Wypalanie DPF na postoju - na czym polega?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Firma regeneracji filtrów DPF

Jedna z metod samo regeneracji filtra cząstek stałych.

„Wypalanie DPF na postoju – na czym polega?” - jest to częste pytanie kierowców zainteresowanych tą metodą wypalania DPF. Ta metoda wypalania, jak już zresztą sama nazwa wskazuje, charakteryzuje się zainicjowaniem procesu w momencie zatrzymania - tytułowego postoju pojazdu. Jak każda inna metoda, również i ta ma doprowadzić do zwiększenia się temperatury panującej w naszym układzie wydechowym, która to w konsekwencji doprowadzi do wypalania sadzy. Niezależnie, czy jest to 2.0 TDI wypalanie DPF na postoju, czy też wypalanie DPF na postoju Opel – mechanizm procesu wypalania sadzy jest niezmienny. A mianowicie, należy podkręcić obroty w naszym silniku do około 3 000 na minutę, wówczas to wzrośnie temperatura w naszym układzie wydechowym, komputer wtedy odbiera sygnał, iż potrzeba dodatkowej dawki paliwa, ta jest podawana, a wtedy stwarzają się idealne warunki do wypalenia złogów zanieczyszczeń w naszym filtrze cząstek stałych.

 

Zdemontowany filtr DPF

Wypalanie DPF i cena takiego zabiegu

Wypalanie DPF i koszt takiego procederu, jeżeli zdecydujemy się na skorzystanie z usług serwisu, uzależniony jest od marki naszego samochodu. Serwisowe wypalanie DPF odbywa się przy wykorzystaniu odpowiedniego sprzętu i rozpoczyna się poprzez uruchomienie procedury regeneracji serwisowej, kolejno następuje dobór przez diagnostę sposobu wypalania - na postoju lub w trakcie jazdy, następnie każdy dobry serwis dokona wymiany filtra i oleju silnikowego. Tak więc, jak widać, niezależnie czy jest to wypalanie DPF VW, czy też każde inne auto proces ten jest czynnością obowiązkową. Dbajmy więc o nasz DPF, umożliwiając mu dopalanie sadzy co jakiś czas, udając się w długą trasę. A jeżeli na to jest już za późno i nasz podzespół nie radzi sobie sam z procesem dopalania, bądźmy odpowiedzialni i korzystajmy z usług serwisowego wypalania. Pamiętajmy, iż filtr ten spełnia ważną rolę, nie tylko dla środowiska, ograniczając emisję szkodliwych zanieczyszczeń, ale także wpływa na odpowiednią i skuteczną pracę innych podzespołów.

Filtr cząstek stałych
Co o tym myślisz?

Komentarze

Mateusz
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wypalanie filtra DPF (Filtru cząstek stałych) na postoju polega na przeprowadzeniu procesu wypalania filtra bez ruchu pojazdu. Jest to specjalna procedura, która pozwala na usunięcie zgromadzonych w filtrze cząstek stałych, bez konieczności jazdy pojazdem. Wypalanie na postoju jest przeprowadzane przez specjalistyczne urządzenie podłączone do pojazdu, które generuje wysoką temperaturę, aby rozgrzać filtr do odpowiedniej temperatury, która pozwala na usunięcie zgromadzonych cząstek. Wypalanie na postoju jest często stosowane w przypadku pojazdów, które nie pokonują dostatecznie dużego dystansu, aby automatycznie przeprowadzić proces wypalania lub też, kiedy filtr jest mocno zanieczyszczony.
Norbert
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja wypalam na trasie, bo jest po prostu prościej. Pamiętam o zasadach wypalania i mam nadzieję, że prawidłowo przebiega ten proces.
Tomek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Unikałabym wypalania DPF na postoju, bo np. kolega kilka razy w taki sposób pozbywał się sadzy i miał poważny problem z silnikiem. O wiele lepiej wypalać filtr DPF w trasie..
Grzegorz
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nigdy nie wypalałem dpf-a, więc ten artykuł jest pewnego rodzaju dla mnie instrukcją jak to powinienem zrobić. Super artykuł!
Igo07
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja np. zdecydowanie bardziej wolę wypalanie DPF w trasie niż na postoju. Ale dobrze, że ktoś pisze o różnych sposobach, bo tak czy siak, trzeba to zrobić :p
ROMEK
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Procedura wypalania DPF na postoju nie jest bardzo skomplikowana, ale wymaga troche czasu... nie praktykuje jej za kazdym razem, bo wiem, ze moze obciazyc silnik, ale kiedy nie mam innych warunkow to wole juz wykonac taka regeneracje niz zadna.
Radosław
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Serwisowe wypalanie DPF cena niższa na pewno, ale czy warto próbować jak wiadomo, że filtr jest bardzo mocno zabity? Według mnie o wiele lepiej opłaca się podjąć decyzję o specjalistycznym czyszczeniu, bo wtedy przynajmniej wiadomo, że jest filtr czysty i się podczas wypalania nie wytopił.

Popularne wpisy

9 września 2019

Wypalanie DPF Mazda – część 19

Japoński koncern Mazda, który istnieje od 1920 roku, ma swoje fabryki na całym świecie. Przedsiębiorstwo z siedzibą główną w Hiroszimie wyraża filozofię zrównoważonego zoom-zoom, łącząc troskę o dobro środowiska naturalnego z nawiązaniem do ...