Subpage photo

Co ile trzeba wymieniać DPF? Nie przegap tego krytycznego terminu!

Oceń: / Aktualna ocena: 4.00

W zależności od modelu pojazdu zaleca się wymianę filtra cząstek stałych (DPF) co 120, 150 lub 200 000 kilometrów. Niemniej jednak zdarza się, że niektórzy kierowcy doświadczają problemów z zapchanym filtrem DPF nawet po przejechaniu zaledwie kilku tysięcy kilometrów. Dobrze jest stosować się do tych terminów, ponieważ jazda na zapchanym filtrze DPF nie jest dobrym pomysłem. Jeżeli filtr cząstek stałych (DPF) w samochodzie jest zapchany, to może prowadzić do szeregu problemów, tj. ograniczenie przepływu powietrza do silnika, wzrost ciśnienie w układzie wydechowym, wzrost temperatury oraz możliwe całkowite uszkodzenie filtra DPF, dlatego nie zastanawiaj się dłużej co ile trzeba wymienić filtr DPF, tylko podejmij kroki w tym kierunku. 

Odprowadzanie spalin z rury wydechowej
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
Cena - od 390 zł netto
Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
CZAS REALIZACJI
1-2 dni robocze
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
Stan - dostępne
Zadzwoń +48 725 803 803 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Odbiór wyczyszczonego filtra DPF ze specjalistycznej pracowni
W naszej ofercie znajdziesz filtry DPF, FAP oraz katalizatory:
  • nowe
  • regenerowane na wymianę
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Czy zapchany DPF trzeba wymieniać na nowy?

Można, ale nie trzeba, ponieważ możesz zdecydować się na czyszczenie obecnego. W wielu przypadkach wystarczy próba aktywnego lub biernego wypalania DPF, a jeżeli ta metoda nie pomoże, to zawsze zostaje czyszczenie mechaniczne, które odbywa się w specjalistycznej maszynie, a cały proces przeprowadzony jest przez doświadczonego i wyszkolonego mechanika. W skrajnych przypadkach, gdy filtr DPF jest poważnie uszkodzony lub regeneracja jest niemożliwa, konieczne może być jego wymiana. Jednak decyzja o wymianie zależy od konkretnych okoliczności, a wielu przypadkach można uniknąć kosztownej wymiany poprzez skuteczne czyszczenie lub regenerację.

Czy warto usuwać filtr DPF z auta?

Odebranie dowodu rejestracyjnego za brak DPF

Usuwanie filtra cząstek stałych (DPF) z samochodu jest kontrowersyjnym tematem, jednak mówiąc bardzo krótko, to NIE WARTO go usuwać. Może to spowodować problemy z prawem, nałożenie mandatu, zabranie dowodu rejestracyjnego, czy wycofanie pojazdu z ruchu drogowego. Zamiast usuwać filtr DPF, zaleca się szukanie legalnych i skutecznych rozwiązań na jego regenerację, takich jak profesjonalne czyszczenie, które pozwoli utrzymać samochód zgodny z przepisami i bardziej przyjazny dla środowiska.

Jak dbać o filtr DPF w pojeździe?

Dbanie o filtr cząstek stałych (DPF) jest kluczowe dla utrzymania prawidłowego funkcjonowania silnika i spełnienia norm emisji. Zwróć szczególną uwagę na regularne i zróżnicowane trasy, unikaj jazdy na niskich obrotach, z rozwagą używaj dodatków do paliwa, przestrzegaj dat przeglądów, wykonuj regenerację systemu, używaj odpowiedniego, zalecanego przez producenta oleju silnikowego. Pamiętaj, że dbanie o filtr DPF nie tylko utrzymuje samochód w doskonałej kondycji, ale także przyczynia się do ochrony środowiska poprzez zmniejszenie emisji szkodliwych zanieczyszczeń.

Komentarze

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane.

Najlepszy mechanik od DPF? Blisko Ciebie!

Zbliż się do najlepszych mechaników od DPF w Polsce bez ruszania się z domu...

Czytaj więcej

Dlaczego AdBlue jest stosowane w silnikach Diesla? - wszystko co musisz wiedzieć!

AdBlue to marka handlowa roztworu mocznika w wodzie, który jest stosowany w pojazdach z silnikami diesla, aby zmniejszyć emisję tlenków azotu (NOx) do atmosfery. ...

Czytaj więcej

Czy w przypadku zapchanego DPF można zauważyć różnice w pracy silnika? - To Cię może zdziwić!

Tak, przy zapchanym DPF (filtrze cząstek stałych) można zaobserwować zmiany w pracy silnika. Kilka znaków, które mogą świadczyć o potencjalnych problemach z DPF. ...

Czytaj więcej

Jakie są możliwe problemy związane z AdBlue i jak im zaradzić? - To może Cię zaskoczyć!

Potencjalne kłopoty związane z AdBlue obejmują:1. Zamarznięcie AdBlue. Jest to wodny roztwór mocznika, który krystalizuje się przy temperaturze -11°C. Zamarznięte AdBlue może zablokować układ wtryskowy lub doprowadzić do awarii pompy...

Czytaj więcej

Dlaczego podczas wypalania DPF dymi na niebiesko? Dowiedz się, co na ten temat mówią eksperci!

Podczas procesu regeneracji filtra cząstek stałych (DPF), zwłaszcza w starszych pojazdach z silnikami wysokoprężnymi, czasami można zaobserwować dymienie na niebiesko. Więc dlaczego tak się dzieje? Sprawdź to razem z nami!...

Czytaj więcej

Sprawny DPF – Nowe „ABC" kierowcy

Aby zadbać o sprawność DPF i utrzymać go w optymalnym stanie, kierowcy powinni przestrzegać kilku kluczowych zasad, a przede wszystkim:...

Czytaj więcej

Usunięcie DPF lepsze niż czyszczenie? Portfel lżejszy o 6500 zł!

Usuwanie filtra cząstek stałych DPF to rozwiązanie dużo droższe niż czyszczenie (ok. 1500 zł), ale jednocześnie najskuteczniejsze...

Czytaj więcej

Jakie są typowe objawy niewłaściwie działającego filtra cząstek stałych? 5 rzeczy, które powinieneś wiedzieć!

Niewłaściwie działający filtr cząstek stałych (DPF) może objawiać się różnymi symptomami, które sygnalizują potencjalne problemy z jego funkcjonalnością lub regeneracją. Sprawdź razem z nami jakie!...

Czytaj więcej
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.