Kiedy wymieniać filtry cząstek stałych? - nie przeocz tego

Filtry cząstek stałych w samochodach powinny być regularnie sprawdzane i wymieniane zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu oraz w zależności od warunków eksploatacji. Zatem, co ile powinno się wymieniać DPF / FAP? Zazwyczaj zaleca się wymianę filtra cząstek stałych co około 15 000 - 30 000 kilometrów, choć może to się różnić w zależności od modelu samochodu i typu filtra. Jednakże jest wiele czynników, które mogą wpłynąć na konieczność wcześniejszej wymiany filtra cząstek stałych, takie jak:

• Warunki jazdy - w miastach o dużym natężeniu ruchu, gdzie występuje większa ilość zanieczyszczeń powietrza, filtry mogą szybciej się zatykać.
• Rodzaj paliwa - używanie niskiej jakości paliwa może przyspieszyć zużycie podzespołu.
• Stan drogi – jazda samochodem po nieutwardzonych drogach lub miejscach o dużym zanieczyszczeniu powietrza (np. w pobliżu fabryk) skróci żywotność filtra cząstek stałych.
• Częstotliwość użytkowania auta – jeśli samochody są użytkowane w sposób właściwy, zgodny z zaleceniami producenta marki pojazdu, to filtr DPF / FAP wytrzyma dłużej.

Pamiętaj, że w razie wystąpienia problemów z autem należy zgłosić się do serwisu w celu przeprowadzenia diagnostyki oraz regeneracji DPF, wtryskiwaczy lub naprawy / wymiany innej części.

Pakowanie filtra DPF do pudełka

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - od 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - od 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Kontrola pojazdu przez mechanika

Jak poznać, że filtr cząstek stałych się wypala?

Objawem, który wskazuje na to, że filtr cząstek stałych wszedł w proces samoregeneracji, jest zauważalny wzrost zużycia paliwa, działanie wentylatorów silnika oraz obserwacja siwoszarego dymu wydobywającego się z rury wydechowej. Te symptomy mogą sugerować, że filtr wymaga oczyszczenia poprzez proces regeneracji, który może być niezbędny do przywrócenia jego sprawności. Jeśli zauważysz coś takiego w swoim pojeździe, będziesz musiał kontynuować jazdę.

Ile wytrzymuje filtr cząstek stałych?

Rura wydechowa pojazdu

Filtr DPF powinien wytrzymać od 150 000 do 200 000 kilometrów. W niektórych przypadkach może to być jednak mniej lub więcej. Żywotność filtra cząstek stałych DPF zależy od wielu czynników, takich jak:

1. Typ filtra - filtry DPF wykonane z ceramiki są bardziej wytrzymałe niż te ze stali nierdzewnej.
2. Styl jazdy – jazda samochodem na krótkich dystansach i w korkach sprzyja zapychaniu się filtra cząstek stałych.
3. Stan silnika – jednostka napędowa będąca w złym stanie technicznym, może generować więcej sadzy, co skraca żywotność filtra.
4. Jakość paliwa – uzupełnianie paliwa niskiej jakości może również prowadzić do szybszego zapychania się filtra.

Po czym poznać, że DPF jest zapchany?

Jest sporo symptomów, które mogą wskazywać na to, że filtr cząstek stałych jest zapchany i utracił swoje zdolności do prawidłowej pracy:

• Spadek mocy silnika - jeśli DPF jest zapchany, może prowadzić do ograniczenia przepływu spalin, czyli oznacza to, że będzie duży problem z przyspieszaniem oraz znacznym spadkiem mocy jednostki napędowej.
• Kontrolka awarii silnika Check Engine - wiele pojazdów jest wyposażonych w system monitorowania DPF, który może włączyć kontrolkę, aby poinformować kierowcę o problemach z podzespołem.
• Zwiększone zużycie paliwa - zapchany filtr cząstek stałych może prowadzić do zwiększonego spalania, ponieważ silnik może pracować mniej wydajnie.
• Regeneracja częstsza niż zwykle - pojazdy z DPF-em przeprowadzają pewne cykle regeneracji, aby usunąć gromadzącą się sadzę. Jeśli samoregeneracja staje się częstsza niż zwykle, może to wskazywać na poważne problemy z DPF-em.
• Smród spalin w kabinie – w sytuacji poważnego zapchania DPF spaliny mogą wracać do wnętrza pojazdu, co może być wyczuwalne przez kierowcę i pasażerów.

Co o tym myślisz?

Komentarze

Marek
star star star star star
Wystawiono 4 miesiące temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Witam. Czy uszkodzmy czujnik moze wskazywac problemy z filtrem?
Ford Kuga
star star star star star
Wystawiono 4 miesiące temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czy jak mam zepsuta sonde lamda da sie to u was wymienic?

Popularne wpisy

9 listopada 2021

AdBlue - do czego służy?

Ciecz AdBlue składa się z 32,5% mocznika oraz 67,5% wody destylowanej i jego zadaniem jest rozkład szkodliwych tlenków azotu na bezpieczny już azot oraz parę wodną; a oprócz tego bez tego płynu niemożliwa byłaby praca systemu SCR, tak więc masz już wiedzę o AdBlue, z czego jest zrobiony. ...

29 kwietnia 2021

Filtr DPF 1859397

Szybki czas realizacji zamówienia – jeśli złożysz zamówienie tuż przed 11:00, filtr DPF odbierzemy od Ciebie jeszcze tego samego dnia ...