Czy przy wypalaniu DPF auto kopci na czarno? Na to trzeba uważać!


Tak, podczas wypalania DPF, samochód może emitować ciemny dym, który jest wynikiem spalania nagromadzonej sadzy i popiołów w filtrze DPF
. Jednakże, nie powinno to trwać długo i po wypaleniu DPF, emisja dymu powinna ustąpić. Warto jednak zauważyć, że ciemny dym z rury wydechowej może być również wynikiem innych problemów z silnikiem, takich jak wadliwe wtryskiwacze paliwa lub uszkodzony układ wydechowy.
Jeśli zauważysz, że Twój samochód kopci na czarno, szczególnie w połączeniu z problemami z regeneracją DPF, zaleca się skonsultowanie się z profesjonalnym mechanikiem lub serwisem samochodowym. Regularna konserwacja, diagnoza i utrzymanie systemu wydechowego oraz silnika są kluczowe dla prawidłowego funkcjonowania pojazdu.

Filtr cząstek stałych

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - od 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - od 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Wydech pojazdu

Co się dzieje podczas wypalania DPF?

Podczas wypalania DPF, temperatura w układzie wydechowym wzrasta, co powoduje spalenie nagromadzonej sadzy i popiołu w filtrze DPF. Wypalanie DPF jest procesem automatycznym, który jest kontrolowany przez system zarządzania silnikiem. Podczas wypalania DPF, samochód może wydobywać dym o różnych kolorach, w zależności od stopnia zapchania filtra. Zazwyczaj, podczas wypalania DPF, może pojawić się biały, szary lub siwy dym. Jest to zjawisko normalne i nie oznacza usterki. Warto jednak zauważyć, że podczas wypalania DPF, temperatura w układzie wydechowym może wzrosnąć do bardzo wysokiego poziomu, co może prowadzić do uszkodzenia innych elementów układu wydechowego, takich jak katalizator.

Czy jest konieczna wymiana oleju po wypalaniu filtra DPF?

Kontrolka na desce rozdzielczej

Tak, wymiana oleju silnikowego jest konieczna po wypalaniu filtra DPF. Podczas wypalania DPF, temperatura w układzie wydechowym może wzrosnąć do bardzo wysokiego poziomu, co może prowadzić do rozrzedzenia oleju silnikowego. Dlatego, po wypalaniu DPF, zaleca się wymianę oleju silnikowego, aby zapewnić prawidłową pracę silnika i zapobiec uszkodzeniom. Warto zauważyć, że wymiana oleju silnikowego jest ważna nie tylko po wypalaniu DPF, ale również w ogólnej eksploatacji samochodu, aby zapewnić prawidłową pracę silnika i długotrwałość pojazdu.

Co ile kilometrów czyści się DPF?

Częstotliwość czyszczenia filtra DPF zależy od wielu czynników, takich jak warunki jazdy, jakość paliwa i konserwacja pojazdu. Zazwyczaj zaleca się czyszczenie filtra DPF co około 80-120 tysięcy kilometrów. Jednakże, w przypadku użytkowania pojazdu głównie w warunkach miejskich, gdzie filtry DPF są bardziej narażone na zanieczyszczenia, konieczność czyszczenia może pojawić się wcześniej, nawet co 40-60 tysięcy kilometrów. Dlatego zaleca się monitorowanie stanu filtra DPF i regularne przeprowadzanie konserwacji pojazdu, aby zapewnić jego prawidłową pracę.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Popularne wpisy

7 kwietnia 2021

Filtr DPF 1822950

Przed czyszczeniem filtra DPF wykonujemy diagnostykę stanu filtra (aby wykluczyć uszkodzenia mechaniczne, wypalenie, wytopienie itd.) – sama ta weryfikacja nic nie kosztuje ...