Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Katalizatory stałych się obowiązkowe od momentu wprowadzenia pierwszej normy emisji spalin, a było to w 1993 roku, dlatego producenci zostali zmuszeni wmontowywać dodatkowy element. Prawdę mówiąc, już w 1986 pojawiały się reaktory katalityczne w autach, jednak nie było to jeszcze wtedy częste i też konieczne. Posiadanie katalizatora w samochodzie zobowiązuje Cię do przestrzegania pewnych zaleceń dotyczących eksploatacji oraz regeneracji. Katalizator podobnie do filtra cząstek stałych zapycha się wskutek ciężkiej pracy w środowisku zanieczyszczonym, a nagromadzone osady, które nie są usuwane, w końcu mogą doprowadzić do powstania uszkodzeń tych podzespołów (i innych), jak również tracą doszczętnie swoje parametry i nie są w stanie dobrze pracować. Za pogorszenie jakości spalin oraz za brak reaktora katalitycznego w układzie wydechowym grożą kary, dlatego nie radzimy się go pozbywać.
Katalizator – do czego służy i czy powoduje problemy? - Ile kosztuje katalizator?
Katalizator ma za zadanie uchronić nasze środowisko przed szkodliwymi pierwiastkami chemicznymi, które powstają podczas spalania paliwa. Pracuje on w bardzo wysokich temperaturach i nie służy mu tak zwany szok termiczny, ponieważ może się pokruszyć. Tak samo trzeba uważać na styl jazdy, ponieważ małe uderzenie i katalizator ceramiczny pęknie. Niestety z reaktorami katalitycznymi również są problemy, ale od Ciebie zależy, jak szybko się one pojawią. Pamiętaj, że ceny katalizatorów mogą być naprawdę wysokie i mogą wynosić nawet kilka tysięcy złotych.
1. Od kiedy katalizator jest obowiązkowy? - Po co jest katalizator?
Od roku 1993 podjęto decyzję o wyposażeniu wszystkich aut z silnikiem benzynowym w katalizator, co miało służyć w oczyszczaniu powietrza z toksycznych związków chemicznych znajdujących się w spalinach, a które wyprodukował silnik. W autach z dieslem katalizatory pojawiły się kilka lat później. Niestety wielu kierowców pozbywa się katalizatorów ze swoich samochodów, nie zdając sobie sprawy, że jest on potrzebny w samochodzie. Zatem, czy katalizator jest potrzebny np. do przeglądu samochodowego? Niestety, ale tak.
2. Katalizatory - Skup katalizatorów
Katalizatory to niezwykle cenne elementy z racji umieszczonych w nich metali szlachetnych. Jeśli ich wartość wzrasta, to automatycznie podnosi się cena za katalizator. Często zużyty reaktor katalityczny jest oddawany do skupu w celu sprzedaży i zarobienia pieniędzy. Im więcej zachowanych metali szlachetnych, tym więcej zyskasz za Twój podzespół.
3. Katalizatory samochodowe - fakty i mity na jego temat
Poniżej przedstawimy Ci fakty i mity na temat katalizatorów:
1. FAKTY:
- jeśli nie zachowujesz odpowiedniej ostrożności w trakcie jazdy, to w każdej chwili możesz uszkodzić katalizator mechaniczny, o ile taki posiada Twój pojazd;
- zatkany katalizator wpływa na pracę silnika, pogarszając jego moc (nie dotyczy aut benzynowych wolnossących);
- jeżeli są jakieś nieprawidłowości układu zapłonowego, to katalizator też może na tym ucierpieć.
2. MITY:
- katalizator nie przechowuje odpadów spalania – pierwiastki chemiczne w nim się znajdujące wchodzą w reakcje ze szkodliwymi substancjami i utleniają tlenki, a spaliny są poddawane oczyszczaniu;
- LPG nie jest szkodliwy dla katalizatora, chyba że instalacja jest niewłaściwie zamontowana;
- błędne jest myślenie, że katalizator zmniejsza osiągi pojazdu i należy się go pozbyć, aby ta moc powróciła.
Komentarze