Metoda SCR

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT

1. Dlaczego SCR znalazł swoje miejsce w dieslu?

Obecnie w samochodach z silnikiem wysokoprężnym Diesla stosowana jest metoda SCR. SCR skrót oznacza selektywną katalityczną redukcję. Metoda ta została wprowadzona w odpowiedzi na coraz to bardziej zaostrzone przepisy dotyczące norm spalin, którym to sam filtr cząstek stałych nie był w stanie już sprostać. Ta selektywna redukcja katalityczna polega na przeobrażaniu szczególnie szkodliwego tlenku azotu w neutralną dla otoczenia parę wodną i azot. Metoda SCR w swym działaniu bazuje na roztworze mocznika. Roztwór ten zawiera w sobie 67,5% wody, zaś resztę stanowi mocznik. Mocznik zawarty w roztworze pod wpływem temperatury zamienia się w amoniak, który to potrafi zneutralizować szczególnie niebezpieczny dla zdrowia ludzkiego tlenek węgla. Wówczas to już do atmosfery z układu wydechowego naszego Diesla przedostają się wyżej wspomniane bezpieczne dla zdrowia produkty przemiany. SCR i roztwór mocznika, czyli AdBlue działają nierozłącznie. Wiele osób zniechęca się do niego ze względu na jego słabe strony takie jak: brak odporności na wysokie i niskie temperatury (poprzez które dochodzi do utraty właściwości lub też zapchania skrystalizowanym płynem przewodów, wtryskiwaczy, czy też zbiornika), silną korozyjność w przypadku kontaktu z karoserią naszego auta, czy też co się często zdarza potrzebą uzupełniania poziomu płynu w serwisie. Warto jednak pamiętać, iż regularny serwis i dbałość o odpowiednią jakość dolewanego roztworu, przy dodatkowo należytej znajomości eksploatacji auta z układem SCR, jest w stanie zmniejszyć ilość potencjalnych usterek.

Technologia SCR

SCR - system oczyszczania spalin

System SCR to bez dwóch zdań innowacyjna metoda oczyszczania spalin, która w zupełności pozwala na sprostanie rygorystycznych norm Euro 6. Metoda SCR jest w stanie wyeliminować bowiem z naszych spalin szkodliwy tlenek azotu nawet w 90%! Warto więc dbać o naszego Diesla, który jest w posiadaniu tego układu. Ma on pozytywny wpływ nie tylko na środowisko, ale również chroni nasze zdrowie przed wdychaniem rakotwórczego tlenku. Przypominamy, iż wszelkie ingerencje w działanie systemu, który odpowiada za redukcję szkodliwych spalin - są zabronione, a konsekwencje takiego czynu znacznie przerosną koszta serwisowania auta korzystającego z metody SCR.

SCR - technologia odazotowania spalin
Co o tym myślisz?

Komentarze

Michał
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
SCR to metoda selektywnej redukcji katalitycznej, która jest stosowana do kontrolowania emisji azotu (NOx) w silnikach diesla. Metoda ta polega na dostarczeniu do spalin specjalnego rpłynu AdBlue, które reaguje z NOx w spalinach, redukując ilość azotu wydostającego się z silnika. Metoda SCR jest skuteczna w redukowaniu emisji NOx, jednak wymaga regularnego uzupełniania zbiornika z płynem AdBlue. Jest to rozwiązanie stosowane w różnych pojazdach, zarówno osobowych, jak i ciężarowych oraz maszynach przemysłowych.
Michał
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Takie czasy, że ochrona środowiska jest obowiązkowa i niezbędna wręcz. Układ SCR i tak jeszcze pewnie ulegnie ulepszeniom i poprawkom. Może będzie mniej awaryjny.
Mati
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Metoda SCR dotyczy raczej tych nowych samochodów. Ja mam starego Diesla i się niczym nie przejmuję :D przynajmniej narazie i oby jak najdłużej to trwało.
Michał
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Można powiedzieć, że SCR jest takim uzupełnieniem DPF i katalizatora. Wnioskując z tego artykułu, jeśli mamy ten układ SCR w aucie, to musimy zadbać również o poprawną pracę jego podzespołów :D

Popularne wpisy

8 czerwca 2022

Przyczyny uszkodzenia katalizatora

Głównymi przyczynami uszkodzenia reaktora katalitycznego są: przejechanie samochodem po zimnej kałuży (należy pamiętać, że podzespół jest bardzo rozgrzany podczas pracy i nagła zmiana temperatury może doprowadzić do jego obkurczenia lub nawet pokruszenia) ...