Czy DPF to katalizator?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT

1. Filtr cząstek stałych nie jest katalizatorem!

Chcąc odpowiedzieć na pytanie, czy DPF to katalizator, postanowiliśmy w pierwszej kolejności zastanowić się nad tym, dlaczego to pytanie w ogóle się pojawiło. Jednocześnie czujemy się zobowiązani od razu zaznaczyć, że filtr cząstek stałych DPF to nie reaktor katalityczny, powszechnie nazywanym katalizatorem. Najłatwiej będzie zauważyć różnicę między tymi dwoma podzespołami, gdy zrozumie się, że filtr cząstek stałych służy dosłownie wyłapywaniu ze spalin cząstek stałych, ale jego zadaniem jest także gromadzenie ich i cykliczne wypalanie w swoim wnętrzu. Natomiast reaktor katalityczny ma za zadanie przeprowadzić reakcję chemiczną mającą na celu redukcję toksycznych związków zawartych w spalinach, dlatego role obu tych podzespołów, choć odmienne, są niezwykle istotne przede wszystkim dla czystości powietrza. Wracając jednak do początku, niejednokrotnie poszukuje się odpowiedzi na pytanie, czy DPF można zastąpić katalizatorem, gdyż w codziennych rozmowach niejednokrotnie przewija się, że DPF to jest jak katalizator, tylko że z Diesla. Spieszymy ze sprostowaniem, że tak nie jest i radzimy, by tego skrótu myślowego nie powielać i nie przekazywać dalej, gdyż już sama budowa filtra DPF jest odmienna, nie wspominając nawet o różnicy w nadanych tym podzespołom funkcjach. Naszym celem jest, by po przeczytaniu tego tekstu odpowiedź na pytanie, czy DPF to katalizator stała się klarowna i bezsprzeczna, a od myślenia o tym, by zastosować katalizator zamiast DPF, od razu odejść.

Filtr DPF

Wycięcie DPF i katalizatora

Podkreślamy to szczególnie mocno, ale warto zdawać sobie sprawę z tego, jak duże znaczenie ma istnienie tych elementów w pojeździe i nie decydować się na desperacki krok, jakim jest wycięcie DPF i katalizatora. Ten zabieg polega na zupełnym pozbyciu się tych podzespołów z pojazdu, a to wiąże się nie tylko z istotnym wpływem na jakość powietrza, ale też ze złamaniem warunków homologacji, co poskutkuje niedopuszczeniem samochodu do ruchu przy okazji następnych okresowych badań. Ze względu na wymienione wyżej konsekwencje zdecydowanie odradzamy wycięcie DPF i katalizatora, a dodatkowo wiedząc o istnieniu usługi, jaką jest regeneracja posiadanych filtrów czy katalizatorów, nie warto narażać się na wysoki koszt kupna nowych elementów.

Wnętrze katalizatora - wkład
Co o tym myślisz?

Komentarze

Marcin
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
DPF (filtr cząstek stałych) i katalizator to dwa różne urządzenia, które służą do oczyszczania spalin w silnikach diesla i benzynowych. Katalizator jest urządzeniem, które znajduje się w układzie wydechowym i jego zadaniem jest katalizowanie reakcji chemicznych zachodzących w spalinach, co prowadzi do zmniejszenia emisji szkodliwych związków, takich jak tlenki azotu (NOx), tlenki węgla (CO) i wodór (H2). DPF natomiast jest podzespołem, stosowanym w silnikach diesla (i od niedawna również w benzynowych) i jego zadaniem jest oczyszczanie spalin z cząstek stałych. Z czasem w jego wnętrzu gromadzi się sadza, którą należy wypalić, aby przywrócić jego parametry.
Bartek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Kiedyś tak właśnie myślałem, ale teraz wiem już, że to dwa osobne podzespoły i mogą występować nawet jednocześnie w jednym samochodzie. Szkoda, że są dość awaryjne.
Michał
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
DPF i katalizator to niby duże podobieństwo, ale jednak nie do końca. Kierowcy powinni trafić na ten artykuł i zrozumieć, że idea tych podzespołów może jest identyczna, ale sposób działania już całkowicie się różni.
Milek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Przecież DPF jest inny i katalizator jest inny. Obie części się od siebie zasadniczo różnią. Jak więc można pomyśleć, że jest to jedno i to samo????
Kamil
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Katalizator a Dpf to dwa różne podzespoły, to nie jest to samo. Potem się dziwić, że ludzie takie kombinacje robią w swoich samochodach.
Henio
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jeśli ktos mysli, ze katalizator Zamiast DPF wystarczy, to jest w bledzie. Oba przeciez podzespoly sa odpowiedzialne za cos innego. Poza tym nie wycinajmy ani katalizatora, ani dpf-a tylko regenerujmy je! Przydatne informacje!
Arek
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Katalizator zamiast DPF to częste kombinacje przez niszowe serwisy, ale ja jednak uważam, że najlepszą opcją jest jak już wymieniać dpf to na dpf, a nie kombinować, bo potem tylko z tego są same problemy.

Popularne wpisy