Subpage photo

Jak wypalić DPF w czasie jazdy? 99% kierowców robi to źle

Oceń: / Aktualna ocena: 5.00


Wypalanie DPF w czasie jazdy jest kluczowym procesem utrzymania sprawności tego elementu układu wydechowego w silnikach wysokoprężnych, polega to na usuwaniu zgromadzonych cząstek stałych, głównie sadzy, z filtru, co umożliwia utrzymanie optymalnej wydajności i minimalizację emisji szkodliwych substancji do atmosfery.
Najlepszym sposobem na wymuszenie regeneracji DPF jest przejazd na trasie. W tym celu należy wybrać drogę, na której będzie można jechać z umiarkowanymi prędkościami na wysokich obrotach silnika. Unikaj częstych zmian biegów i jazdy na zbyt niskich obrotach. Aby proces regeneracji przebiegł prawidłowo, należy utrzymać silnik na wysokich obrotach przez co najmniej 20-30 minut. W tym czasie temperatura filtra powinna wzrosnąć do około 600 stopni Celsjusza, co pozwoli na wypalenie zgromadzonych w nim cząstek stałych.

Filtr cząstek stałych
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
Cena - od 390 zł netto
Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
CZAS REALIZACJI
1-2 dni robocze
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
Stan - dostępne
Zadzwoń +48 725 803 803 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
pracownia regeneracji DPF
W naszej ofercie znajdziesz filtry DPF, FAP oraz katalizatory:
  • nowe
  • regenerowane na wymianę
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Z jaką prędkością trzeba jechać, żeby wypalić DPF?

Optymalna prędkość do wypalania DPF wynosi około 100 km/h. Przy tej prędkości silnik pracuje na wysokich obrotach, a jednocześnie nie jest zbyt obciążony, co może powodować nadmierny wzrost temperatury. Regeneracja DPF jest bardziej skuteczna podczas dłuższych tras, zwłaszcza na autostradzie lub drogach z ograniczeniem prędkości, które pozwalają na utrzymanie stałej i wyższej prędkości. Równie ważne jest, aby utrzymywać obroty silnika na odpowiednim poziomie. W większości przypadków obroty silnika powinny wynosić od 2500 do 3500 obr./min.

Ekonomiczna jazda dieslem: unikaj problemów z DPF dzięki tym wskazówkom.

Ekonomiczna jazda dieslem to nie tylko oszczędność paliwa, ale także skuteczne zarządzanie elementami układu wydechowego. Poniżej przedstawiamy wskazówki, jak unikać problemów z DPF i utrzymywać go w optymalnym stanie:

1. Regularnie serwisuj pojazd zgodnie z zaleceniami producenta. Serwis obejmuje m.in. wymianę oleju, filtrów i świec zapłonowych. Wszystkie te czynności są ważne dla prawidłowego działania silnika i układu wydechowego.
2. Unikaj częstych krótkich przejażdżek. Częste uruchamianie i wyłączanie silnika nie pozwala na osiągnięcie przez DPF odpowiedniej temperatury, co może prowadzić do jego zapchania.
3. Korzystaj z wysokiej jakości paliwa, aby zapewnić efektywne spalanie i zminimalizować ilość zanieczyszczeń trafiających do DPF.
4. Planuj regularne dłuższe trasy, zwłaszcza jeśli zazwyczaj poruszasz się w warunkach miejskich. To pozwala na cykliczną regenerację DPF.

kontrolka DPF na desce rozdzielczej

Sygnały ostrzegawcze: jak rozpoznać, zapchany DPF?

Spadek mocy silnika jest jednym z najczęstszych objawów zapchanego DPF. Dzieje się tak, ponieważ zapchany filtr utrudnia przepływ gazów spalinowych przez układ wydechowy. W rezultacie silnik musi pracować ciężej, aby wytworzyć odpowiednią moc. Również pojawienie się lub migotanie lampy kontrolnej DPF na desce rozdzielczej jest jednym z najważniejszych sygnałów. Jeśli kontrolka DPF świeci, należy jak najszybciej udać się do warsztatu, aby sprawdzić stan filtra. Zapchany filtr cząstek stałych może też skutkować zwiększonym zużyciem paliwa. Dzieje się tak, ponieważ silnik musi zużyć więcej paliwa, aby wytworzyć odpowiednią moc.

Komentarze

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane.

Najlepszy mechanik od DPF? Blisko Ciebie!

Zbliż się do najlepszych mechaników od DPF w Polsce bez ruszania się z domu...

Czytaj więcej

Dlaczego AdBlue jest stosowane w silnikach Diesla? - wszystko co musisz wiedzieć!

AdBlue to marka handlowa roztworu mocznika w wodzie, który jest stosowany w pojazdach z silnikami diesla, aby zmniejszyć emisję tlenków azotu (NOx) do atmosfery. ...

Czytaj więcej

Czy w przypadku zapchanego DPF można zauważyć różnice w pracy silnika? - To Cię może zdziwić!

Tak, przy zapchanym DPF (filtrze cząstek stałych) można zaobserwować zmiany w pracy silnika. Kilka znaków, które mogą świadczyć o potencjalnych problemach z DPF. ...

Czytaj więcej

Jakie są możliwe problemy związane z AdBlue i jak im zaradzić? - To może Cię zaskoczyć!

Potencjalne kłopoty związane z AdBlue obejmują:1. Zamarznięcie AdBlue. Jest to wodny roztwór mocznika, który krystalizuje się przy temperaturze -11°C. Zamarznięte AdBlue może zablokować układ wtryskowy lub doprowadzić do awarii pompy...

Czytaj więcej

Dlaczego podczas wypalania DPF dymi na niebiesko? Dowiedz się, co na ten temat mówią eksperci!

Podczas procesu regeneracji filtra cząstek stałych (DPF), zwłaszcza w starszych pojazdach z silnikami wysokoprężnymi, czasami można zaobserwować dymienie na niebiesko. Więc dlaczego tak się dzieje? Sprawdź to razem z nami!...

Czytaj więcej

Sprawny DPF – Nowe „ABC" kierowcy

Aby zadbać o sprawność DPF i utrzymać go w optymalnym stanie, kierowcy powinni przestrzegać kilku kluczowych zasad, a przede wszystkim:...

Czytaj więcej

Usunięcie DPF lepsze niż czyszczenie? Portfel lżejszy o 6500 zł!

Usuwanie filtra cząstek stałych DPF to rozwiązanie dużo droższe niż czyszczenie (ok. 1500 zł), ale jednocześnie najskuteczniejsze...

Czytaj więcej

Jakie są typowe objawy niewłaściwie działającego filtra cząstek stałych? 5 rzeczy, które powinieneś wiedzieć!

Niewłaściwie działający filtr cząstek stałych (DPF) może objawiać się różnymi symptomami, które sygnalizują potencjalne problemy z jego funkcjonalnością lub regeneracją. Sprawdź razem z nami jakie!...

Czytaj więcej
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.