Problem z filtrem DPF – regenerować, czy postawić na wymianę?

Jeśli istnieje taka możliwość zdecydowanie warto skorzystać z profesjonalnej regeneracji DPF, jednak decyzja o regeneracji bądź wymianie filtra DPF powinna być uzależniona od indywidualnej oceny sytuacji przez fachowca. Należy wziąć pod uwagę czynniki takie, jak:

Stan filtra - W przypadku lekko zapchanego DPF, regeneracja może być wystarczającym działaniem przywracającym pełną sprawność.
Koszt naprawy - Regeneracja jest o wiele korzystniejsza finansowo, ale wymiana DPF może zapewnić jego dłuższą, bezawaryjną pracę.
Oczekiwana żywotność filtra - Jeżeli planujesz dłuższe użytkowanie pojazdu, wymiana DPF może być dużo bardziej opłacalna.

Przed podjęciem ostatecznej decyzji zdecydowanie warto skonsultować się z doświadczonym mechanikiem, który oceni stan filtra DPF i doradzi najlepsze rozwiązanie. Pewne jest, że zarówno regeneracja, jak i wymiana DPF powinny być przeprowadzane w profesjonalnych serwisach dysponujących odpowiednim sprzętem i wykwalifikowaną kadrą.

Zdemontowany DPF

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - od 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - od 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Filtr DPF

Profesjonalne czyszczenie DPF

Profesjonalne czyszczenie filtra DPF jest bardzo skutecznym, jak i korzystnym rozwiązaniem finansowym w przypadku zapchania podzespołu, i potrafi przywrócić filtrowi jego prawidłową funkcjonalność.
DPF służy do oczyszczania toksycznych spalin emitowanych przez dany pojazd, które gromadzą się wewnątrz komponentu doprowadzając do stopniowego jego zapychania i utraty wydajności. Regeneracja to profesjonalne usuwanie zalegających w nim osadów, które uniemożliwiają jego prawidłową pracę. Jedną z najskuteczniejszych i najpopularniejszych metod czyszczenia DPF jest metoda hydrodynamiczna, która pozwala na doczyszczenie filtra w 98%.
Ponadto profesjonalne czyszczenie filtra jest o wiele tańszym rozwiązaniem, niż zakup nowego komponentu, dlatego też wielu kierowców decyduje się na tę usługę.

Od czego zapycha się filtr cząstek stałych?

Filtr DPF głównie zapycha się ze względu na gromadzenie się cząstek sadzy (często pochodzącej z niepełnego spalania oleju napędowego), które osadzają się na powierzchni filtra. Proces ten jest naturalną konsekwencją działania silnika spalinowego, w szczególności w warunkach miejskich lub krótkich odcinków, podczas których silnik często działa w warunkach niskiej temperatury i słabym obciążeniu, co sprzyja pojawianiu się większej ilości sadzy. W efekcie DPF musi być regularnie regenerowany i czyszczony, aby utrzymać swoją skuteczność. Ponadto, nieprawidłowa praca silnika, jak i problemy z układem wtryskowym mogą przyspieszyć proces zapychania filtra cząstek stałych.

Regeneracja filtra DPF

Jak często konieczne jest czyszczenie lub wymiana DPF?

W przypadku jazdy mieszanej (trasa/miasto) czyszczenie filtra DPF może być konieczne co 150-250 tys. km. Przy dynamicznej jeździe i stwierdzeniu spadku mocy lub wzrostu spalania, DPF może wymagać częstszego oczyszczania.
Częstotliwość czyszczenia bądź wymiany filtra cząstek stałych uzależniona jest od kilku kluczowych czynników, takich jak sposób eksploatacji pojazdu, jakość stosowanego paliwa oraz konstrukcji samego filtra, czy stanu silnika. Trudno więc jednoznacznie określić ile kilometrów wytrzymuje DPF. W niektórych przypadkach niezbędna może okazać się wymiana filtra DPF, a dotyczy to sytuacji, kiedy filtr jest silnie zanieczyszczony bądź uszkodzony mechanicznie.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Jarek
star star star star star
Wystawiono Ponad tydzień temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Hej. Pytanko czy jak juz slychac odlos taki jakby tluczenia sie metalu to podlega to regneracji??
Marek
star star star star star
Wystawiono Ponad tydzień temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dzien dobry. Czy jak mam przebieg 300 tys. i nic sie nie dzieje z mi dpfem to lepej wyczyscic czy dopiero jak cos zacznie sie dziac? Wole nie doprowadzic do uszkodzenia wkladu
Bartosz
star star star star star
Wystawiono Ponad tydzień temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Witam. Czy czyścicie filtry do ford kuga i w jakiej cenie?

Popularne wpisy

17 listopada 2021

AdBlue - co ile dolewać?

AdBlue - co ile dolewać? Około 10 litrów płynu w zbiorniku wystarczy na przejechanie minimum 10 tysięcy kilometrów, jednak wiedz, że AdBlue należy uzupełnić najlepiej po wyświetleniu się pierwszej lampki ostrzegawczej, aby nie jeździć na tak zwanej rezerwie ...