Subpage photo

Wypalanie DPF - objawy, przyczyny i sposoby naprawy

Oceń: / Aktualna ocena: 5.00

Filtr DPF to element układu oczyszczania spalin w silnikach Diesla. Zadaniem DPF jest zatrzymywanie szkodliwych cząstek stałych. DPF jest regenerowany poprzez wypalanie sadzy nagromadzonej wewnątrz podzespołu. Proces wypalania odbywa się automatycznie podczas jazdy samochodem, jednak w niektórych przypadkach może być konieczne wypalanie filtra DPF w serwisie. Ponadto filtr cząstek stałych regeneruje się także w serwisie w celu całkowitego udrożnienia. Filtr DPF musi się wypalać, bo inaczej za szybko straci swoje właściwości, a pojazd będzie emitował za dużo toksycznych spalin. Zazwyczaj, aby wypalić DPF, potrzeba ingerencji kierowcy, ale czasem zdarza się, że to sterownik silnika szybciej inicjuje proces dopalania. Można to rozpoznać przez chwilowy wzrost spalania, wzmożone dymienie z układu wydechowego tudzież lampkę ostrzegawczą filtra DPF widoczną na desce rozdzielczej auta. A jeśli borykasz się z problemem częstego wypalania DPF, może być to spowodowane przedwczesnym gaszeniem silnika.

Diagnostyka DPF kamerką
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
Cena - od 390 zł netto
Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
CZAS REALIZACJI
1-2 dni robocze
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
Stan - dostępne
Zadzwoń +48 725 803 803 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Serwis czyszczenia DPF, FAP
W naszej ofercie znajdziesz filtry DPF, FAP oraz katalizatory:
  • nowe
  • regenerowane na wymianę
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Wypalanie DPF - czy to normalne?

Wypalanie filtra cząstek stałych jest normalnym zjawiskiem, który pomaga oczyścić podzespół z zalegających osadów, aby przywrócić jego drożność. Występują dwie metody dopalania filtra DPF - pasywna oraz aktywna. Lepiej wykonać regenerację pasywną, ponieważ odbywa się ona naturalnie i nie obciąża jednostki napędowej. Oczywiste jest jednak, że nie zawsze ma się odpowiednie warunki do przeprowadzenia samoregeneracji filtra cząstek stałych podczas jazdy, dlatego w takich sytuacjach trzeba wypalić DPF na postoju. Pamiętaj również, że wystąpienie pierwszych objawów zapchanego DPF, powinny Cię zmusić do rozpoczęcia procesu samooczyszczania tego podzespołu.

Wypalanie DPF - czy jest bezpieczne dla silnika?

Filtr cząstek stałych DPF

Wypalanie filtra cząstek stałych na postoju wiąże się niestety z pewnym ryzykiem. Ma to związek z tym, że niespalona dodatkowa porcja paliwa spływa do oleju silnikowego, podnosząc jego poziom. Oznacza to, że po pewnym czasie olej utraci właściwości smarne, co wpłynie na działanie jednostki napędowej. Warto więc wymieniać olej silnikowy częściej niż zaleca producent. Jeśli chodzi o regenerację pasywną, czyli dopalanie sadzy w trasie, to należy pamiętać o wyjeździe poza miasto. W ten sposób silnik będzie miał możliwość się rozgrzać do takiej temperatury, że filtr DPF bez problemu się wypali. W obu przypadkach nie można wyłączać silnika przez ukończonym procesem samooczyszczania DPF, bo grozi to uszkodzeniem zarówno tego podzespołu, jak i jednostki napędowej.

DPF - czy jest to problem tylko w Polsce?

Ciężko stwierdzić, czy DPF jest problemem w naszym kraju. Zależy to raczej od tego, jak użytkownik swojego Diesla go eksploatuje. Jeśli stosujesz się do zaleceń od producenta, to DPF nie powinien przynieść większych kłopotów. Zadbaj o regenerację tego podzespołu, tankuj dobrej jakości paliwo, aplikuj oleje i dodatki z dobrym składem i wypalaj go poza miastem. Za brak filtra cząstek stałych w pojeździe grożą poważne konsekwencje prawne, dlatego nie zalecamy go wycinać. Za granicą np. w Niemczech czy w Austrii kontrole emisji cząstek stałych są dokładniejsze.

Komentarze

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane.

Najlepszy mechanik od DPF? Blisko Ciebie!

Zbliż się do najlepszych mechaników od DPF w Polsce bez ruszania się z domu...

Czytaj więcej

Dlaczego AdBlue jest stosowane w silnikach Diesla? - wszystko co musisz wiedzieć!

AdBlue to marka handlowa roztworu mocznika w wodzie, który jest stosowany w pojazdach z silnikami diesla, aby zmniejszyć emisję tlenków azotu (NOx) do atmosfery. ...

Czytaj więcej

Czy w przypadku zapchanego DPF można zauważyć różnice w pracy silnika? - To Cię może zdziwić!

Tak, przy zapchanym DPF (filtrze cząstek stałych) można zaobserwować zmiany w pracy silnika. Kilka znaków, które mogą świadczyć o potencjalnych problemach z DPF. ...

Czytaj więcej

Jakie są możliwe problemy związane z AdBlue i jak im zaradzić? - To może Cię zaskoczyć!

Potencjalne kłopoty związane z AdBlue obejmują:1. Zamarznięcie AdBlue. Jest to wodny roztwór mocznika, który krystalizuje się przy temperaturze -11°C. Zamarznięte AdBlue może zablokować układ wtryskowy lub doprowadzić do awarii pompy...

Czytaj więcej

Dlaczego podczas wypalania DPF dymi na niebiesko? Dowiedz się, co na ten temat mówią eksperci!

Podczas procesu regeneracji filtra cząstek stałych (DPF), zwłaszcza w starszych pojazdach z silnikami wysokoprężnymi, czasami można zaobserwować dymienie na niebiesko. Więc dlaczego tak się dzieje? Sprawdź to razem z nami!...

Czytaj więcej

Sprawny DPF – Nowe „ABC" kierowcy

Aby zadbać o sprawność DPF i utrzymać go w optymalnym stanie, kierowcy powinni przestrzegać kilku kluczowych zasad, a przede wszystkim:...

Czytaj więcej

Usunięcie DPF lepsze niż czyszczenie? Portfel lżejszy o 6500 zł!

Usuwanie filtra cząstek stałych DPF to rozwiązanie dużo droższe niż czyszczenie (ok. 1500 zł), ale jednocześnie najskuteczniejsze...

Czytaj więcej

Jakie są typowe objawy niewłaściwie działającego filtra cząstek stałych? 5 rzeczy, które powinieneś wiedzieć!

Niewłaściwie działający filtr cząstek stałych (DPF) może objawiać się różnymi symptomami, które sygnalizują potencjalne problemy z jego funkcjonalnością lub regeneracją. Sprawdź razem z nami jakie!...

Czytaj więcej
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.