Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
1. Dlaczego SCR znalazł swoje miejsce w dieslu?
Obecnie w samochodach z silnikiem wysokoprężnym Diesla stosowana jest metoda SCR. SCR skrót oznacza selektywną katalityczną redukcję. Metoda ta została wprowadzona w odpowiedzi na coraz to bardziej zaostrzone przepisy dotyczące norm spalin, którym to sam filtr cząstek stałych nie był w stanie już sprostać. Ta selektywna redukcja katalityczna polega na przeobrażaniu szczególnie szkodliwego tlenku azotu w neutralną dla otoczenia parę wodną i azot. Metoda SCR w swym działaniu bazuje na roztworze mocznika. Roztwór ten zawiera w sobie 67,5% wody, zaś resztę stanowi mocznik. Mocznik zawarty w roztworze pod wpływem temperatury zamienia się w amoniak, który to potrafi zneutralizować szczególnie niebezpieczny dla zdrowia ludzkiego tlenek węgla. Wówczas to już do atmosfery z układu wydechowego naszego Diesla przedostają się wyżej wspomniane bezpieczne dla zdrowia produkty przemiany. SCR i roztwór mocznika, czyli AdBlue działają nierozłącznie. Wiele osób zniechęca się do niego ze względu na jego słabe strony takie jak: brak odporności na wysokie i niskie temperatury (poprzez które dochodzi do utraty właściwości lub też zapchania skrystalizowanym płynem przewodów, wtryskiwaczy, czy też zbiornika), silną korozyjność w przypadku kontaktu z karoserią naszego auta, czy też co się często zdarza potrzebą uzupełniania poziomu płynu w serwisie. Warto jednak pamiętać, iż regularny serwis i dbałość o odpowiednią jakość dolewanego roztworu, przy dodatkowo należytej znajomości eksploatacji auta z układem SCR, jest w stanie zmniejszyć ilość potencjalnych usterek.
SCR - system oczyszczania spalin
System SCR to bez dwóch zdań innowacyjna metoda oczyszczania spalin, która w zupełności pozwala na sprostanie rygorystycznych norm Euro 6. Metoda SCR jest w stanie wyeliminować bowiem z naszych spalin szkodliwy tlenek azotu nawet w 90%! Warto więc dbać o naszego Diesla, który jest w posiadaniu tego układu. Ma on pozytywny wpływ nie tylko na środowisko, ale również chroni nasze zdrowie przed wdychaniem rakotwórczego tlenku. Przypominamy, iż wszelkie ingerencje w działanie systemu, który odpowiada za redukcję szkodliwych spalin - są zabronione, a konsekwencje takiego czynu znacznie przerosną koszta serwisowania auta korzystającego z metody SCR.
Komentarze