Jeśli istnieje taka możliwość zdecydowanie warto skorzystać z profesjonalnej regeneracji DPF, jednak decyzja o regeneracji bądź wymianie filtra DPF powinna być uzależniona od indywidualnej oceny sytuacji przez fachowca. Należy wziąć pod uwagę czynniki takie, jak:
• Stan filtra - W przypadku lekko zapchanego DPF, regeneracja może być wystarczającym działaniem przywracającym pełną sprawność.
• Koszt naprawy - Regeneracja jest o wiele korzystniejsza finansowo, ale wymiana DPF może zapewnić jego dłuższą, bezawaryjną pracę.
• Oczekiwana żywotność filtra - Jeżeli planujesz dłuższe użytkowanie pojazdu, wymiana DPF może być dużo bardziej opłacalna.
Przed podjęciem ostatecznej decyzji zdecydowanie warto skonsultować się z doświadczonym mechanikiem, który oceni stan filtra DPF i doradzi najlepsze rozwiązanie. Pewne jest, że zarówno regeneracja, jak i wymiana DPF powinny być przeprowadzane w profesjonalnych serwisach dysponujących odpowiednim sprzętem i wykwalifikowaną kadrą.
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Profesjonalne czyszczenie DPF
Profesjonalne czyszczenie filtra DPF jest bardzo skutecznym, jak i korzystnym rozwiązaniem finansowym w przypadku zapchania podzespołu, i potrafi przywrócić filtrowi jego prawidłową funkcjonalność.
DPF służy do oczyszczania toksycznych spalin emitowanych przez dany pojazd, które gromadzą się wewnątrz komponentu doprowadzając do stopniowego jego zapychania i utraty wydajności. Regeneracja to profesjonalne usuwanie zalegających w nim osadów, które uniemożliwiają jego prawidłową pracę. Jedną z najskuteczniejszych i najpopularniejszych metod czyszczenia DPF jest metoda hydrodynamiczna, która pozwala na doczyszczenie filtra w 98%.
Ponadto profesjonalne czyszczenie filtra jest o wiele tańszym rozwiązaniem, niż zakup nowego komponentu, dlatego też wielu kierowców decyduje się na tę usługę.
Od czego zapycha się filtr cząstek stałych?
Filtr DPF głównie zapycha się ze względu na gromadzenie się cząstek sadzy (często pochodzącej z niepełnego spalania oleju napędowego), które osadzają się na powierzchni filtra. Proces ten jest naturalną konsekwencją działania silnika spalinowego, w szczególności w warunkach miejskich lub krótkich odcinków, podczas których silnik często działa w warunkach niskiej temperatury i słabym obciążeniu, co sprzyja pojawianiu się większej ilości sadzy. W efekcie DPF musi być regularnie regenerowany i czyszczony, aby utrzymać swoją skuteczność. Ponadto, nieprawidłowa praca silnika, jak i problemy z układem wtryskowym mogą przyspieszyć proces zapychania filtra cząstek stałych.
Jak często konieczne jest czyszczenie lub wymiana DPF?
W przypadku jazdy mieszanej (trasa/miasto) czyszczenie filtra DPF może być konieczne co 150-250 tys. km. Przy dynamicznej jeździe i stwierdzeniu spadku mocy lub wzrostu spalania, DPF może wymagać częstszego oczyszczania.
Częstotliwość czyszczenia bądź wymiany filtra cząstek stałych uzależniona jest od kilku kluczowych czynników, takich jak sposób eksploatacji pojazdu, jakość stosowanego paliwa oraz konstrukcji samego filtra, czy stanu silnika. Trudno więc jednoznacznie określić ile kilometrów wytrzymuje DPF. W niektórych przypadkach niezbędna może okazać się wymiana filtra DPF, a dotyczy to sytuacji, kiedy filtr jest silnie zanieczyszczony bądź uszkodzony mechanicznie.
Komentarze