Co ile trzeba wymieniać DPF? Nie przegap tego krytycznego terminu!

W zależności od modelu pojazdu zaleca się wymianę filtra cząstek stałych (DPF) co 120, 150 lub 200 000 kilometrów. Niemniej jednak zdarza się, że niektórzy kierowcy doświadczają problemów z zapchanym filtrem DPF nawet po przejechaniu zaledwie kilku tysięcy kilometrów. Dobrze jest stosować się do tych terminów, ponieważ jazda na zapchanym filtrze DPF nie jest dobrym pomysłem. Jeżeli filtr cząstek stałych (DPF) w samochodzie jest zapchany, to może prowadzić do szeregu problemów, tj. ograniczenie przepływu powietrza do silnika, wzrost ciśnienie w układzie wydechowym, wzrost temperatury oraz możliwe całkowite uszkodzenie filtra DPF, dlatego nie zastanawiaj się dłużej co ile trzeba wymienić filtr DPF, tylko podejmij kroki w tym kierunku. 

Odprowadzanie spalin z rury wydechowej

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - od 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - od 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Odbiór wyczyszczonego filtra DPF ze specjalistycznej pracowni

Czy zapchany DPF trzeba wymieniać na nowy?

Można, ale nie trzeba, ponieważ możesz zdecydować się na czyszczenie obecnego. W wielu przypadkach wystarczy próba aktywnego lub biernego wypalania DPF, a jeżeli ta metoda nie pomoże, to zawsze zostaje czyszczenie mechaniczne, które odbywa się w specjalistycznej maszynie, a cały proces przeprowadzony jest przez doświadczonego i wyszkolonego mechanika. W skrajnych przypadkach, gdy filtr DPF jest poważnie uszkodzony lub regeneracja jest niemożliwa, konieczne może być jego wymiana. Jednak decyzja o wymianie zależy od konkretnych okoliczności, a wielu przypadkach można uniknąć kosztownej wymiany poprzez skuteczne czyszczenie lub regenerację.

Czy warto usuwać filtr DPF z auta?

Odebranie dowodu rejestracyjnego za brak DPF

Usuwanie filtra cząstek stałych (DPF) z samochodu jest kontrowersyjnym tematem, jednak mówiąc bardzo krótko, to NIE WARTO go usuwać. Może to spowodować problemy z prawem, nałożenie mandatu, zabranie dowodu rejestracyjnego, czy wycofanie pojazdu z ruchu drogowego. Zamiast usuwać filtr DPF, zaleca się szukanie legalnych i skutecznych rozwiązań na jego regenerację, takich jak profesjonalne czyszczenie, które pozwoli utrzymać samochód zgodny z przepisami i bardziej przyjazny dla środowiska.

Jak dbać o filtr DPF w pojeździe?

Dbanie o filtr cząstek stałych (DPF) jest kluczowe dla utrzymania prawidłowego funkcjonowania silnika i spełnienia norm emisji. Zwróć szczególną uwagę na regularne i zróżnicowane trasy, unikaj jazdy na niskich obrotach, z rozwagą używaj dodatków do paliwa, przestrzegaj dat przeglądów, wykonuj regenerację systemu, używaj odpowiedniego, zalecanego przez producenta oleju silnikowego. Pamiętaj, że dbanie o filtr DPF nie tylko utrzymuje samochód w doskonałej kondycji, ale także przyczynia się do ochrony środowiska poprzez zmniejszenie emisji szkodliwych zanieczyszczeń.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Popularne wpisy