Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Filtr cząstek stałych wypala się w bardzo wysokiej temperaturze (nawet w 600 stopniach Celsjusza) i można go wykonać trzema metodami: na postoju, w trasie i w trybie serwisowym. W tym celu koniecznie trzeba zwiększyć i jednocześnie utrzymać obroty (2500-3500) i czekać, dopóki sadza w całości nie wydostanie się z rury układu wydechowego. Ten podzespół na początku znalazł swoje zastosowanie głównie w silnikach wysokoprężnych, jednak od niedawna auta z benzyną także go posiadają (GPF nieco się różni od DPF/FAP) i służy on do redukowania szkodliwych cząstek PM znajdujących się w emitowanych przez jednostkę napędową spalinach, aby nie mogły dostać się do atmosfery. Ważne jest, żeby starać się utrzymywać go przez długi czas w jak najlepszej kondycji, bo tylko wtedy jego praca będzie nienaganna. Jazda samochodem z nieprawnym lub w ogóle bez filtra DPF jest według przepisów zabroniona, ponieważ element ten powstał z konkretnym zamiarem ochrony środowiska przed toksycznymi związkami chemicznymi.
Wypalanie DPF w trakcie jazdy samochodem - Ile trwa wypalanie DPF podczas jazdy
Sadza z filtra cząstek stałych może wypalać się długo, bo nawet do 30 minut, ale głównie zależy to od tego, jak dużo osadów znajduje się we wkładzie podzespołu. Koniecznie trzeba uzbroić się w cierpliwość i czekać na udrożnienie zapchanego DPF, bo tylko w taki sposób wróci do pełnej sprawności. Najlepiej więc spośród trzech metod samooczyszczania filtr DPF wybrać regenerację pasywną, ponieważ silnik jest najmniej obciążony. Podniesienie temperatury spalin jest możliwe poprzez naturalne rozgrzanie silnika w sposób naturalny w trakcie jazdy. Pamiętaj o podniesieniu obrotów, utrzymaniu ich oraz zwiększ prędkość jazdy, dzięki temu dojdzie do skutecznego wypalenia sadzy.
Wypalanie DPF: objawy, montaż kontrolki wypalania filtra sadzy - Wypalanie DPF - jakie obroty?
Tak, jak zostało napisane powyżej, wysokość obrotów powinna być zachowana przedziale 2500-3500 na minutę. W większości samochodów wmontowana jest kontrolka DPF, która wyświetla się w momencie zbyt duże osadzenia się zanieczyszczeń, które utrudniają pracę filtra cząstek stałych. Dzięki temu użytkownicy wiedzą, kiedy rozpocząć procedurę wypalania filtra DPF. Niestety są także pojazdy, które takiej kontrolki nie mają i zalecamy zamontować ją we własnym zakresie na przednim lusterku, tylko w taki sposób, aby nie oślepiała Cię w nocy, a w dzień, aby była widoczna.
Wypalanie flitrów DPF? Poznaj skuteczniejszą metodę na filtr cząstek stałych - Przerwanie wypalania DPF
W trakcie wypalania DPF nie możesz nagle wyłączyć silnika, ponieważ przerwany proces udrażniania podzespołu będzie skutkować uszkodzeniem samego filtra, jak i silnika. Nie traktuj też wypalania filtra cząstek stałych jako jedynej formy czyszczenia, ponieważ po pewnym czasie niezbędna będzie wizyta w serwisie na fachowe oczyszczanie (mamy na myśli płukanie DPF wodą pod ciśnieniem).
Komentarze