Do najczęstszych błędów podczas eksploatacji pojazdu z DPF zaliczamy:
- Długotrwała jazda wyłącznie na krótkich odcinkach jazda miejska - pokonywanie jedynie krótkich tras, w warunkach miejskich, jest szkodliwe dla DPF. Filtr, aby regenerować się poprzez spalanie nagromadzonych cząstek stałych potrzebuje odpowiedniej temperatury, . Krótka jazda nie zapewnia wystarczająco wysokiej temperatury, co prowadzi do zapychania się DPF.
- Słabej jakości paliwo – Olej napędowy złej jakości, który zawiera liczne zanieczyszczenia także przyczynić się do szybszego zapychania się filtra. Dlatego istotne jest stosowanie odpowiedniego paliwa z pewnych źródeł.
- Brak regularnej regeneracji DPF - filtr musi się oczyszczać regularnie, aby pozbyć się zalegających zanieczyszczeń.
- Brak odpowiedniej konserwacji – Filtr DPF wymaga okresowej kontroli jego stanu, jak i regularnego czyszczenia.
Aby zapobiegać usterkom filtra DPF, najistotniejsza jest prawidłowa eksploatacja pojazdu, unikanie powyżej wspomnianych błędów oraz przestrzeganie zaleceń. Regularna jazda w dłuższą trasę, która umożliwi wypalanie DPF, korzystanie z dobrej jakości paliwa, i utrzymanie układu wydechowego w dobrej kondycji to kluczowe kroki w zapobieganiu problemom z filtrem cząstek stałych.
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Problem z DPF – pierwsze symptomy
Problemy z filtrem DPF można zidentyfikować na podstawie wystąpienia kilku objawów, a do głównych z nich należą:
- Zaświecona lampka kontrolna DPF bądź silnika na desce rozdzielczej. Jest to sygnał, że występują problemy z filtrem DPF lub z układem wydechowym pojazdu.
- Problemy związane z pracą silnika. Zapchany czy też uszkodzony filtr DPF może ograniczać przepływ spalin i prowadzić do utraty mocy jednostki napędowej.
- Usterka DPF może prowadzić do nieefektywnego spalania paliwa, co będzie skutkować zwiększonym zużyciem paliwa.
W przypadku zaobserwowania niepokojących oznak, warto niezwłocznie skonsultować się z fachowcem, aby zdiagnozować problem i podjąć odpowiednie kroki naprawcze, by go usunąć. Ignorowanie problemów z DPF może prowadzić do poważniejszych usterek, kosztownych napraw bądź konieczności wymiany filtr
Czym grozi długotrwałą jazda z niesprawnym filtrem DPF?
Eksploatacja auta z niesprawnym filtrem DPF może doprowadzić do poważnych problemów, a nawet unieruchomienia pojazdu, co powoduje zagrożenie również dla innych członków ruchu drogowego. Jazda samochodem z niesprawnym filtrem DPF wiąże się z konsekwencjami, zarówno dla kierowcy, jak i całego środowiska. Niesprawny DPF naraża kierowcę na kary finansowe w postaci mandatu bądź nawet zatrzymanie dowodu rejestracyjnego auta, dlatego, że nie spełnia on wówczas obowiązujących norm emisji spalin, przez co też zanieczyszcza środowisko.
Ważne jest, aby szybko naprawić lub wymienić uszkodzony DPF i uniknąć nieprzyjemnych i kosztownych konsekwencji.
Jak zregenerować filtr DPF?
Najskuteczniejszym, jak i najszybszym sposobem regeneracji DPF jest jego regularne wypalanie i usuwanie gromadzącej się w nim sadzy. Jeśli jeździmy autem głównie po mieście, raz na jakiś czas warto wybrać się na nieco dłuższą przejażdżkę, żeby osiągnąć wymaganą do wypalania temperaturę. Jeśli zaś chodzi o samooczyszczanie, czyli tak zwaną regenerację aktywną i pasywną, to wykonuje się ją najczęściej, kiedy zasygnalizuje o tym pojazd. Istotne jest to, by nie zakończyć tego procesu przedwcześnie, ponieważ może to skutkować uszkodzeniem DPF. Filtr cząstek stałych możemy zregenerować również różnymi metodami dostępnymi w serwisach samochodowych. Od kiedy filtr cząstek stałych jest obowiązkowym wyposażeniem w pojazdach z silnikami wysokoprężnymi, obowiązkiem właściciela auta jest dbanie o to, aby odpowiednio spełniał swoje zadanie, jakim jest oczyszczanie emitowanych spalin.
Komentarze