Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Gdzie i po co stosowany jest katalizator Oxy?
Jak już wiemy, z innych naszych opracowań rodzajów katalizatorów jest bardzo dużo, a kolejny z nich stanowi katalizator Oxy – co to jest? To nic innego jak katalizator oksydacyjny, stosowany jest w silnikach wysokoprężnych Diesla, a za zadanie ma redukować ilość szkodliwego dla środowiska tlenku węgla i związku węglowodorów. Jego zastosowanie w znacznym stopniu zmniejsza emisję szkodliwych spalin do środowiska. Katalizator utleniający Diesel charakteryzuje się również znikomym stopniem awaryjności, a jego żywotność bardzo często porównuje się z żywotnością samego silnika. Pamiętajmy, iż podobnie jak inne podzespoły odpowiedzialne za oczyszczanie spalin, ingerencja w jego sprawność jest niedopuszczalna. Katalizatory utleniające w silnikach wysokoprężnych stanowią wsparcie dla pracy filtra cząstek stałych. Warto więc w tym miejscu odpowiedzieć sobie na pytanie: jak odróżnić DPF od katalizatora? Otóż reaktor katalityczny dzięki swojemu wkładu zawierającemu platynę dokonuje oczyszczania spalin. To przez reaktor katalityczny najpierw przechodzą spaliny, a później trafiają na filtr cząstek stałych, który dla odmiany gromadzi zanieczyszczenia takie jak cząstki stałe, a następnie dokonuje ich wypalenia. Ponadto DPF w celu inicjacji tego procesu, potrzebuje dodatkowej dawki paliwa, która to ma na celu pozwolić mu na osiągnięcie optymalnej temperatury dla procesu dopalania sadzy. Tak więc, jak możemy zauważyć, obydwa podzespoły mają na celu ograniczanie emisji szkodliwych substancji, a różnić je będzie wyłącznie sposób realizacji.
Katalizator utleniający (DOC)
Katalizator utleniający DOC w swej budowie nie odbiega od standardowego katalizatora. Z wierzchu pokryty jest metalową obudową, w środku zaś składa się z ceramicznego wkładu, który to posiada, jak wiemy, szereg kanalików, przypominających w przekroju plaster miodu. Powierzchnię tych kanalików otula platyna, która to ma charakter katalityczny i bez problemu radzi sobie ze spalinami, które kanalikami podawane są na wkład naszego podzespołu, a następnie dochodzi do procesu utleniania szkodliwych związków. Mamy nadzieję, że po dzisiejszej lekturze już chyba każdy będzie potrafił opisać katalizator oxy – co to jest i gdzie go szukać.
Komentarze