Jak wypalić DPF w czasie jazdy? 99% kierowców robi to źle


Wypalanie DPF w czasie jazdy jest kluczowym procesem utrzymania sprawności tego elementu układu wydechowego w silnikach wysokoprężnych, polega to na usuwaniu zgromadzonych cząstek stałych, głównie sadzy, z filtru, co umożliwia utrzymanie optymalnej wydajności i minimalizację emisji szkodliwych substancji do atmosfery.
Najlepszym sposobem na wymuszenie regeneracji DPF jest przejazd na trasie. W tym celu należy wybrać drogę, na której będzie można jechać z umiarkowanymi prędkościami na wysokich obrotach silnika. Unikaj częstych zmian biegów i jazdy na zbyt niskich obrotach. Aby proces regeneracji przebiegł prawidłowo, należy utrzymać silnik na wysokich obrotach przez co najmniej 20-30 minut. W tym czasie temperatura filtra powinna wzrosnąć do około 600 stopni Celsjusza, co pozwoli na wypalenie zgromadzonych w nim cząstek stałych.

Filtr cząstek stałych

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - od 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - od 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
pracownia regeneracji DPF

Z jaką prędkością trzeba jechać, żeby wypalić DPF?

Optymalna prędkość do wypalania DPF wynosi około 100 km/h. Przy tej prędkości silnik pracuje na wysokich obrotach, a jednocześnie nie jest zbyt obciążony, co może powodować nadmierny wzrost temperatury. Regeneracja DPF jest bardziej skuteczna podczas dłuższych tras, zwłaszcza na autostradzie lub drogach z ograniczeniem prędkości, które pozwalają na utrzymanie stałej i wyższej prędkości. Równie ważne jest, aby utrzymywać obroty silnika na odpowiednim poziomie. W większości przypadków obroty silnika powinny wynosić od 2500 do 3500 obr./min.

Ekonomiczna jazda dieslem: unikaj problemów z DPF dzięki tym wskazówkom.

Ekonomiczna jazda dieslem to nie tylko oszczędność paliwa, ale także skuteczne zarządzanie elementami układu wydechowego. Poniżej przedstawiamy wskazówki, jak unikać problemów z DPF i utrzymywać go w optymalnym stanie:

1. Regularnie serwisuj pojazd zgodnie z zaleceniami producenta. Serwis obejmuje m.in. wymianę oleju, filtrów i świec zapłonowych. Wszystkie te czynności są ważne dla prawidłowego działania silnika i układu wydechowego.
2. Unikaj częstych krótkich przejażdżek. Częste uruchamianie i wyłączanie silnika nie pozwala na osiągnięcie przez DPF odpowiedniej temperatury, co może prowadzić do jego zapchania.
3. Korzystaj z wysokiej jakości paliwa, aby zapewnić efektywne spalanie i zminimalizować ilość zanieczyszczeń trafiających do DPF.
4. Planuj regularne dłuższe trasy, zwłaszcza jeśli zazwyczaj poruszasz się w warunkach miejskich. To pozwala na cykliczną regenerację DPF.

kontrolka DPF na desce rozdzielczej

Sygnały ostrzegawcze: jak rozpoznać, zapchany DPF?

Spadek mocy silnika jest jednym z najczęstszych objawów zapchanego DPF. Dzieje się tak, ponieważ zapchany filtr utrudnia przepływ gazów spalinowych przez układ wydechowy. W rezultacie silnik musi pracować ciężej, aby wytworzyć odpowiednią moc. Również pojawienie się lub migotanie lampy kontrolnej DPF na desce rozdzielczej jest jednym z najważniejszych sygnałów. Jeśli kontrolka DPF świeci, należy jak najszybciej udać się do warsztatu, aby sprawdzić stan filtra. Zapchany filtr cząstek stałych może też skutkować zwiększonym zużyciem paliwa. Dzieje się tak, ponieważ silnik musi zużyć więcej paliwa, aby wytworzyć odpowiednią moc.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Popularne wpisy

28 lutego 2022

Ile kosztuje wypalanie DPF komputerem?

Komputerowe wypalanie filtra cząstek stałych jest stosunkowo dość tanią usługą, bo w zwykłym warsztacie zapłacisz do około 100 złotych, natomiast już w autoryzowanym serwisie ten koszt może wynieść +/- 300 złotych ...