Nie ma sensu regenerować filtra cząstek stałych, jeśli jest on mechanicznie uszkodzony. Efekty nie byłyby zauważalne lub utrzymałyby się krótki czas. Jeżeli więc diagnostyka DPF w serwisie sugeruje, że należy ten podzespół wymienić, to w obowiązku klienta jest zakupić nowy filtr cząstek stałych. Dzięki temu pojazd będzie spełniał warunki homologacji i nie produkował tak dużej ilości toksycznych spalin. Pamiętaj, że DPF, FAP są obowiązkowym elementem układów wydechowych samochodów z silnikami Diesla i nie wolno się ich pozbywać. W przeciwnym razie Twoje auto nie przejdzie przeglądu technicznego, a Ty otrzymasz karę pieniężną do uregulowania. Wiedz także, że jak najbardziej warto regenerować filtry cząstek stałych, o ile pozwala na to ich stan techniczny.
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jak rozpoznać uszkodzony filtr cząstek stałych?
Oto kilka znaków, które mogą wskazywać na uszkodzenie filtra cząstek stałych:
-
Kontrolka silnika (Check Engine) - pojawienie się kontrolki silnika na desce rozdzielczej może być sygnałem, że coś jest nie tak z filtrem DPF.
-
Spadek mocy - uszkodzony filtr DPF może powodować ograniczenie mocy silnika lub trudności w jego pracy.
-
Wysoka temperatura spalin – filtr cząstek stałych może być uszkodzony, gdy temperatura spalin jest wyższa niż zwykle.
-
Zwiększone zużycie paliwa – niesprawny filtr DPF może spowodować zwiększone zużycie paliwa z powodu ograniczenia przepływu spalin przez układ wydechowy.
-
Częste regeneracje - jeśli DPF wymaga częstych regeneracji, może to wskazywać na jego uszkodzenie.
-
Kłęby dymu z układu wydechowego - uszkodzony filtr DPF może powodować zauważalne zwiększenie dymu wydechowego, szczególnie gdy spalanie nie jest prawidłowe.
-
Specyficzna praca silnika – nieprawidłowe działanie DPF / FAP może wpłynąć na ogólną pracę jednostki napędowej.
Czy warto regenerować filtr DPF?
Regeneracja filtrów cząstek stałych może być opłacalna, ale zależy to od kilku czynników, w tym stanu filtra, jego wieku, oraz kosztów związanych z regeneracją w porównaniu z zakupem nowego filtra. Oto kilka czynników, które warto wziąć pod uwagę:
-
Koszt - regeneracja DPF jest tańsza niż zakup nowego filtra, co może być atrakcyjne ekonomicznie.
-
Stan filtra - jeśli filtr jest w dobrym stanie i potrzebuje jedynie czyszczenia, zamiast całkowitej wymiany, regeneracja może być rozsądnym wyborem.
-
Efektywność - regeneracja może przywrócić podzespół do pełnej sprawności, usuwając nagromadzone cząstki stałe, co pozwoli na dalsze użytkowanie pojazdu zgodnie z normami emisji spalin.
-
Środowisko – efekty wykonania regeneracji filtra cząstek stałych przełożą się na środowisko, ponieważ nie będzie ono tak zanieczyszczone.
Jak poznać, że filtr cząstek stałych się wypala?
Kiedy filtr cząstek stałych w Twoim samochodzie rozpocznie proces wypalania, możesz zauważyć trudności podczas przyspieszania, wzrost zużycia paliwa, oraz gęsty, ciemny dym wydostający się z układu wydechowego. Dodatkowo istnieje prawdopodobieństwo zapalenia się kontrolki wypalania DPF na desce rozdzielczej auta. Trwające samooczyszczanie filtra DPF nie może zostać przerwane, ponieważ jest ryzyko doprowadzenia do usterki silnika i samego DPF / FAP.
Komentarze