejskiej, może przyczynić się do zapychania filtra DPF. Dłuższa podróż umożliwia zachowanie stałej prędkości i obrotów silnika, ułatwiając regenerację filtr.
4. Czyszczenie filtra DPF- Istnieją specjalistyczne preparaty do czyszczenia filtrów DPF, które mogą pomóc w utrzymaniu filtra w dobrej kondycji. Czyszczenie filtra DPF jest istotne, zwłaszcza gdy pojazd jest eksploatowany w trudnych warunkach.
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jaka jest najlepsza metoda czyszczenia DPF?
Najlepszą metodą czyszczenia filtra DPF jest regeneracja, która polega na podgrzewaniu filtra do wysokiej temperatury, aby spalić zalegające na nim osady. Istnieje również czyszczenie chemiczne przy użyciu specjalistycznych preparatów dozowanych bezpośrednio do filtra DPF. Ważne jest również unikanie krótkich tras, aby zapewnić stałą wysoką temperaturę spalin, co umożliwia pasywną regenerację filtra. Istnieją również specjalne maszyny do czyszczenia DPF, które wykorzystują różne technologie, takie jak ultradźwięki lub strumień wody pod wysokim ciśnieniem, aby usunąć osady.
Ile wytrzymuje filtr cząstek stałych?
Orientacyjnie, żywotność DPF może wynosić od 150 000 do 300 000 kilometrów, ale warto pamiętać, że jest to tylko ogólna wskazówka. Niektóre filtry mogą wymagać wcześniejszej wymiany lub konserwacji z powodu specyficznych warunków eksploatacji. Na przykład, częste jazdy na krótkie dystanse, gdzie nie dochodzi do pełnej regeneracji filtra, mogą skrócić jego żywotność.
Ważne jest, aby regularnie sprawdzać stan filtra DPF podczas przeglądów technicznych i dokonywać ewentualnych napraw lub konserwacji zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu.
Czy zatkany DPF zwiększa zużycie paliwa?
Zatkany filtr DPF może wpływać na zużycie paliwa w następujący sposób:
1. Wzrost ciśnienia: zapchany filtr DPF może prowadzić do wzrostu przeciwciśnienia w układzie wydechowym, co może negatywnie wpływać na spalanie paliwa.
2. Regeneracja filtra: w trakcie regeneracji filtra DPF, katalizator może być podgrzewany do wysokiej temperatury, co może powodować wzrost zużycia paliwa .
3. Zapchany filtr DPF może prowadzić do nieprawidłowego spalania paliwa, co również negatywnie wpływa na zużycie paliwa. Może się to objawiać częstszymi wizytami na spacji benzynowej.
Komentarze