Komunikat "Sprawdź filtr cząstek stałych" oznacza, że w filtrze DPF Twojego samochodu nagromadziło się zbyt dużo sadzy i konieczne jest podjęcie działań, aby zapobiec jego awarii.
Przyczyny zapalenia się kontrolki DPF:
• Niewystarczająca ilość cykli regeneracji: Filtr DPF regeneruje się automatycznie podczas jazdy autostradowej, gdy temperatura spalin jest wysoka. Jeśli jeździsz głównie na krótkich dystansach, filtr może nie mieć wystarczająco dużo czasu na regenerację.
• Zbyt niskie obroty silnika: Jazda na zbyt niskich obrotach silnika może powodować nadmierne gromadzenie się sadzy w filtrze DPF.
• Usterki układu wydechowego: Usterki układu wydechowego, takie jak nieszczelności, mogą również prowadzić do problemów z filtrem DPF.
Co zrobić, gdy zapali się kontrolka DPF:
• Sprawdź instrukcję obsługi: Instrukcja obsługi Twojego samochodu może zawierać szczegółowe informacje na temat postępowania w przypadku zapalenia się kontrolki DPF.
• Wykonaj jazdę testową: Jazda autostradowa z prędkością 80-100 km/h przez 30-40 minut może pomóc w uruchomieniu procesu regeneracji filtra DPF.
• Użyj preparatu do czyszczenia DPF: W niektórych przypadkach można użyć specjalnego preparatu do czyszczenia DPF, który pomaga w usuwaniu sadzy z filtra.
• Odwiedź serwis: Jeśli powyższe kroki nie pomogą, konieczna może być wizyta w serwisie samochodowym. Mechanik może sprawdzić stan filtra DPF i zalecić odpowiednie naprawy.
Uwaga: Ignorowanie komunikatu "Sprawdź filtr cząstek stałych" może prowadzić do poważnych uszkodzeń silnika i innych elementów układu wydechowego.
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jakie są konsekwencje przy jeździe przy zapchanym DPF?
Jeżeli filtra cząstek stałych (DPF) jest zapchany, może to prowadzić do kilku poważnych konsekwencji podczas jazdy. Po pierwsze, może to spowodować ograniczenie przepływu spalin, co prowadzi do wzrostu ciśnienia w układzie wydechowym. W rezultacie może dojść do utraty mocy silnika, zwiększenia zużycia paliwa oraz obniżenia wydajności pojazdu. Ponadto, jeśli problem nie zostanie rozwiązany, może to prowadzić do uszkodzenia innych elementów układu wydechowego, a nawet do awarii silnika. Dlatego ważne jest szybkie podjęcie działań naprawczych, aby oczyścić lub zregenerować filtr cząstek stałych.
Czy zapchany DPF może uszkodzić silnik?
Tak, zapchany filtr cząstek stałych (DPF) może potencjalnie uszkodzić silnik, szczególnie w przypadku silników wysokoprężnych (diesla). Gromadząca się sadza w zapchanym DPF może spowodować wzrost ciśnienia w układzie wydechowym, co może prowadzić do uszkodzenia elementów układu, takich jak turbosprężarka lub zawór EGR. Ponadto, zapchanie DPF może ograniczyć przepływ wydechowy, co może wpłynąć na wydajność silnika i spowodować zwiększone zużycie paliwa oraz występowanie awarii.
Ile wytrzymuje filtr cząstek stałych?
Żywotność filtrów cząstek stałych (DPF) w pojazdach diesela zazwyczaj wynosi od 150 000 do 200 000 kilometrów, jednak jest to ogólna orientacyjna wartość. Wytrzymałość filtra zależy od wielu czynników, takich jak styl jazdy, warunki drogowe, jakość paliwa, a także regularność i skuteczność przeprowadzanej konserwacji. W niektórych przypadkach, przy odpowiednim użytkowaniu i konserwacji, filtry mogą wytrzymać dłużej, ale istnieje możliwość, że będą wymagały regeneracji lub czyszczenia w trakcie eksploatacji.
Komentarze