Kiedy nie warto regenerować filtra cząstek stałych? Poznaj prawdę!

Nie ma sensu regenerować filtra cząstek stałych, jeśli jest on mechanicznie uszkodzony. Efekty nie byłyby zauważalne lub utrzymałyby się krótki czas. Jeżeli więc diagnostyka DPF w serwisie sugeruje, że należy ten podzespół wymienić, to w obowiązku klienta jest zakupić nowy filtr cząstek stałych. Dzięki temu pojazd będzie spełniał warunki homologacji i nie produkował tak dużej ilości toksycznych spalin. Pamiętaj, że DPF, FAP są obowiązkowym elementem układów wydechowych samochodów z silnikami Diesla i nie wolno się ich pozbywać. W przeciwnym razie Twoje auto nie przejdzie przeglądu technicznego, a Ty otrzymasz karę pieniężną do uregulowania. Wiedz także, że jak najbardziej warto regenerować filtry cząstek stałych, o ile pozwala na to ich stan techniczny.

Filtr cząstek stałych DPF

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - od 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - od 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Maszyna do czyszczenia filtra cząstek stałych

Jak rozpoznać uszkodzony filtr cząstek stałych?

Oto kilka znaków, które mogą wskazywać na uszkodzenie filtra cząstek stałych:

  • Kontrolka silnika (Check Engine) - pojawienie się kontrolki silnika na desce rozdzielczej może być sygnałem, że coś jest nie tak z filtrem DPF.

  • Spadek mocy - uszkodzony filtr DPF może powodować ograniczenie mocy silnika lub trudności w jego pracy.

  • Wysoka temperatura spalin – filtr cząstek stałych może być uszkodzony, gdy temperatura spalin jest wyższa niż zwykle.

  • Zwiększone zużycie paliwa – niesprawny filtr DPF może spowodować zwiększone zużycie paliwa z powodu ograniczenia przepływu spalin przez układ wydechowy.

  • Częste regeneracje - jeśli DPF wymaga częstych regeneracji, może to wskazywać na jego uszkodzenie.

  • Kłęby dymu z układu wydechowego - uszkodzony filtr DPF może powodować zauważalne zwiększenie dymu wydechowego, szczególnie gdy spalanie nie jest prawidłowe.

  • Specyficzna praca silnika – nieprawidłowe działanie DPF / FAP może wpłynąć na ogólną pracę jednostki napędowej.

Czy warto regenerować filtr DPF?

Silnik od samochodu osobowego

Regeneracja filtrów cząstek stałych może być opłacalna, ale zależy to od kilku czynników, w tym stanu filtra, jego wieku, oraz kosztów związanych z regeneracją w porównaniu z zakupem nowego filtra. Oto kilka czynników, które warto wziąć pod uwagę:

  1. Koszt - regeneracja DPF jest tańsza niż zakup nowego filtra, co może być atrakcyjne ekonomicznie.

  2. Stan filtra - jeśli filtr jest w dobrym stanie i potrzebuje jedynie czyszczenia, zamiast całkowitej wymiany, regeneracja może być rozsądnym wyborem.

  3. Efektywność - regeneracja może przywrócić podzespół do pełnej sprawności, usuwając nagromadzone cząstki stałe, co pozwoli na dalsze użytkowanie pojazdu zgodnie z normami emisji spalin.

  4. Środowisko – efekty wykonania regeneracji filtra cząstek stałych przełożą się na środowisko, ponieważ nie będzie ono tak zanieczyszczone.

Jak poznać, że filtr cząstek stałych się wypala?

Kiedy filtr cząstek stałych w Twoim samochodzie rozpocznie proces wypalania, możesz zauważyć trudności podczas przyspieszania, wzrost zużycia paliwa, oraz gęsty, ciemny dym wydostający się z układu wydechowego. Dodatkowo istnieje prawdopodobieństwo zapalenia się kontrolki wypalania DPF na desce rozdzielczej auta. Trwające samooczyszczanie filtra DPF nie może zostać przerwane, ponieważ jest ryzyko doprowadzenia do usterki silnika i samego DPF / FAP.

Co o tym myślisz?

Komentarze

Mikołaj
star star star star star
Wystawiono Ponad 3 tygodnie temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dzień dobry, w jaki sposób zamówić u Państwa czyszczenie dpf od bmw e91 320d 163KM. Pozdrawiam
Bartek
star star star star star
Wystawiono Ponad 3 tygodnie temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Witam. Chciałbym kupić regenerowany filtr DPF do Renault Megane 3 2.0Dci 2011r. Proszę o potwierdzenie, czy mają Państwo taki w swojej ofercie i za jaką kwotę.
Jarek
star star star star star
Wystawiono Ponad 3 tygodnie temu
Czy ten komentarz był pomocny?
To ja mam pytanie. Dpf po myciu u fachowców w specjalnej maszynie pokazuje 70% zapełnienia? Czy to możliwe?

Popularne wpisy

12 października 2021

Objawy przytkanego DPF

Takimi objawami, które mogą wpłynąć na zaburzoną pracę filtra DPF mogą być: spadek mocy odczuwalny w trakcie jazdy, zwiększony pobór oleju napędowego, zwiększone dymienie, praca silnika zaczyna być nierównomierna, przez co możesz czuć szarpnięcia. Innymi objawami zapchanego DPF są: ...