Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
1. Filtr cząstek stałych nie jest katalizatorem!
Chcąc odpowiedzieć na pytanie, czy DPF to katalizator, postanowiliśmy w pierwszej kolejności zastanowić się nad tym, dlaczego to pytanie w ogóle się pojawiło. Jednocześnie czujemy się zobowiązani od razu zaznaczyć, że filtr cząstek stałych DPF to nie reaktor katalityczny, powszechnie nazywanym katalizatorem. Najłatwiej będzie zauważyć różnicę między tymi dwoma podzespołami, gdy zrozumie się, że filtr cząstek stałych służy dosłownie wyłapywaniu ze spalin cząstek stałych, ale jego zadaniem jest także gromadzenie ich i cykliczne wypalanie w swoim wnętrzu. Natomiast reaktor katalityczny ma za zadanie przeprowadzić reakcję chemiczną mającą na celu redukcję toksycznych związków zawartych w spalinach, dlatego role obu tych podzespołów, choć odmienne, są niezwykle istotne przede wszystkim dla czystości powietrza. Wracając jednak do początku, niejednokrotnie poszukuje się odpowiedzi na pytanie, czy DPF można zastąpić katalizatorem, gdyż w codziennych rozmowach niejednokrotnie przewija się, że DPF to jest jak katalizator, tylko że z Diesla. Spieszymy ze sprostowaniem, że tak nie jest i radzimy, by tego skrótu myślowego nie powielać i nie przekazywać dalej, gdyż już sama budowa filtra DPF jest odmienna, nie wspominając nawet o różnicy w nadanych tym podzespołom funkcjach. Naszym celem jest, by po przeczytaniu tego tekstu odpowiedź na pytanie, czy DPF to katalizator stała się klarowna i bezsprzeczna, a od myślenia o tym, by zastosować katalizator zamiast DPF, od razu odejść.
Wycięcie DPF i katalizatora
Podkreślamy to szczególnie mocno, ale warto zdawać sobie sprawę z tego, jak duże znaczenie ma istnienie tych elementów w pojeździe i nie decydować się na desperacki krok, jakim jest wycięcie DPF i katalizatora. Ten zabieg polega na zupełnym pozbyciu się tych podzespołów z pojazdu, a to wiąże się nie tylko z istotnym wpływem na jakość powietrza, ale też ze złamaniem warunków homologacji, co poskutkuje niedopuszczeniem samochodu do ruchu przy okazji następnych okresowych badań. Ze względu na wymienione wyżej konsekwencje zdecydowanie odradzamy wycięcie DPF i katalizatora, a dodatkowo wiedząc o istnieniu usługi, jaką jest regeneracja posiadanych filtrów czy katalizatorów, nie warto narażać się na wysoki koszt kupna nowych elementów.
Komentarze