Jak udrożnić filtr DPF? Najlepiej poprzez mycie hydrodynamiczne, czyszczenie ultradźwiękami albo aplikację preparatów, takich jak K2 DPF Cleaner, czyszczenie pneumatyczne i termiczne lub przez wypalanie filtra w piecu. Jednakże najskuteczniejszą metodą pozostaje czyszczenie wodne pod wysokim ciśnieniem, które gwarantuje dokładne usunięcie wszelkich osadów z wnętrza podzespołu. Zdecydowanie odradzamy podejmowanie ryzykownych prób czyszczenia filtra DPF za pomocą nieprzeznaczonych do tego preparatów, ponieważ często prowadzi to do nieodwracalnych uszkodzeń. Regularne czyszczenie filtra cząstek stałych jest kluczowe dla wydłużenia jego żywotności. Posiadając sprawny DPF w samochodzie, szansa na wystąpienie problemów z jego działaniem, a także innymi podzespołami, jest znacznie zmniejszona.
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jak jeździć, żeby nie zatkać filtra DPF?
Aby uniknąć zatkania filtra cząstek stałych, należy przestrzegać kilku zasad:
• Regularne przemierzanie długich dystansów - filtr DPF najlepiej działa podczas dłuższych, ciągłych tras, które pozwalają osiągnąć przez silnik odpowiednią temperaturę do wypalenia sadzy.
• Używanie dobrej jakości paliwa – paliwo ma istotny wpływ na pracę wtryskiwaczy, a także innych podzespołów, ponieważ, gdy jest zanieczyszczone, dochodzi do szybszego zużycia elementów pojazdu.
• Regularna regeneracja filtra - w nowoczesnych pojazdach z systemem DPF istnieje proces automatycznej regeneracji, który usuwa zgromadzoną sadzę poprzez podwyższenie temperatury spalin. Ważne jest, aby umożliwić systemowi wykonanie tego procesu, na przykład poprzez systematyczne jazdy na trasach, które umożliwiają osiągnięcie odpowiedniej temperatury spalania.
Jak samemu wyczyścić filtr cząstek stałych?
Oczyszczanie filtra DPF bez konieczności jego demontażu, czyli skomplikowanego procesu usuwania filtra, można przeprowadzić samodzielnie. Możliwe jest to dzięki specjalnym preparatom, takim jak K2 DPF Cleaner. Wystarczy wlać płyn do zimnego filtra, w miejscu przewidzianym na przykład dla czujnika ciśnienia czy temperatury. Poprawnie zastosowany preparat pozwoli na szybkie usunięcie zabrudzeń w kilkanaście minut, podczas pracy silnika na biegu jałowym. Procedura ta nie pozostawi żadnych śladów, a filtry zostaną dokładnie oczyszczone.
Po czym poznać, że DPF jest zapchany?
Gdy DPF jest zapchany, może to wpłynąć na wydajność pojazdu oraz zwiększyć emisję szkodliwych substancji. Oto kilka znaków, które mogą wskazywać na to, że DPF jest zapchany:
1. Kontrolka DPF - w nowoczesnych samochodach, wyposażonych w system monitorowania DPF, zapchany filtr może aktywować się kontrolką na desce rozdzielczej samochodu.
2. Spadek osiągów silnika - jeśli DPF jest zapchany, może to powodować spadek mocy silnika, zwłaszcza podczas przyspieszania lub jazdy pod górę.
3. Wzrost zużycia paliwa - zapchany DPF może prowadzić do zwiększonego zużycia paliwa, ponieważ silnik jest zmuszony do cięższej pracy.
4. Potrzeba częstej samoregeneracji DPF - systemy DPF regularnie przechodzą proces regeneracji, który usuwa gromadzące się cząstki stałe. Jeśli regeneracja staje się częstsza niż zwykle, może to oznaczać problemy z tym podzespołem.
5. Utrata mocy – jeśli filtr cząstek stałych jest bardzo zapchany, samochód może stracić moc i reagować wolniej na pedał gazu.
6. Ciemny dym z układy wydechowego - niedrożny DPF może powodować, że samochód emituje dużą ilość ciemnego dymu, zwłaszcza podczas przyspieszania.
Komentarze